متن خود را برای جستجو وارد کنید

پنجره دوجداره ضد سرقت چیست؟

common_burglary_blog

درب و پنجره‌ها دریچه ورودی به هر فضای داخلی هستند. در نتیجه تامین امنیت آن‌ها، اهمیت بسیار زیادی دارد و در سال‌های اخیر تعداد تنوع زیادی از پنجره‌های دوجداره ضد سرقت طراحی شده است. با نصب این درب و پنجره‌ها در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، ویلا و باغ‌ها باعث می‌توانید ایمنی ساختمان‌ها خود تا حد زیادی در برابر سرقت، آتش سوزی، زلزله و سایر حوادث دیگر تامین کنید.

پنجره دو جداره ضد سرقت چه ویژگی‌هایی دارد؟

پنجره‌هایی که به‌صورت ضد سرقت طراحی می‌شوند، علاوه‌بر پروفیل‌های با کیفیت دارای شیشه‌هایی با امنیت بسیار بالایی هستند. این نوع شیشه‌ها در برابر ضربه، شکستن و فشار مقاومت و در نتیجه ایمنی بسیار بیشتری نسبت به پنجره‌های تک جداره یا حتی دو جداره معمولی دارند.

شیشه‌های پنجره ضد سرقت دارای لایه‌های متعدد لمینیت شده هستند که در بخش خارجی آن از دو لایه شیشه استفاده شده و در فضای داخلی آن یک طلق فشرده قرار دارد که با شکستن بخش بیرونی، بخش داخلی همچنان سالم باقی می‌ماند.

اما ایمنی پنجره‌های ضد سرقت نیز با یکدیگر متفاوت است و عواملی مثل انتخاب نوع شیشه، نوع طلق، تلفیق ضخامت لایه‌ها، نوع عملیات حرارتی هر یک از لایه‌ها، ترتیب جایگذاری شیشه و فرآیند تولید در کیفیت و همچنین قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود. در نظر داشته باشید که این درها علاوه‌بر ضد سرقت بودن، در برابر آتش‌سوزی و سایر حوادث مقاوم هستند.

انواع شیشه‌های ضد سرقت

شیشه‌های ضد سرقت، دارای ایمنی بالایی نسبت به شیشه‌های دوجداره معمولی هستند. این شیشه‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که می‌توان آن‌ها را به‌صورت زیر معرفی کرد:

شیشه دوجداره لمینیت شده

این نوع شیشه‌ها از دو لایه مجزا ساخته می‌شوند؛ یعنی لایه بیرونی و لایه داخلی.

در لایه بیرونی آن‌ها نیز دو شیشه به‌کار رفته که بین آن‌ها یک لایه طلق PVB قرار دارد. بخش داخلی نیز از یک شیشه تک جداره ساخته می‌شود که معمولا از نوع سکوریت است که ایمنی بیشتری داشته باشد.

ویژگی ضد سرقت بودن این نوع پنجره‌ها به این صورت است که با ایجاد ضربه یا فشار، لایه بیرونی شیشه شکسته نشده و فشار به طلق وارد می‌شود، در نتیجه شیشه فرو نمی‌ریزد و امکان ورود به فضای داخلی وجود ندارد.

شیشه دوجداره ضد گلوله

این نوع از شیشه‌های ایمن معمولا برای محیط‌هایی مثل مجتمع‌های تجاری، بانک‌ها و سایر فضاهایی که نیاز به امنیت بیشتری دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیشه‌های ضدگلوله علاوه‌بر ایمنی بالا در برابر ضربه، فشار و شکستن در مقابل گلوله نیز مقاومت دارند و در نتیجه بسیار ایمن هستند.

انواع مدل توری پنجره
حتما بخوانید

فاکتورهای تاثیرگذار در پنجره‌های دو جداره ضد سرقت

سرقت

صرف استفاده از شیشه‌های ایمن در پنجره‌های دو جداره باعث ضد سرقت بودن آن نمی‌شود. در واقع فاکتورهای دیگری در ایمن‌سازی درب و پنجره‌ها تاثیرگذار است که عبارت‌اند از:

  • پروفیل دوجداره یو پی وی سی: این بخش، ساختار بدنه پنجره دوجداره را تشکیل می‌دهد. پروفیل‌ها به‌عنوان نگهدارنده اجزای مختلف پنجره هستند؛ در نتیجه باید مقاومت کافی داشته باشند. علاوه‌بر پروفیل‌های باکیفیت باید فورس ریل‌های (گالوانیزه) استفاده شود. همچنین طراحی به‌صورتی باشد که زهوار پنجره در داخل قرار گیرد تا امکان ورود از قسمت بیرونی را کاهش دهد.
  • شیشه دوجداره: بخش دیگر مربوط به شیشه‌های مورد استفاده است که در قسمت بالاتر به‌طور کامل در رابطه با ساختار آن توضیح دادیم.
  • یراق آلات: عامل تاثیرگذار دیگر در پنجره‌های دو جداره ضد سرقت، استفاده از یراق‌آلات با کیفیت است. به‌صورتی که در برابر ضربه، فشار مقاومت داشته باشند. یک گزینه مناسب برای ضدسرقت کردن پنجره‌های دو جداره استفاده از پین‌های قارچی شکل است.
  • دستگیره: این بخش نیز یک عامل تاثیرگذار دیگر در ضد سرقت شدن پنجره‌هاست. دستگیره‌ها همیشه باید در داخل پنجره‌ها باشند تا ریسک باز شدن از بیرون را به حداقل برسانند. همچنین برای ایجاد محدودیت سارقان جهت استفاده و بازکردن درب و پنجره دوجداره باید دستگیره‌ها، کلیدخور طراحی شوند تا فعال بودن آن‌ها برای سایر افراد غیرممکن باشد و فقط مالکین با استفاده از کلید بتوانند آن را باز و بسته کنند.

انواع پنجره‌های دو جداره ضد سرقت

در حال حاضر برندهای مختلفی برای تولید انواع درب و پنجره‌های ضد سرقت در بازار وجود دارند که بیشتر آن‌ها ساخت سه کشور چین، ترکیه و ایران هستند.

کیفیت و قیمت این برندها با یکدیگر متفاوت است که با توجه به بودجه خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید. اما در نظر داشته باشید که برندهای خارجی با وجود اینکه گران‌تر هستند ولی الزاما قیمت به‌صرفه‌تری ندارند و به دلیل هزینه‌های گمرکی قیمت آن‌ها افزایش پیدا کرده است.

در نتیجه می‌توانید از برندهای ایرانی که کیفیتی هم‌پای برندهای ترک دارند استفاده کنید.

کلام آخر

پنجره‌های دو جداره ضد سرقت برای حفظ ایمنی بیشتر در فضاهای داخلی مثل خانه‌های مسکونی، مجتمع‌های اداری و تجاری، بانک‌ها و غیره استفاده می‌شوند.

اجزای مختلف این پنجره‌ها از پروفیل‌های به کار رفته تا شیشه، یراق‌آلات و دستیگره‌ها باید طوری طراحی و ساخته شوند که در برابر خطراتی مثل سرقت، ضربه، آتش‌سوزی و غیره مقاومت بالایی داشته باشند.

پس این تصور که پنجره دو جداره صرفه شیشه مقاومی دارد، چندان درست نیست. چرا که برای مثال پروفیل‌های به‌کار رفته نیز باید مقاومت کافی برای نگهداری شیشه و یراق‌آلات را داشته باشند. پروفیل آبایان با تولید پروفیل‌های با کیفیت و استاندارد برای ساخت انواع پنجره‌های دو جداره و ضد سرقت به‌کار می‌رود. برای سفارش و خرید پروفیل یو پی وی سی می‌توانید با گروه کارشناسان آبایان در ارتباط باشید.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط