متن خود را برای جستجو وارد کنید

کاربرد چسب سیلیکون در عایق‌ کردن پنجره‌های دوجداره

پنجره upvc

یک روش ساده و کاربردی برای عایق کردن پنجره‌ها پس از نصب، استفاده از چسب سیلیکون است. این چسب‌ها به‌منظور آب‌بندی و درزگیری کامل پنجره‌ها کاربرد دارند و از اتلاف انرژی به‌طرز قابل توجهی جلوگیری کرده و باعث حفظ دمای محیط می‌شوند. چسب‌های سیلیکونی برای کارهای مختلفی استفاده می‌شوند که در این مقاله با اشاره به آن‌ها، نحوه استفاده برای عایق کردن پنجره‌ها و همچنین انواع و مزایای آن را به‌طور کامل توضیح خواهیم داد.

چسب سیلیکون چه نوع چسبی است؟

پس از نصب پنجره‌ها، با استفاده از چسب سیلیکون درزها و شکستگی‌های احتمالی به‌طور کامل پر می‌شوند تا عایق کاملی در برابر صوت و گرما و سرما باشند. این چسب یکی از انواع چسب‌های پلیمری و بر پایه مواد آلی است؛ ولی ساختار متفاوتی نسبت به سایر چسب‌ها دارد و از مواد اولیه‌ای مثل پلی دی متیل سیلوکسان به همراه گروه ‌های استات، کتوکسیم یا اتر تولید می‌شود که بیشتر برای مصارف خانگی و صنعتی کاربرد دارد.

چسب‌های سیلیکونی در دو نوع سیلیکون خالص و سیلیکون ماستیک در بازار عرضه شده که با وجود دوام و استحکام بالای آن‌ها علاوه‌بر خاصیت عایق بودن، مقاومت بالایی در شرایط آب‌وهوایی مختلف مثل کویر یا کوهستان دارند.

انواع چسب سیلیکونی

چسب سیلیکونی با قابلیت چسبندگی بالا برای متریال‌های مختلف مثل آلومینیوم، کاشی، استیل، سرامیک و PVC در رنگ‌های سفید، مشکی، قرمز، طوسی، قهوه‌ای و بی‌رنگ تولید می‌شود که هر یک از آن‌ها کاربرد مختص به خود را دارند.

برای مثال از چسب سیلیکون بی‌رنگ برای آینه و انواع شیشه‌ها مثل شیشه‌ آکواریوم، درزگیری سینک ظرفشویی و غیره استفاده می‌شود.

چسب سیلیکون مشکی برای شیشه ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چسب سیلیکون قرمز به‌عنوان واشرساز یا چسب واشر و به‌عنوان چسب نسوز و حرارتی کاربرد دارد. از چسب سیلیکون سفید برای آب‌بندی پنجره‌ها، درزگیری در بخش‌های مختلف مثل کاشی، وان حمام، روشویی و سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از چسب سیلیکون برای پنجره‌ها

Fits_existing_windows2

چسب‌های سیلیکونی یک گزینه رایج و البته کاربردی برای عایق کردن پنجره‌های UPVC است. اما این چسب‌ها چه مزایایی دارند؟

  • انعطاف پذیری بسیار بالا
  • مقاومت زیاد در برابر فشار و دماهای بالا
  • قابلیت چسبندگی و درزگیری در سطوح مختلف مثل کاشی و سرامیک، آلومینیوم، چوب
  • مقاوم در برابر اشعه UV و همچنین رطوبت
  • تنوع در رنگ برای استفاده در فضاهای مختلف
  • مناسب آب‌بندی و جلوگیری از ایجاد کپک در درزهای پنجره
پنجره دوجداره ضد سرقت چیست؟
حتما بخوانید

نحوه عایق کردن پنجره‌ها با چسب سیلیکون

عایق کردن پنجره‌ها، با استفاده از چسب پس از نصب کامل آن‌ها انجام خواهد شد. اما در نظر داشته باشید که عایق‌کاری بلافاصله پس از نصب باعث تاثیر بهتر آن خواهد شد. شرط اولیه عایق بودن درب و پنجره‌ها، استفاده از پروفیل‌های UPVC با کیفیت است. ضمن اینکه می‌توانید با دوجداره کردن پنجره‌های قدیمی آن‌ها را نیز در برابر صدا و حرارت محافظت کنید.

نحوه استفاده از چسب سیلیکونی نیز به شکل زیر است:

پس از اتمام عملیات نصب، سطح پنجره را به‌طور کامل با یک دستمال مرطوب پاک کنید و پس از خشک شدن سطح، چسب را به‌صورت دقیق در محل درزها بزنید.

در حین چسب‌کاری نیز بهتر است از ماسک و دستکش استفاده کنید تا مواد آن با پوست شما برخورد نکند. اما در صورت تماس دست می‌توانید آن را با آب و صابون بشویید و هیچ‌گونه مشکل پوستی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

اگر چسب به جز محل مورد نظر شما در پنجره‌ها روی سایر بخش‌های آن بریزد، می‌توانید به‌سادگی آن را با محصول آب و صابون و دستمال تمیز کنید.

این چسب‌ها اشتعال‌زا هستند. در نتیجه هنگام کار از هر گونه مواد آتش‌زا سا شعله فاصله داشته باشید.

سخن پایانی

پنجره‌های دو جداره عایق مناسبی در برابر صدا و حرارت هستند. این عایق در درزهای پنجره‌ها با استفاده از چسب سیلیکونی افزایش پیدا خواهد کرد. چرا که باعث می‌شود فضای خالی آن به‌طور کامل پر شود. چسب‌های سیلیکونی قابلیت چسبندگی به‌سطوح مختلف مثل شیشه، آلومینیوم، چوب و غیره را دارد و در نتیجه برای عایق کردن پنجره‌ها بسیار کاربردی هستند.

پروفیل آبایان با تولید پنجره‌های دو جداره یو پی وی سی با کیفیت، مشاوره‌های لازم برای خرید پنجره UPVC و همچنین نحوه عایق کردن آن‌ها را از طریق کارشناسان متخصص در اختیار شما قرار می‌دهند.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط