متن خود را برای جستجو وارد کنید

ابعاد پروفیل درب و پنجره UPVC

ابعاد پروفیل درب و پنجره

یکی از مصالح پرکاربرد در صنایع ساخت و ساز، پروفیل در و پنجره است. خرید پروفیل درب و پنجره نیاز به دانش و آگاهی کافی دارد تا بر اساس آن بتوانید پروفیل‌های باکیفیت را از سایر پروفیل‌های موجود در بازار تشخیص دهید. بررسی مواردی از قبیل مشخصات فیزیکی و شیمایی، شناخت انواع پروفیل‌ها، قیمت و وزن باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی پروفیل‌ها را از نظر کیفیت و دوام تمیز دهید. این محصول انواع گوناگونی دارد که می‌تواند در شرایط متفاوت، ظاهری گوناگون برای ساختمان ایجاد کند. به همین علت در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین نکات خرید و همین طور ابعاد پروفیل درب و پنجره آشنا سازیم.

جزئیات پروفیل درب و پنجره

اگر بخواهیم به بررسی جزئیاتی درباره پروفیل‌های درب و پنجره بپردازیم؛ لازم است تا این مصالح ساختمانی را از دو دیدگاه شیمایی و فیزیکی مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این بند قصد داریم تا به بررسی مشخصات شیمایی و فیزیکی پروفیل درب و پنجره آبایان بپردازیم.

مشخصات شیمیایی

وقتی حرف از خصوصیات یا ویژگی‌های یک شی می‌زنیم، منظور ساختار و مواد به کار رفته در آن است. با توجه به این موضوع برای بررسی مشخصات شیمایی پروفیل درب و پنجره باید با انواع متریال به کار رفته در ساختار آن آشنا باشید:

  • فولاد
  • پی وی سی یا یو پی وی سی
  • آلومینیوم
  • کامپوزیت
  • چوب

مشخصات فیزیکی

مشخصات فیزیکی پروفیل مربوطه به مشخصات ظاهری آن است. به طور کلی به در و پنجره‌هایی که از انواع متریال ساخته شده و تو خالی هستند پروفیل در و پنجره می‌گویند. توجه داشته باشید که ابعاد پروفیل درب و پنجره یکی از مشخصات فیزیکی به شمار می‌رود. یکی از     پروفیل‌هایی که ابعاد بالایی دارند، پروفیل‌ درب و پنجره دوجداره است.

وزن پروفیل سپری درب و پنجره

جهت به دست آوردن وزن پروفیل سپری درب و پنجره لازم است که ابتدا به خوبی با مفهوم آن آشنا شوید.

پروفیل سپری یا همان پروفیل تی یکی از انواع پروفیل‌ها است که از آن جهت ساخت سقف‌های شیشه‌ای، متصل کردن اجزا و ساخت اسکلت گلخانه استفاده می‌کنند. پروفیل سپری درب و پنجره با سطوح مقطع مختلفی به بازار عرضه می‌شود تا بتوان از آن در شرایط‌ گوناگون استفاده کرد. به طور معمول این سطح مقطع ضخامتی حدود دو میلی‌متر دارد. اما چه راهکاری برای به دست آوردن وزن پروفیل وجود دارد؟

استفاده از فرمول

یک فرمول کلی برای محاسبه وزن پروفیل وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی هرچه تمام وزن پروفیل مد نظرتان را حساب کنید. برای به دست آوردن وزن ابتدا باید وزن مخصوص را در متراژ یا طول پروفیلتان ضرب کنید. به این صورت می‌توانید به راحتی وزن آن را محاسبه کنید.

مراحل خرید و نصب پنجره یو پی وی سی چیست؟
حتما بخوانید

استفاده از جدول

راه حل دیگری که پیش رویتان است استفاده از جدول است، برای این کار لازم است وزن مخصوص و یا وزن هر شاخه استاندارد را در جدول تناسبی قرار دهید و با استفاده از چند عامل ریاضی ساده، وزن و ابعاد پروفیل در و پنجره خود را محاسبه کنید.

ابعاد پروفیل درب و پنجره

قیمت و وزن پروفیل درب و پنجره

عوامل بسیاری بر قیمت انواع پروفیل‌های درب و پنجره تاثیر می‌گذارند. مهم‌ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت پروفیل، وزن آن است. به طبع هر چه وزن پروفیل بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. البته عوامل دیگری نیز بر این قیمت تاثیر گذار هستند. تاثیر عواملی مانند کیفیت، متریال به کار رفته در کار، ضخامت و… را نباید دست کم گرفت. اگر قصد خرید پروفیل در و پنجره آبایان را دارید، بهتر است به سایت این برند مراجعه کنید.

پروفیل درب و پنجره چیست؟

از بین مصالحی که در ساختمان سازی کاربرد دارند، پروفیل یکی از کاربردی‌ترین‌ها به شمار می‌رود. وجود پروفیل در ساختار ساختمان باعث زیبایی و بالا رفتن سطح کیفی می‌شود. پروفیل به سطح مقطع‌های توخالی گفته می‌شود که مانند یک لوله‌ هستند. برای درک این موضوع تصور کنید که قصد خرید پروفیل درب و پنجره upvc را دارید، در این صورت هنگامی که اندازه‌های خود را به کارشناس این حوزه ارائه می‌کنید و کارشناس برای اندازه زدن مشغول برش دادن این درب و پنجره‌ها می‌شود؛ خواهید دید که در هر سطح مقطع، فضای توخالی تعبیه شده است. به این فضاهای توخالی لوله‌ مانند، پروفیل می‌گویند.

اسم انواع پروفیل درب و پنجره

اگر قصد خرید پروفیل درب و پنجره یو پی وی سی را دارید، بهتر است با انواع پروفیل آشنا باشید. پروفیل‌ها بر اساس کاربرد و جنس به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌شوند که در ادامه‌ی این بند به بررسی چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

معرفی پروفیل‌ها بر اساس جنس:

  • پروفیل آلومینیومی
  • پروفیل چوبی
  • پروفیل آهنی
  • پروفیل UPVC

همان‌طور که می‌دانید درب و پنجره یو پی وی سی مزایای بسیار بیشتری نسبت به باقی پروفیل‌ها دارد. می‌توان با قاطعیت گفت که پروفیل UPVC بهترین نوع پروفیل در و پنجره است.

انواع پروفیل از نظر کاربرد:

  • پروفیل نبشی
  • پروفیل لنگه دری
  • پروفیل سپری
  • پروفیل چارچوبی

نتیجه گیری ابعاد پروفیل درب و پنجره

در این مطلب به ارائه مهم‌ترین نکات درباره عوامل تاثیر گذار بر ابعاد پروفیل درب و پنجره پرداختیم. جهت استعلام قیمت پروفیل درب و پنجره می‌توانید از صفحات محصول سایت آبایان پروفیل دیدن فرمایید. برند آبایان برترین پروفیل‌ها را با ارائه بهترین خدمات به شما عرضه خواهد کرد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط