متن خود را برای جستجو وارد کنید

پارتیشن بندی داخل منزل

پارتیشن-بندی-داخل-منزل

پارتیشن بندی داخل منزل یا دیوارهای جداکننده بدون آنکه نیاز به دیوارچینی باشد، دو فضای مجاور را از هم جدا می‌کند. این کار باعث می‌شود تا فضاهای مختلف در عین حال که از هم جدا هستند، با یکدیگر ارتباط نیز دارند. پارتیشن بندی داخل منزل به افراد کمک می‌کند تا یک فضا را از دید دور نگه دارند اما ارتباط آنها را نسبت هم حفظ کنند. یک دیوار آجری به طور کامل دو فضا را از هم جدا می‌کند اما در طرح پلان باز می‌توان ارتباط دو فضا را به صورت بصری و عملکردی افزایش داد. برای شناخت انواع پارتیشن داخل خانه و موارد مربوط به تهیه بهترین پارتیشن با مقاله دیگری از بلاگ آبایان همراه باشید.

انواع پارتیشن خانگی

پارتیشن ها اغلب در محیط اداری استفاده می‌شوند و در منازل کاربرد کمتری دارند. اما دو نوع از انواع پارتیشن هستند که در منزل به طور گسترده به کار گرفته می‌شوند:

پارتیشن چوبی

این نوع پارتیشن از چوب ساخته شده است و به عنوان محبوب‌ترین نوع پارتیشن برای مصارف خانگی شناخته می‌شود. بدنه اصلی این پارتیشن چوبی است اما می‌توان قاب و اتصالات را با پروفیل پنل که جنس بسیار خوبی دارند ساخت. شما می‌توانید انواع درب و پنجره یو پی وی سی را در صفحه محصولات آبایان مشاهده کند. این پارتیشن ظاهری کلاسیک به فضای داخلی می‌دهد و در انواع طرح‌ها و الگوها در بازار موجود است.

پارتیشن فلزی

نوع دیگر پارتیشن در منازل استفاده می‌شود، پارتیشن فلزی است. این پارتیشن دارای قاب و اتصالات فلزی و بدنه اصلی شیشه‌ای است. درحقیقت، می‌توان این نوع پارتیشن را با نام جداکننده شیشه‌ای نیز نامید. پارتیشن فلزی ظاهری مدرن دارد و اغلب برای فضاها با سبک مدرن مناسب است.

نکات مهم برای پارتیشن داخل خانه

  • سطح مقطع باید نازک باشد تا بتوان از حداکثر سطح کف استفاده کرد.
  • پارتیشن باید حریم خصوصی کافی را در اتاق‌ها هم از نظر بصری و هم از نظر صدا فراهم کنند.
  • پارتیشن باید تحت تاثیر نور، صدا و متریال ساخته شوند.
  • پارتیشن باید مقاومت کافی در برابر آتش، گرما، رطوبت یا قارچ و سایر موارد را داشته باشند.
  • باید به اندازه کافی صلب باشد تا ارتعاشات ناشی از بارها را تحمل کند.

سیستم‌های دیوار و پارتیشن، یکی از رایج‌ترین عناصر تناسب داخلی هستند. تقریباً در تمام پروژه‌های طراحی دکوراسیون داخلی، نیاز به تقسیم بندی فضا وجود دارد. چه برای ایجاد مناطقی برای حفظ حریم خصوصی انتخاب سیستم مناسب برای بسیار مهم است. سیستم‌های پارتیشن بندی داخل منزل با حفظ استقلال فضا می‌توانند ظاهری زیبا به دکوراسیون داخلی بدهند.

پارتیشن بندی داخل خانه

برخی از ملاحظات کلیدی که برای پارتیشن بندی داخل خانه باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

راه‌های حفاظت از پنجره‌های دو جداره
حتما بخوانید

آکوستیک

آکوستیک در منازل برای فراهم کردن محیطی مناسب، برای انجام طیف وسیعی از وظایف ضروری است. سر و صدای زیاد می‌تواند مشکلاتی را برای افراد در منازل با پلان باز ایجاد کند و برخی از اتاق‌ها به محرمانه بودن نیاز دارند. رتبه بندی صوتی پارتیشن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد و به طور کلی به عنوان کاهش صدا نشان داده می‌شود. به عنوان مثال، یک پانل پارتیشن بندی چوبی با ضخامت 75 میلی‌متر، می‌تواند تا 43 دسی بل (Rw) را ارائه دهد. استفاده از تخته‌های صوتی و عایق صدا، باعث بهبود درجه بندی صدا می‌شود.

ساختار

پایداری ساختاری پارتیشن‌ها معمولاً بر حسب رتبه ‌بندی وظایف مطابق با دستورالعمل‌های تعیین شده در استانداردها رتبه‌ بندی می‌شود. این ساختار بسته نوع فضا و نیازهای صاحب خانه متفاوت است. مهم است که وظیفه پارتیشن‌ها متناسب با هدف باشد و به درستی در مناطق مهمی مشخص شود. هر پارتیشن باید از ساختار قوی پشتیبانی کند تا در برابر نیرو مقاومت خوبی از خود نشان دهد. ساختار همان اتصالات بدنه به یکدیگر است که منجر به حفظ استحکام کلی پارتیشن می‌شود.

زیبایی شناسی

در شرایط خاص، نوع نیاز صاحبخانه تعیین می‌کند که چه سیستمی استفاده شود. محدودیت‌های بودجه نیز ممکن است تعیین کنند که کدام سیستم‌ها استفاده می‌شوند. برای این مهمه انواع مختلفی از طرح‌ها و مواد وجود دارند که افراد می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. پارتیشن های طرح چوب بسیار محبوب هستند و اغلب صاحب خانه‌ها آن ها را ترجیح می‌دهند. پارتیشن های شیشه ای ظاهری لوکس، تمیز و شفاف ‌تر دارند و حریم خصوصی کمتری را مهیا می‌کنند.

در و پنجره

بسته به نوع سیستم، گزینه‌ های مختلفی در دسترس خواهند بود. ملاحظات کلیدی مشابه پارتیشن‌های است که در آنها درجه آتش، آکوستیک، زیبایی، دوام و سایر موارد باید در نظر گرفته شوند. ضروری است که مشخصات پنجره‌ها و درها با ساختار پارتیشن‌ها از جمله حفظ استحکام رعایت شود. شما برای مشاهده انواع پروفیل درب و پنجره دوجداره UPVC برای طراحی نمای ساختمان می‌توانید به سایت آبایان مراجعه کنید.

قیمت پارتیشن بندی داخل منزل

قیمت پارتیشن بندی به عوامل مختلفی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع پارتیشن
  • نوع فریم (اتصالات)
  • متراژ مورد نیاز
  • نرخ ارز

کلام آخر

پارتیشن بندی خانه‌های کوچک نسبت به منازل بزرگ کار دشوارتری است. در فضاهای کوچک هدف حفظ متراژ مناسب با اجرای پارتیشن است که در آن افراد بتوانند وظایف را انجام دهند. به طور کلی، انتخاب نوع پارتیشن و ساختار مناسب می‌تواند به ایجاد پارتیشن بندی اصولی منجر شود. هدف نهایی این است که ساختمان با حفظ حریم خصوصی خود، در نهایت زیبایی و دوام در طراحی نمای ساختمان و طراحی داخلی منزل شود. در این مهم استفاده از سبک‌های طرحی پارتیشن بندی داخل منزل بسیار مهم است. همچنین می‌توانید با خرید پروفیل درب و پنجره دوجداره UPVCو اطلاع از قیمت پروفیل درب و پنجره ، استحکام پارتیشن بندی داخل منزل را بیشتر کنید.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط