متن خود را برای جستجو وارد کنید

انواع پروفیل پنجره UPVC و کاربردهای آن

پروفیل-پنجره

استفاده از پروفیل در  انواع صنایع بسیار رواج دارد. اما برای آن که بدانید چه نوع پروفیلی برای صنعت و ساختمان شما مناسب‌تر است، باید با انواع پروفیل آشنا باشید. پروفیل UPVC از رایج‌ترین پروفیل‌های کاربردی است که قصد داریم در ادامه کاربردهای آن را برایتان شرح دهیم. پس همراه ما باشید.

پروفیل UPVC چیست؟

بیشترین کاربرد این پروفیل‌ها در ساخت پنجره‌های دوجداره است اما با این وجود در بخش‌های دیگر ساختمان سازی نیز به کار می‌روند، زیرا به خوبی از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کنند و استحکام خوبی نیز دارند. مزیت‌های فراوانی که پروفیل‌های یو پی وی سی نسبت به آهنی و آلومینیومی دارند، موجب شده تا امروزه بیشتر در ساخت درب و پنجره‌ها به کار روند.

کاربردهای پروفیل در ساخت و ساز

پروفیل‌ها در صنعت ساخت وساز به عنوان پروفیل در و پنجره استفاده می‌شود. پروفیل‌های ساختمانی انواع مختلفی دارند که از بین آن‌ها می‌توان به پروفیل انواع پروفیل پنجره UPVC، نورد گرم، پروفیل نورد سرد و پروفیل کامپوزیت اشاره کرد. موارد استفاده‌ی هریک از این پروفیل‌ها متفاوت است، اما یو پی وی سی را می‌توان پرکاربردترین پروفیل در ساختمان دانست، زیرا ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که باعث محبوبیت بیشتر آن بین سایر پروفیل‌ها شده است. در ادامه مزایا و معایب UPVC را بررسی می‌کنیم.

مزایای پنجره‌ی UPVC

در و پنجره  UPVC، در سال‌های اخیر کاربرد فراوانی پیدا کرده  و علی‌الخصوص در ایران از بازار خوبی برخوردار شده است. در ادامه به چند مزیت خرید پروفیل درب و پنجره UPVC اشاره می‌کنیم.

  • انواع پروفیل پنجره UPVC از استحکام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند و از این نظر با همتای فلزی خود فابل رقابت هستند.
  • خرید پروفیل درب و پنجره یو پی وی سی شما را از رنگ آمیزی بی‌ نیاز می‌کند، زیرا در صورت بالا بودن کیفیت مواد اولیه ثبات رنگی خوبی خواهند داشت و دچار زنگ زدگی نمی‌شوند و جلای آن‌ها ثابت می‌ماند.

 انواع پروفیل پنجره UPVC به دو صورت رنگ آمیزی می‌شود: الف) با استفاده از پوشش هاي لمينت که ماندگاری بالایی دارد و معمولا طرح‌دار است.  ب) با استفاده از رنگ مخصوصی که برای رنگ‌آمیزی UPVC استفاده می‌شود.

  • عايق بندي صدا و گرما یکی دیگر از مزیت‌های پروفیل‌های UPVC است که به نوع شیشه، نوع پروفیل، یراق آلات، نصب، فرآيند تولید و… بستگی دارد. اگر از پروفیل‌ درب و پنجره دو جداره و با کیفیت عالی استفاده شود، این عایق کاری به بهترین حالت انجام می‌گیرد..
  • در انواع پروفیل پنجره UPVC به علت وجود یراق آلات و چفت‌های جدید و امکان طراحی‌های امنیتی، ایمنی پنجره‌ها چند برابر شده است.
  • به دلیل خاصیت شکل پذیری پروفیل‌های UPVC، با استفاده از دستگاه می‌توان به راحتی پنجره‌ها را به اشکال هندسی مختلف تولید کرد.
  • پروفیل درب و پنجره دوجداره یا چند جداره بهترین راه حل برای جلوگیری از اتلاف انرژی است و میزان صرفه جویی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.
  • یراق آلات به کار رفته در انواع پروفیل پنجره UPVC حالت‌های مختلفی برای باز و بسته شدن را فراهم می‌کنند.
  • پروفیل در و پنجره UPVC امکان استفاده از قفل‌های اتوماتیک و کنترل از راه دور را فراهم می‌کند. این ویژگی در پنجره‌ها و درهای قدیمی قابل اجرا نبود.
  • بدون عملیات بنایی، امکان تعویض آسان پنجره‌های قدیمی با انواع پروفیل پنجره UPVC وجود دارد.
آیا پروفیل UPVC زرد می‌شود؟
حتما بخوانید

با خرید پروفیل در و پنجره آبایان، شما می‌توانید راحتی از مزایای ذکر شده بهره‌مند شوید و به پروفیل‌های باکیفیت دسترسی پیدا کنید.

معایب پنجره UPVC

  • اگر از پروفیل باکیفیت استفاده نشود، با گذشت زمان شکل آن تغییر پیدا کرده و دچار تغییر رنگ نیز می‌شود. بنابراین باید هنگام خرید، به کیفیت پروفیل UPVC توجه ویژه‌ای شود. با خرید از آبایان، نیازی به نگرانی در این مورد نیست.
  • اگر در پنجره‌های دو جداره از گالوانیزه داخلی استفاده نشود، پنجره مقاومت خوبی نخواهد داشت و  بر اثر باد، دچار افتادگی، خمیدگی و شکم دادن در ستون‌های عمودی و افقی می‌شود.
  • اگر لاستیک‌های استاندارد برای آب بندی بازشوها استفاده نشود، پنجره عایق مناسبی برای گرما و صوت نخواهد بود.
  • اگر شیشه‌ی دو جداره استاندارد در پنجره به کار گرفته نشود و از لولاهای غیراستاندارد استفاده شود، صدا از پنجره عبور خواهد کرد.
  • در صورت عدم استفاده از مواد رطوبت گیر، گاز آرگون و چسب استاندارد، پنجره‌ی دوجداره یخار می‌گیرد.

همه‌ی معایبی که گفته شد، با استفاده از مواد اولیه با کیفیت، برطرف می‌شوند و نیازی به نگرانی درباره آن‌ها نیست. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین‌ها را تهیه کنید، آبایان را به خاطر داشته باشید.

آشنایی با انواع پروفیل UPVC

حال که با کاربردهای یوپی‌وی‌سی آشنا شدید، لازم است با انواع آن نیز آشنا شوید تا بتوانید بهترین نوع را با توجه به کاربرد خود انتخاب کنید:

پروفیل فریم

پروفیل فریم یکی از پر کاربردترین پروفیل‌های UPVC است که برای قاب دور یا چارچوب در و پنجره استفاده می‌شود. این پروفیل‌ها در مقاطع در اندازه‌های گوناگون ارائه می‌شوند و شما باید بر اساس نوع کاربرد خود، ابعاد و اندازه مناسب را انتخاب کنید.

پروفیل زهواره

همانطور که از نام آن پیداست، پروفیل زهواره، عملکردی مانند زه دارد و از آن برای ثابت نگه داشتن شیشه استفاده می‌شود.

پروفیل بازشو یا سش

پروفیلهای سَش یا بازشو اشاره کرد در درب و پنجره‌های باز شو استفاده می‌شوند و شبیه حرف S انگلیسی هستند. پروفیل بازشو پنجره، پروفیل بازشو درب و پروفیل بازشو کشویی از انواع این نوع پروفیل هستند.

پروفیل مولیون

از این نوع پروفیل‌ نیز انواع درب و پنجره دو جداره UPVC استفاده می‌شود و اندازه‌های آن در دو سری  ۶۰ و ۷۰ در کارخانجات تولید می‌شود و دو نوع ثابت و متحرک دارد. از مولیون ثابت در تولید در و پنجره معمولی و از نوع متحرک (اورهانگ) در در و پنجره‌های فرانسوی که کاملا باز و بسته می‌شوند، استفاده می‌شود.

پروفیل پنل

پنل UPVC در عین حال که بسیار ظریف است، مقاومت زیادی دارد و در قسمت پایینی درها از آن استفاده می‌شود.

در این مطلب با انواع پروفیل UPVC، کاربردها و مزایا و معایب آن را به شما معرفی کردیم. اگر قصد تهیه این نوع پروفیل‌ها را دارید، آبایان یکی از بهترین مراکز برای تهیه انواع پروفیل‌های UPVC است.

سوالات متداول

  1. پرکاربردترین پروفیل پنجره یو پی وی سی کدام است؟
     پروفیل پنل، پروفیل زهوار، پروفیل سش، پروفیل فریم، پروفیل مولیون، لوله پروفیل
  2.  مزایای پنجره‌ UPVC چیست؟
    عايق صدا و گرما، بدون عملیات بنایی قابل نصب است، استحکام و ماندگاری بالا و…
  3. پنجره خطی چیست؟
    پنجره پروفیل خطی سیستمی است که در آن سطح ارسی با قاب هم سطح می شود تا با استایل امروزی مطابقت داشته باشد.
  4. ابعاد در یو پی وی سی چیست؟
    پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی 60 میلی‌متری، 70 میلی‌متری، 75 میلی‌متری، 82 میلی‌متری، 86 میلی‌متری، 92 میلی‌متری، کشویی… اینها عمدتاً در بازار مشاهده می‌شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط