متن خود را برای جستجو وارد کنید

چه پرده هایی برای پنجره UPVC مناسب است؟

توری مناسب پنجره

خانه شما نشان‌دهنده‌ شخصیت شماست و هر گوشه از آن می‌تواند بیانگر احساسات، آرزوها و خلق و خوی شما باشد. پنجره‌های upvc بخش قابل توجهی از خانه را تشکیل می‌دهند و در یکپارچه به نظر رسیدن دکوراسیون خانه، نقش بسزایی دارند. هر خانه سبک خاص خودش را برای تزیین دارد.

یکی از بخش‌هایی که تزیین می‌شود، پنجره‌های upvc خانه شماست. تزیین پنجره با پرده‌ها در سبک‌ها و طرح‌های مختلف انجام می‌شود. این مقاله در مورد انواع پرده‌های مخصوص پنجره‌های upvc صحبت می‌کند. شما می‌توانید با خواندن این مقاله برای تزیین و دکوراسیون منزل خود الهام بگیرید. پس با ما همراه باشید.

چرا انتخاب پرده مناسب پنجره UPVC اهمیت دارد؟

پنجره‌های چوبی و آهنی قدیمی از نظر ظاهری چندان زیبا نیستند. استفاده از پرده برای این پنجره‌ها ضمن حفظ حریم خصوصی، ظاهر زیبایی به آن می‌دهد. خانه‌های امروزی دیگر دارای پنجره‌های آهنی و قدیمی نیستند.

امروزه از پنجره‌های upvc دوجداره و پنجره‌های کشویی در ساخت خانه‌ها استفاده می‌شود. این پنجره‌ها با ظاهری زیبا تنها و بدون پرده هم در یک دکوراسیون مینیمال قابل استفاده هستند. با این حال آیا برای این پنجره‌های دوجداره نیازی به پرده نیست؟ آیا استفاده از پرده‌های قدیمی کافی است؟

پنجره‌های upvc نیز به پرده نیاز دارند تا ضمن حفظ حریم خصوصی نور ورودی را تنظیم کند. برای پوشش پنجره دوجداره upvc مانند سایر پنجره‌ها می‌توان از هر نوع پرده‌ای استفاده کرد؛ از پرده‌های پارچه‌ای کلاسیک گرفته تا پرده‌های مدرن و امروزی‌تر مانند شید رول و زبرا.

 انتخاب پرده مخصوص UPVC بر اساس سبک

اگر بخواهید به صورت حرفه‌ای به تزئین دکوراسیون خانه خود بپردازید، حتماً سبک خاصی را برای انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها استفاده کرده‌اید، در ادامه پرده مناسب پنجره یو پی وی سی را در دو سبک کلاسیک و مدرن توضیح می‌دهیم.

پرده کلاسیک

استفاده از این سبک پرده در بخش‌های مختلف خانه علاقه‌مندان خاص خود را دارد. از پرده‌های کلاسیک در فضاهایی نظیر پذیرایی، اتاق خواب و حتی آشپزخانه استفاده می‌شود. برای این پرده‌ها به ندرت از والان استفاده می‌شود. پرده‌های کلاسیک در کنار لوازم جانبی خود به عنوان یک پکیج کامل پرده تزیینی استفاده می‌شود.

پرده مدرن

پرده‌های مدرن در رنگی روشن‌تر یا تیره‌تر از فضای اطراف و هماهنگ با آن استفاده می‌شوند. این پرده‌ها برای استفاده‌ روزمره مناسب بوده و دارای طرح‌های مختلفی هستند. پرده‌های مخمل چاپی از جمله پرده‌های مدرن به شمار می‌آیند. کیفیت بالا و زیبایی آن جزء ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. این پرده‌ها در طرح‌های مختلف قابل سفارش هستند.

چند نکته کوتاه در مورد پرده مخصوص UPVC

  • قسمت شاه‌نشین منزل یا اتاق مستر بهتر است با پرده‌های رومی پوشانده شود.
  • در صورتی که پنجره upvc حفاظ دار است، نیم‌پرده‌ها مناسب‌تر هستند. برای محافظت در مقابل حشرات از توری به‌عنوان محافظ استفاده می‌شود. انواع مدل توری پنجره هم بسته نوع پنجره متفاوت خواهد بود.
  • برای پنجره‌های بزرگ و دلباز، پرده‌های بلند و ساده که حالت آبشاری دارند، مناسب‌تر هستند.

دقت در انتخاب پرده مناسب پنجره‌های یو پی وی سی

در انتخاب پرده مناسب برای پنجره‌های یو پی وی سی باید مواردی را در نظر گرفت. هرچند اکثر این موارد سلیقه‌ای هستند.

جنس پرده:

جنس پرده در سالن پذیرایی با اتاق خواب و آشپزخانه یکی نیست. پرده‌های سالن پذیرایی از پارچه‌های ضخیم انتخاب می‌شوند. چرا که این پارچه‌ها شکیل‌تر هستند. پارچه‌های ضخیم درجه حرارت و نور را به شکل مطلوبی کنترل می‌کند.

 پیشنهاد می‌شود پرده‌ها طوری دوخته شوند که قابلیت جابه‌جایی در مواقع مختلف را داشته باشند. پرده آشپزخانه نازک است. به‌راحتی می‌توان آن را شست و به اندازه کافی نور را عبور می‌دهد اما پارچه پرده‌ای که در اتاق خواب استفاده می‌شود به ضخامت سالن پذیرایی نیست.

چگونه از اتلاف انرژی ساختمان جلوگیری کنیم؟
حتما بخوانید

رنگ پرده:

رنگ پرده بستگی به فضا و دکوراسیون منزل دارد. همچنین روشنی و تیره بودن رنگ پرده به میزان نور منزل نیز مرتبط است. رنگ تیره خانه‌های کوچک را دلگیر می‌کند. در عین حال اگر تیره بودن رنگ پرده با سایر اجزا خانه ست می‌شود بهتر است به صورت نوار باریکی در پرده وجود داشته باشد. برای خانه‌های کم‌نور پرده‌های تیره توصیه نمی‌شود.

اندازه پرده:

اندازه پرده معمولاً از اندازه پنجره‌های یو پی وی سی بزرگ‌تر است. البته اندازه پرده به سبکی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. اندازه پرده معمولاً به علت چین خوردگی پرده، دو تا چهار برابر عرض پنجره در نظر گرفته می‌شود. همچنین ارتفاع، بهتر است چند سانتی‌متر از پنجره بیشتر باشد. این کار به حفظ دما و کنترل نور کمک می‌کند. فراموش نکنید در نهایت این سلیقه شماست که تأثیرگذار است.

میله پرده:

میله پرده با توجه به جنس پارچه انتخاب می‌شود. برای پارچه‌های ضخیم مانند مخمل از میله‌های بزرگ و دکوری استفاده می‌شود. برای پرده‌های نازک و پارچه‌های ابریشمی از میله‌های باریک‌تر استفاده می‌شود.

چالش‌های پرده برای پنجره‌های upvc

استفاده از پرده‌های کلاسیک برای پنجره‌های upvc علاوه بر مزیت‌هایی که دارد، دارای مشکلاتی نیز هست. این مشکلات نسبت به نوع پرده متفاوت است:

بزرگ و ضخیم بودن پرده:

پرده‌های کلاسیک بسیار حجیم و جاگیر هستند. از این رو ممکن است هنگام حمل و نقل، نصب و شست و شو با مشکلات فراوانی روبرو شوید.

عدم دسترسی مناسب به پنجره

این مشکل خاص پرده‌های کلاسیک نیست. پرده‌های مدرن مثل شید رول و زبرا نیز با این معضل روبرو هستند. در صورتی که بخواهید پنجره‌ها را باز کنید و از هوای بیرون لذت ببرید، برای استفاده از پنجره باید این پرده‌ها را بالا یا کنار بزنید. اگر می‌دانید پنجره کشویی چیست؟ حتما قبول دارید که این پنجره‌ها تا حد زیادی این مشکل را حل می‌کنند.

چوب پرده‌های بزرگ

چوب پرده یکی از ملزومات استفاده از پرده‌های کلاسیک است. حتی برای پرده‌های رولی نیاز به نصب یک قاب بالای پنجره است تا پرده داخل آن جمع شود. در هر دو مورد چوب پرده جاگیر است و موقع حمل و نقل شما را با مشکل مواجه می‌کند.

گیرکردن پرده به دستگیره پنجره

در ساخت پنجره‌های upvc دستگیره مقداری جلوتر از پنجره قرار می‌گیرد. جلو بودن دستگیره هنگام نصب پرده می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. هرچند می‌توان پرده را نیز کمی جلوتر نصب کرد، اما به خصوص در مورد پرده‌های رولی این کار ظاهر چندان جالبی نخواهد داشت. افزون بر این هوای گرم یا سرد منزل به راحتی از طریق پنجره به بیرون انتقال پیدا می‌کند.

شما می‌توانید برای مطالعه بیشتر راجع به پروفیل‌های ساخت پنجره upvc، پروفیل در و پنجره چیست را مطالعه کنید تا با مواد سازنده پنجره‌های مختلف آشنا شوید.

انواع پرده مناسب پنجره‌های UPVC

یکی از پرده‌های مناسب برای پنجره‌های upvc پرده‌های کرکره فلزی است. این پرده‌ها بر روی قسمت داخلی جداره پنجره‌ها نصب می‌شود.

پرده‌های شید رول پشت دری که به مینی شید معروف هستند نیز برای پنجره‌های upvc مناسب هستند. این پرده‌ها به قسمت بالای پنجره پیچ می‌شوند. برای حرکت دادن آن‌ها می‌توان از زنجیر استفاده کرد یا به سادگی با دست بالا و پایین کرد.

پرده پلیسه مناسب UPVC

بهترین پرده برای پنجره‌های upvc، پرده پلیسه دستی است. پرده پلیسه ظریف است و قاب ندارد. به‌راحتی داخل جداره پنجره نصب می‌شود و با دست می‌توان آن را بالا و پایین کرد. با نصب این پرده داخل چهارچوب پنجره به‌راحتی باز و بسته می‌شود. پرده پلیسه دارای انواع یک طرفه و دوطرفه است. پرده یک طرفه از پایین به بالا باز می‌شود. پرده دوطرفه هم از بالا هم از پایین باز می‌شود.

سخن آخر

پنجره‌های upvc، پنجره‌های مقاومی هستند که امروزه در ساختمان‌سازی به کار می‌رود. برای حفظ حریم شخصی و کنترل نور ورودی ساختمان از پرده‌ها استفاده می‌شود. برای پنجره‌های upvc می‌توان از انواع پرده متناسب با سلیقه شخصی استفاده کرد اما بهترین نوع پرده برای این پنجره‌ها پرده‌هایی است که داخل جداره پنجره نصب می‌شود.

شما می‌توانید برای دیدن انواع قیمت پروفیل درب و پنجره و انتخاب بهترین وسایل دکور خانه  به سایت آبایان پروفیل مراجعه کنید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط