متن خود را برای جستجو وارد کنید

اهمیت رگلاژ پنجره دوجداره

رگلاژ پنجره

حتماً تابه‌حال برای شما اتفاق افتاده است که هنگام طوفان، گردوخاک از طریق کنارهای پنجره وارد منزل شده یا در زمستان هرچه درجه بخاری یا شوفاژ را بالا می‌برید، بازهم هوای خانه سرد است. یکی از کارهای مهم در چنین شرایطی رگلاژ پنجره است.

پیش از آنکه بدانید رگلاژ پنجره دوجداره چیست و چه کاربردی دارد، بهتر تا با تعریف رگلاژ آشنا شوید. در حقیقت رگلاژ با هدف تنظیم شیشه، یراق (آسان باز و بسته شدن پنجره)، ایجاد عایق در برابر سرما و گرما و ایجاد عایق در برابر گرد و غبار و صدا توسط افراد باتجربه انجام می‌شود. در این مطلب قصد داریم درباره اهمیت رگلاژ پنجره دوجداره و نحوه نگهداری از پنجره به شما توضیح دهیم.

ضرورت نصب و رگلاژ پنجره دوجداره

انجام رگلاژ پنجره توسط افراد خبره سبب می‌شود تا کارکرد پنجره شما طولانی شود و مشکلی در طول مصرف آن پیش نیاید. بازدید و بررسی مرتب از پنجره‌ها سبب می‌شود تا پنجره شما در مدت زمان طولانی‌تری به عنوان عایق عمل کند.

امروزه اکثر پنجره‌های ساده و قدیمی جای خود را به پنجره‌های دوجداره داده‌اند، به طوری که نصب این دسته پنجره‌ها در میان مردم رایج‌تر از قبل شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل تعویض پنجره‌های ساده و فاقد عایق، جایگزینی آن‌ها با پنجره‌هایی است که در ساخت آن‌ها از متریال مرغوب و باکیفیت استفاده شده است.

این جایگزینی سبب جلوگیری اتلاف انرژی در سرما و گرما می‌شود و ورود گرد و خاک به منزل را به حداقل می‌رساند. یکی از مزیت‌های استفاده از پنجره دوجداره در مکان‌هایی است که کنار اتوبان قرار دارند. این پنجره سبب کاهش آلودگی صوتی اتوبان خواهد شد و آرامش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

چرا صدای باد در پنجره‌ها شنیده می‌شود؟ دلیل این صدا عدم نصب مناسب پنجره و رگلاژ نادرست آن است. دقت داشته باشید تا هنگام رگلاژ پنجره دوجداره برای افزایش قابل قبول کارایی پنجره، هیچ فاصله‌ای میان قاب و لنگه بازشو وجود نداشته باشد. وجود این مشکل را می‌توان با تنظیم چفت‌وبست به‌صورت استاندارد برطرف کرد.

نکات مهم در نصب و رگلاژ پنجره دوجداره

در پنجره‌های یوپی‌وی‌سی سه قسمت قابل رگلاژ وجود دارد: فریم لنگه بازشو، شیشه پنجره، یراق‌آلات

هنگام نصب و رگلاژ پنجره سعی کنید از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید، زیرا اگر این‌کار توسط افراد کاربلد انجام نشود، می‌تواند شما را از هزینه پرداختی و نصب پنجره جدید پشیمان سازد. در این صورت بخش باز شونده به‌سرعت دچار مشکل خواهد شد و پنجره ظرف مدت یک ماه از کار می‌افتد. اما اگر این کار توسط نصاب کاربلد و حرفه‌ای انجام شود، تا حداقل یک سال نیازی به بازدید مجدد و رگلاژ پنجره نخواهد بود.

نحوه رگلاژ پنجره دوجداره و زمان مناسب آن

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد یکی از تعمیرات رایج و ضروری در پنجره‌های دوجداره‌ای که نیاز به تعمیر دارند، رگلاژ پنجره دوجداره است. از جمله مواردی که در رگلاژ برطرف می‌شوند، عبارتند از:

  • باز و بسته نشدن درست پنجره دوجداره
  • عدم عایق بودن در برابر صدا
  • شل شدن و خراب‌شدن لاستیک‌های جداره پنجره
  • نصب نادرست توسط افراد ناشی
  • شکستن و خم شدن لولا بازویی و اختلال در عملکرد دستگیره
  • ورود گرما در فصل تابستان و سرما در فصل زمستان و اتلاف انرژی
  • نفوذ آب در هنگام شست‌وشو و بارندگی
  • ایجاد عرق بین فضای دو شیشه در پنجره دوجداره
  • از کار افتادن اسپانیولت
  • عملکرد نامطلوب یراق‌آلات
آیا همه پنجره‌های دوجداره  upvcعایق صدا هستند؟
حتما بخوانید

جهت رگلاژ پنجره، تعمیرکار پس از برداشتن قاب یراق با استفاده از آچار آلن اقدام به رگلاژ پنجره در جهت عمودی و افقی می‌کند. به‌منظور رگلاژ افقی از آچار شماره چهار و رگلاژ عمودی از آچار شماره پنج استفاده می‌شود. در رگلاژ عمودی پنجره، آچار در قسمت بالای پنجره درجهت عقربه ساعت و در قسمت پایین بر خلاف عقربه ساعت چرخانده می‌شود تا پنجره در محل مناسب فیکس شود.

نگهداری از پنجره دوجداره بعد از رگلاژ

رگلاژ-بنجره

استفاده نادرست از پنجره و تعمیر سرسری آن سبب بروز مشکلات زیادی می‌شود؛ بنابراین بهتر است تا قبل از اینکه برای خود دردسر ایجاد کنید، نکات زیر را در نگهداری پنجره انجام دهید.

  • در هنگام استفاده از پنجره دوجداره لازم است تا هرچند وقت یکبار قطعات مکانیکی را روغن‌کاری نمایید تا حرکت لولاها نرم‌تر شود.
  • جهت افزایش ماندگاری لاستیک پنجره هرچند وقت یکبار آن را با پارچه مرطوب تمیز کنید.
  • هرسال عملکرد پنجره‌های خود را توسط یک متخصص بررسی کنید و درصورت نیاز رگلاژ پنجره دوجداره، این‌کار را انجام دهید.
  • یراق‌آلات خارج شده از رگلاژ را مجدداً تنظیم نمایید.
  • در زمان بنایی و بازسازی ساختمان حتماً روی پنجره‌ها را بپوشانید.
  • در هنگام وقوع طوفان و بادهای شدید پنجره را کاملاً ببندید.
  • در صورت شل شدن پیچ‌ها آن‌ها را سفت کنید.

عایق‌بندی کدام پنجره بهتر است؟

در ادامه سه مدل پنجه UPVC ثابت، تک حالته و دوحالته را از لحاظ عایق بودن بررسی می‌کنیم.

پنجره یوپی‌وی‌سی ثابت

این پنجره بهترین و درجه یک‌ترین عایق در مقابل: صدا، دما و رطوبت است و از بهترین مهندسان در ساخت آن استفاده شده است.

پنجره یوپی‌وی‌سی تک‌حالته

این پنجره‌ها تنها در کیفیت یراق‌آلات در درجه پایین‌تری نسبت به پنجره‌های یوپی‌وی‌سی ثابت قرار دارند.

پنجره یوپی‌وی‌سی دوحالته

این پنجره در نحوه باز شدن با پنجره‌های ثابت متفاوت است.

چرا پنجره لولایی عایق‌تر از مدل کشویی است؟

پنجره‌های کشویی عمدتاً فاقد پروفیل بازسازی هستند و ضخامت شیشه‌ها و میزان گاز آرگون در آن‌ها کم است، همچنین به دلیل وجود ریل زیر لنگ فاصله زیادی تا فریم پنجره دارد؛ درنتیجه نمی‌تواند عایق خوبی برای جلوگیری از عوامل خارجی باشد. پروفیل در و پنجره مصرف شده در این مدل، ضخیم است.

در مقابل پنجره‌های لولایی از زیبایی بیشتری برخوردارند و میزان اصطکاک کمتری جهت باز و بسته کردن پنجره ایجاد می‌شود. پروفیل استفاده شده در این نوع پنجره، ضخامت بسیار کمی دارد. پروفیل در و پنجره آبایان از جمله پروفیل‌های با کیفیتی است که با خرید آن می‌توانید آرامش را در منزل خود فراهم نمایید.

روش تشخیص گاز آرگون در شیشه دوجداره

وقتی شما شیشه دوجداره دارای گاز آرگون را خریداری می‌کنید، این محصول باید حتماً عایق صددرصدی حرارت و صدا باشد. وجود فاصله دهنده بین دو شیشه، وجود اختلاف دما بین جداره و وجود سوپاپ تزریق گاز در اسپیسر آلومینیومی آن، از راه‌های تشخیص گاز آرگون در شیشه دوجداره است.

نتیجه‌گیری| بهترین نوع شیشه دوجداره کدام است؟

 مهم‌ترین نکته در انتخاب شیشه پنجره دوجداره، توجه به معروفیت و استاندارد بودن برند موردنظر است. بنابراین در زمان خرید پروفیل درب و پنجره یوپی‌وی‌سی، باید کیفیت پروفیل درب و پنجره دوجداره را بررسی کنید. سعی کنید در ابتدا پنجره موردنظر را از نزدیک مشاهده نمایید و توضیحات کاملی از خصوصیات آن توسط فروشنده دریافت کنید.

داشتن اطلاعات مناسب و کامل درهنگام خرید پروفیل درب و پنجره upvc و آشنایی با درجه کلاس فنی پروفیل درب و پنجره یوپی‌وی‌سی می‌تواند به یک خرید مطلوب منجر شود. یکی از مراکز معتبر جهت رگلاژ پنجره دوجداره و خرید پروفیل درب و پنجره upvc و پروفیل در و پنجره آبایان، شرکت آبایان پروفیل است. شما می‌توانید مقالات بسیار زیادی در بلاگ آبایان پروفیل در این زمینه بخوانید. همچنین جهت خرید و یا اطلاع یافتن از قیمت محصولات با تیم پشتیبانی در ارتباط باشید.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط