متن خود را برای جستجو وارد کنید

بررسی مشکلات احتمالی شما با پنجره دوجداره یو پی وی سی

upvc-window

همه ما می‌دانیم که بهترین گزینه برای پنجره ساختمان، پنجره‌ دوجداره یو پی وی سی است. از بهینه شدن مصرف انرژی در منزل گرفته تا کاهش آلودگی صوتی از مزایای این نوع در و پنجره‌ها محسوب می‌شود. اما این نوع پنجره‌ها گاهی مشکلاتی نیز ایجاد می‌کنند. بسیاری از افرادی که اقدام به خرید این نوع پنجره‌ها می‌کنند بعد از مدتی گله‌مندند که تصوری که از این محصولات داشتند، با واقعیت آن‌ها تطابق نداشت و چندان از خرید خود راضی نبودند. اما مشکل این نوع پنجره‌ها چیست؟ چرا بعد از مدتی کارایی لازم را ندارند؟ در ادامه این مقاله به بررسی مشکلات احتمالی شما با پنجره دوجداره یو پی وی سی خواهیم پرداخت.

چرا در بعضی مواقع پنجره‌های دوجداره UPVC از کارایی لازم برخوردار نیستند؟

پنجره UPVC

پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی نیز مانند هر محصول دیگر چنان‌چه از کیفیت مناسب برخوردار نباشند، کارایی لازم را نخواهند داشت. در واقع ماهیت این نوع پنجره‌ها همواره کارآمد و پربازده است، اما آن‌چه که گاهی مشکلاتی پیش می‌آورد محصولات بی‌کیفیتی هستند که بعضا در ساختمان‌ها دردسرساز می‌شوند.

به احتمال زیاد شما هم با پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی زیادی مواجه شده‌اید که درون آن بخار گرفته است. قطرات بخار ایجادشده میان دو لایه این پنجره‌ها از بین نمی‌روند و ظاهری بسیار نامطلوب ایجاد می‌کنند. این در حالی است که یکی از اصلی‌ترین کارکردهای پنجره به صورت کلی نشان دادن منظره بیرون است و این مشکل این کارکرد را کلا مختل می‌کند. منظره این پنجره‌ها همیشه ابری، مه‌گرفته و بارانی است!

چرا پنجره‌های دو جداره UPVC بخار می‌گیرند؟

پنجره یو پی وی سی

ممکن است هنگامی که قصد خرید محصولات UPVC را دارید درباره مزایا و معایب پنجره دوجداره یو پی وی سی ریلی یا ساده تحقیق کنید. هر کدام از این پنجره‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند، اما در صورتی که پروفیل در و پنجره مرغوب نباشد یا اساسا در و پنجره کیفیت پایینی داشته باشد، احتمال بخار گرفتن آن‌ها زیاد است.

بخار گرفتن شیشه‌های دوجداره زمانی اتفاق می‌افتد که پروفیل نتواند عایق مناسبی در سرتاسر شیشه ایجاد کند. آب به درون نفوذ کرده و به اصطلاح گیر می‌افتد. این موضوع بی‌نهایت آزار دهنده است و تقریبا اگر همیشگی نباشد، در بیشتر مواقع موجب منظره‌ای بد می‌شود.

با این حال، معمولاً ساختمان‌هایی با در و پنجره دوجداره قدیمی از این مشکل رنج می‌برند. تکنولوژی و مواد مدرن امکان تولید پنجره هایی را فراهم می کند که از نظر حرارتی بسیار کارآمد و ایمن هستند.

چرا در و پنجره‌های دو جداره UPVC گاهی سخت باز و بسته می‌شوند؟

مشکل قفل در و پنجره‌های یو پی وی سی همیشه یکی از دغدغه‌های خریداران این محصولات بوده است. اصلی ترین دلیل این مشکل جنس قاب پنجره است. پروفیل به کار رفته در این نوع در و پنجره‌ها پلاستیک است و پلاستیک با تغییر دما و تابش نور خورشید تغییر شکل می‌دهد. در نتیجه در تابستان‌ها ممکن است در و پنجره به دلیل انبساط سخت باز و بسته شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان، تاکید می‌کنیم به هیچ عنوان، در و پنجره دو جداره یو پی وی سی را به زور باز نکنید. این کار باعث آسیب به قفل و حتی لولا یا شیشه می‌شود و جبران آن به سختی ممکن خواهد بود. اما اگر پروفیل استفاده شده در در و پنجره باکیفیت باشد، هرگز این اتفاق نمی‌افتد.

اما گاهی برعکس، در و پنجره دو جداره شما به راحتی باز و بسته نمی‌شود زیرا اساسا قفل و لولای آن خشک شده و نیاز به روغن‌کاری دارد (البته این اتفاق برای لولا و قفل باکیفیت نمی‌افتد). در چنین شرایطی می‌توانید خودتان کمی روغن به لولاها بزنید و دوباره امتحان کنید.

فرآیند تولید پروفیل UPVC و مواد اولیه آن
حتما بخوانید

در صورت ایجاد تغییر رنگ پروفیل پنجره دو جداره آیا می‌توان آن را تعمیر نمود؟

یکی از مشکلات رایج در پنجره‌های دوجداره UPVC تغییر رنگ پروفیل آن است. پروفیل‌های قدیمی و بی‌کیفیت معمولا در اثر تابش نور خورشید و اشعه UV آن، به مرور زمان دچار تغییر رنگ می‌شوند. این مشکل راهکارهای متعددی دارد. اما اصلی‌ترین و کارآمدترین راهکار اضافه کردن مواد ضد UV به مواد سازنده پروفیل است. البته می‌توان از تثبیت‌کننده‌ها نیز در ساختار این پروفیل‌ها نیز استفاده کرد.

به طور کلی، تغییر در رنگ پروفیل پنجره‌های دو جداره مشکل رایجی است که به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم در تولید مواد اولیه پروفیل ایجاد می‌شود. متاسفانه در صورت بروز این مشکل امکان تعمیر وجود ندارد؛ چرا که مسئله از ساختار و درون پروفیل است.  

آیا در صورت تغییر فرم در پروفیل‌های پنجره دو جداره امکان ترمیم وجود دارد؟

abayan-window

ممکن است شما با انگیزه بسیار زیادی اقدام به تعویض در و پنجره‌های قدیمی با در و پنجره‌های دو جداره UPVC کنید، اما بعد از مدتی متوجه شوید که ظاهر این در و پنجره‌ها دچار تغییر شده است. درباره دلیل این موضوع باید گفت که اساسا پروفیل پنجره‌های دو جداره UPVC از جنس پلاستیک است و پلاستیک نیز به راحتی و با تغییر دما و رطوبت دچار تغییر شکل می‌شود. بنابراین باید در ساختار این پلاستیک‌ها از موادی استفاده شود که به استحکام آن کمک کند.

این کار را ورق‌های گالوانیزه با ضخامت‌های مختلف انجام می‌دهند. در واقع، وجود ورق‌های گالوانیزه در پروفیل باعث مقاومت و استحکام آن می‌شود. اگر پروفیل را از مقطع آن نگاه کنید، متوجه وجود این ورق‌ها خواهید شد. در نتیجه با کمی دقت می‌توانید از خرید در و پنجره دو جداره بی‌کیفیت جلوگیری کنید. این موضوع بسیار بااهمیت است چرا که در صورت تغییر شکل پنجره امکان تعمیر آن وجود ندارد و شما مجبور خواهید بود کل در یا پنجره را تعویض کنید.

آیا یراق آلات پنجره‌های دو جداره UPVC بعد از نصب امکان تعویض دارند؟

در گذشته که از پنجره‌های آهنی استفاده می‌شد، امکان تعویض یراق‌آلات وجود نداشت. اما امروزه در پنجره‌های دو جداره UPVC امکان تعویض یراق‌آلات وجود دارد. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای این قطعات پیش می‌آید، مشکل لولا و قفل و دستگیره آن‌ها است.

اگر پنجره به مدت طولانی باز بماند، به اصطلاح سنگینی می‌کند و همین موضوع باعث افتادگی پنجره شده و باز و بسته کردن آن به سختی صورت می‌گیرد. در این حالت لولاها نیاز به رگلاژ دارند. برخی از افراد تصور می‌کنند که رگلاژ لولا کار ساده‌ای است و به اصطلاح خودشان دست به آچار می‌شوند. اما توجه داشته باشید که این کار بسیار حساس است و در صورتی که متخصص آن را انجام ندهد احتمال خرد شدن شیشه پنجره بسیار است.

به طور کلی برای تعویض و تعمیر یراق‌آلات پنجره‌های دو جداره نیاز به یک فرد متخصص است. در نتیجه سعی کنید حتما از شرکت معتبری چون پروفیل آبایان پنجره دو جداره خود را خریداری کنید تا در صورت نیاز به تعویض یا تعمیر یراق آلات بتوانید از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

آیا امکان تعویض پروفیل‌های خراب و یا تقبلی وجود دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که این موضوع بستگی به این دارد که شما پنجره را نصب کرده‌اید یا خیر. اگر پنجره را نصب نکرده باشید و متوجه تقلبی یا بی‌کیفیت بودن پروفیل آن شوید، شرکت مربوطه موظف به تعویض آن است. اما اگر پنجره نصب شده باشد، دیگر نمی‌توان کاری کرد. چرا که پروفیل برای ابعاد مورد نظر شما تهیه و نصب شده است و اگر این مشکل را با شرکت مطرح نمایید، احتمال به نتیجه نخواهید رسید. مگر این که شرکت مورد نظر  پنجره‌های خود را گارانتی کرده باشد که در این صورت طبق تعهدات خود عمل خواهد کرد.

در شرایطی که بخواهید پروفیل بی‌کیفیت را تعویض نمایید به معنی این است که کل پنجره را عوض می‌کنید. در نتیجه برای خرید درب و پنجره UPVC پروفیل از شرکت معتبر می‌تواند هم از این موضوع جلوگیری کند، هم اگر بنا به هردلیل پنجره نیاز به تعویض داشت، با خیالی آسوده از خدمات پس از فروش و ضمانت استفاده کنید.

شرکت پروفیل آبایان یکی از معتبرترین شرکت‌های پروفیل کشور با مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین پروفیل‌ها را تولید می‌کند و نکته مهمی که باید درباره آبایان بدانید این است که فروشِ صرف تنها هدف این شرکت نیست. بلکه آبایان به رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خود احترام ویژه‌ای می‌گذارد. شما پیش از خرید می‌توانید از مشاوره‌های کارشناسان شرکت و پس از خرید نیز از خدمات پس از فروش بهره‌مند شوید.

امتیاز

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط