متن خود را برای جستجو وارد کنید

قطعات یراق پنجره دوجداره ریلی

پنجره-UPVC

مدت بسیار طولانی است که در کشورهای اروپایی پروفیل‌های در و پنجره UPVC جایگزین انواع چوبی و آهنی آن شده‌اند. این پروفیل‌ها مصرف انرژی را تا نزدیک به 40 درصد کاهش می‌دهند و هزینه نگهداری پایین‌تری نسبت به نمونه‌های چوبی و آلومینیومی دارند؛ بنابراین جای تعجب ندارد که استفاده از آنها تا این حد گسترش یافته باشد. سازنده‌ها در ایران نیز از حدود 15 سال قبل به استفاده از پروفیل‌های UPVC روی آورده‌اند. در ادامه به بعضی از سؤالات مهم درباره پروفیل در و پنجره UPVC پاسخ می‌دهیم و همچنین اطلاعاتی درباره قطعات یراق پنجره دوجداره ریلی ارائه خواهیم کرد.

قطعات یراق پنجره دوجداره ریلی چیست؟

مهم‌ترین قطعه در بین قطعات یراق پنجره‌ دوجداره ریلی، اسپانیولت است. این قطعه بزرگ، لنگه پنجره را به چارچوب قفل کیپ کرده و اندازه و ارتفاع این قطعه باید متناسب با اندازه پنجره باشد. قطعه بعد غلتک کشویی است. اهمیت این قطعه از آن جهت است که لنگه پنجره روی آن قرار گرفته و باید وزن آن را تحمل کند. این غلتک‌ها را باید متناسب با سنگینی پنجره تهیه کرد.

 قطعه مهم دیگر زاماک است. زاماک آلیاژی است که از مس، آلومینیوم و چند فلز دیگر ساخته می‌شود. وظیفه زاماک کیپ کردن لنگه در به چارچوب است. به دلیل کوچک بودن زاماک، بعضی از تولیدکنندگان آن را بی‌اهمیت فرض کرده و در ساخت آن از مواد بی‌کیفیت استفاده می‌کنند. بنابراین در هنگام خرید زاماک به جنس و کیفیت آن توجه کنید.

پنجره UPVC به چه قطعاتی گفته می‌شود؟

پنجره‌های UPVC به پنجره‌هایی گفته می‌شود که فریم آن‌ها از UPVC ساخته شده است. UPVC مخفف (Unplasticized PolyVinyl Chloride) می‌باشد. این ماده برای اولین بار در اوایل قرن بیستم میلادی در آلمان تولید شد و به دلیل ویژگی‌هایش در صنعت در و پنجره سازی به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفت. UPVC مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما دارد، در برابر پوسیدگی و زنگ‌زدگی مقاوم است، استحکام و دوام مناسبی دارد و عایق صدا و هواست. یکی از ویژگی‌های مهم این محصول، مقاومت در برابر خوردگی و ضد حریق بودن آن است و امنیت بالایی را به‌وجود می‌آورد. شکل‌دهی به UPVC راحت است و قیمت تمام شده آن بسیار پایین‌تر از چوب و آلومینیم است. پروفیل در و پنجره آبایان جزو باکیفیت‌ترین پروفیل‌ها به شمار می‌رود که باکیفیت ساخت بالای خود همواره خریداران را راضی نموده است.

چگونه می‌توان پنجره‌های دوجداره خود را ایمن‌تر کرد؟

پنجره‌ها یکی از اصلی‌ترین راه‌های ورود سارقان است. برای ایمن‌تر کردن پنجره در مقابل سارقان چند راهکار وجود دارد. استفاده از شیشه مقاوم امنیت پنجره را بالاتر می‌برد زیرا یا شکسته نمی‌شود یا برای شکستنش سروصدای زیادی تولید می‌شود که می‌تواند باعث افشای سرقت شود.

 راهکار دیگر استفاده از قفل‌های امنیتی پنجره است. سارقان معمولاً به دلیل سروصدای زیاد از شکستن پنجره اجتناب می‌کنند و سعی می‌کنند که پنجره را باز کنند. با وجود این قفل‌ها پنجره باز نمی‌شود و در مورد پنجره‌های کشویی نیز باعث می‌شود که دزدان نتوانند پنجره را از چارچوب خارج کنند.

پروفیل پنل upvc چیست؟ معرفی انوع پروفیل پنل یو پی وی سی
حتما بخوانید

استفاده از پروفیل در و پنجره UPVC، ایمنی پنجره‌ها را در برابر زلزله نیز بالا می‌برد. در زلزله‌های شدید یکی از خطرات قابل توجه، کنده شدن چارچوب پنجره است و در همین راستا، سبک‌تر بودن پروفیل پنجره UPVC نسبت به چوب، آهن یا آلومینیوم تلفات جانی ناشی از سقوط قاب پنجره را به شدت کاهش می‌دهد.

در پنجره‌های ریلی استفاده از قطعات یراق پنجره دوجداره ریلی باکیفیت باعث می‌شود پنجره در جای خود بهتر قرار بگیرد و از سقوط کامل آن جلوگیری می‌کند.

آیا می‌توانید قاب پنجره‌های UPVC را پیچ کنید؟

برای نصب پروفیل در و پنجره می‌توان آن را به دیوار پیچ کرد. معمولاً با توجه به مصالحی که دیوار از آن ساخته شده می‌توان از پیچ بولتکس، سرمته یا خودکار استفاده کرد. برای نصب پروفیل در دیوارهای سیمانی و بتنی، از پیچ بولتکس و برای نصب پنجره در دیوارهای آجری از تمام پیچ‌های ذکر شده می‌توان استفاده کرد. البته معمولاً قبل از نصب پروفیل در و پنجره، یک قاب آهنی به نام قاب انتظار در دیوار نصب کرده و پنجره را روی آن نصب می‌کنند. این کار، فرایند نصب را راحت‌تر و تمیزتر می‌کند و باعث بالاتر رفتن استحکام پنجره نیز می‌شود. البته همان‌طور که گفتیم بدون این قاب هم امکان نصب پنجره وجود دارد.

چگونه می‌توان قفل Espag پنجره را در پنجره UPVC جایگزین کرد؟

اول از همه باید قفل با اندازه مناسب را بخرید و بعد از آن کار نسبتاً ساده است. ابتدا دو پیچی که دستگیره قفل را نگه داشته‌اند باز کنید و دسته قفل را از جا در بیاورید. بعد از آن به لبه کنار پنجره نگاه کنید و پیچ‌های نگه‌دارنده قفل را باز کنید. قفل را در بیاورید و قفل جایگزین را در جای خود قرار دهید.

سپس دستگیره را در جای مناسب قرار داده و پیچ‌های آن را ببندید و جدد از بسته بودن پیچ‌ها مطمئن شوید. به همین راحتی شما می‌توانید بعد از خرید پروفیل درب و پنجره UPVC قفل پنجره خود را عوض کنید.

نتیجه قطعات یراق پنجره دوجداره ریلی

در این مقاله سعی کردیم به بعضی از سؤالات مهم خریداران در مورد خرید پروفیل درب و پنجره یو پی وی سی پاسخ دهیم. توصیه ما این است که برای نصب پنجره، تعویض قفل یا خرید قطعات یراق پنجره دوجداره ریلی از کسی که در این زمینه تجربه دارد کمک بگیرید تا از آسیب‌هایی که ممکن است به در و پنجره وارد شود جلوگیری کنید.

سوالات متداول

  1. چه پیچ هایی برای نصب پنجره های UPVC وجود دارد؟
    پیچ‌های پوزیدرایو 8*40، پایین پنجره به سمت دریچه ، پایه‌های پنجره با استفاده از پیچ‌های ثابت 8×100 میلی‌متری
  2. قسمت های یک پنجره upvc چیست؟
    بخش هایی از یک پنجره شامل سر. عضو اصلی افقی که قسمت بالای پنجره یا قاب در را تشکیل می دهد. جامب. اعضای اصلی عمودی که کناره های یک پنجره یا قاب در را تشکیل می دهند. قاب. ترکیبی از سر، پایه‌ها و جلوپنجره برای تشکیل یک دهانه دقیق که در آن یک ارسی پنجره یا پانل در قرار می‌گیرد.
  1. قسمت های پنجره ریلی چه نام دارد؟
    یراق پنجره کشویی، گیره های گوشه و میله های محوری، اجزای C-Sash، قفل و لوازم جانبی، تعادل ارسی، گوشه های ارسی، غلطک پنجره، چفت های پنجره
  1. پنجره دوجداره ریلی چیست؟
    سه ریل روی یک پنجره دوتایی وجود دارد. ریل های بالایی و پایینی که با هم قسمت افقی یک ارسی پنجره را تشکیل می دهند. چک ریل، در وسط پنجره، جایی است که قسمت پایینی ارسی بالایی با قسمت بالایی ارسی پایینی برخورد می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط