متن خود را برای جستجو وارد کنید

پنجره هوشمند و کارکردهای آن را بشناسید!

پنجره هوشمند

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم، تقریبا تمام وسایل به صورت هوشمند تولید می‌شوند و به آسایش زندگی انسان کمک شایانی می‌کنند. یکی از این وسایل که به‌شدت کاربرد دارد و تولید آن رشد قابل توجهی داشته؛ پنجره هوشمند است که در این مطلب قصد داریم راجع به پنجره هوشمند و کارکردهای آن، صحبت کنیم، با ما تا انتها همراه باشید.

پنجره هوشمند چیست؟

پنجره هوشمند، نوعی پنجره است که با شیشه‌های مخصوص و قابلیت‌های الکتریکی ساخته می‌شود و نسبت به شرایط، تغییر رنگ می‌دهد و نور را تنظیم می‌کند. این پنجره‌ها در قالب‌های مختلف مثل قالب‌های چوبی، UPVC، آلومینیومی و … ساخته و با قیمت‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند.

پنجره هوشمند چه کاربردی دارد؟

مهم‌ترین کاربرد این پنجره‌ها، قابلیت مات شدن آن است که اگر به هر دلیلی نخواهید نور را به داخل راه دهید، می‌توانید با مات کردن پنجره، از ورود نور جلوگیری و هر زمان که خواستید آن را شفاف کنید. این پنجره‌ها باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شوند، سرما و گرمای داخل را حفظ و مقدار نور را کنترل می‌کنند.

انواع پنجره هوشمند

پنجره‌های هوشمند در 4 نوع زیر تولید می‌شوند و قابل استفاده هستند که در ادامه به توضیح هریک می‌پردازیم.

نوع اول: پنجره هوشمند با شیشه فوتوکرومیک

نوع دوم: پنجره هوشمند با شیشه ترموکرومیک

نوع سوم: پنجره هوشمند با شیشه الکتروکروماتیک

نوع چهارم: پنجره هوشمند با شیشه کریستال مایع

  • پنجره هوشمند با شیشه فتوکرومیک

این شیشه با تابش امواج الکترومغناطیس، به سرعت مات و نور عبوری را کاهش می‌دهد و بعد از قطع شدن امواج، به حالت قبلی بازمی‌گردد.

  • پنجره هوشمند با شیشه ترموکرومیک

این نوع شیشه‌ها، نسبت به دما حساس هستند و در زمستان باعث حفظ گرما و در زمستان سرما را نگه می‌دارند.

  • پنجره هوشمند با شیشه الکتروکروماتیک

با تغییر ولتاژ برق، رنگ این شیشه‌ها تغییر می‌کند و واکنش شیمایی رخ می‌دهد که این واکنش بازگشت‌پذیر است.

  • ●        پنجره هوشمند با شیشه کریستال مایع
دلایل بسته نشدن پنجره یو پی وی سی
حتما بخوانید

این شیشه‌ها از دو لایه شفاف ساخته می‌شوند و بین آن‌ها با یک مایع کریستال قرار می‌گیرد. وقتی جریان برق از این مایع کریستال عبور کند، شیشه شفاف شده و با قطع جریان شیشه مات می‌شود.

مزایای پنجره‌های هوشمند

پنجره هوشمند

این پنجره‌ها طول عمر بالایی دارند، مصرف انرژی را کاهش می‌دهند، عایق صدا و حرارت هستند، نمای ساختمان را زیبا و شکیل می‌کنند و مراقبت و نگهداری از آن‌ها راحت است. به همین دلیل هم در حال حاضر به شدت پرطرفدار شده‌اند و از آن‌ها در اماکن بی‌شماری استفاده می‌شود.

پنجره هوشمند دوجداره

بعضی از پنجره‌های هوشمند زیرمجموعه درب و پنجره یو پی وی سی هستند. این پنجره‌ها امنیت بالایی دارند و علاوه بر حفظ نور، حریم خانه را هم حفظ می‌کنند. برای خرید پنجره UPVC می‌توانید به سایت آبایان پروفیل مراجعه کرده و با مشورت از متخصصین مجموعه، بهترین انتخاب را داشته باشید.

از پنجره هوشمند کجا استفاده می‌شود؟

پنجرههای هوشمند به علت کارایی بالایی که دارند در اکثر فضاها قابل استفاده هستند و نقش زیادی در زیبایی، حفظ آرامش، کاهش هزینه‌های ساختمان و … دارند. در حالت کلی می‌توان از پنجره‌های هوشمند در هتل‌ها، ساختمان‌های تجاری بزرگ، اتاق‌های انتظار، سالن کنفرانس، سالن جلسات، دانشگاه‌ها، رستوران‌ها، اتاق‌های جراحی، گلخانه‌های هوشمند و مدرن، آرایشگاه، راه‌پله‌های شیشه‌ای و … استفاده کرد.

کلام آخر

پنجره هوشمند یکی از بهترین اختراعات بشر بوده که منجر به افزایش آسایش و آرامش افراد خواهد شد. علاوه بر آن، با توجه به کاربردهای دیگری که دارند این پنجره‌ها، جزء پنجره‌های ایمن به شمار می‌روند و در هزینه‌ها تاثیر به‌سزایی دارند اما باید بدانید که خرید پنجره دوجداره هوشمند، نیازمند دقت و توجه خاص است. زیرا اگر از محصولات و متریال بی‌کیفیت ساخته و تولید شده باشد، در واقع هیچ تفاوتی با پنجره معمولی ندارد و عملا هزینه اضافی برای شخص به حساب می‌آید. مجموعه آبایان پروفیل با تولید و عرضه بهترین پنجره‌ها، مطابق با استاندارد و تکنولوژی روز دنیا، یکی از معتبرترین مراکز برای خرید درب و پنجره دوجداره است.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط