متن خود را برای جستجو وارد کنید

توری پلیسه ای چیست؟ آشنایی با انواع توری پلیسه ای و قیمت آن ها

توری-پلیسه‌-ای

بهترین راه برای جلوگیری از ورود حشرات و گرد و غبار به محل زندگی یا محل کار، استفاده از توری‌ها است. توری در و پنجره خصوصاً در فصل تابستان بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند. در این مطلب اما قصد داریم یکی از بهترین توری‌ها را به شما معرفی کنیم. در ادامه مطلب توضیح می‌دهیم که توری پلیسه‌ای یا آکاردئونی چیست؟ همچنین شما را با قیمت و انواع توری پلیسه‌ای آشنا می‌کنیم.

توری پلیسه ای (آکاردئونی) چیست؟

توری پلیسه‌ای یکی از پرکاربردترین انواع توری‌های مختلف است که از جنس پلی‌استرین ساخته شده و در قالب‌های آلومینیومی، چوبی یا یو پی وی سی وجود دارد. مزیت توری پلیسه‌ای نسبت به توری‌های قدیمی، دوام بیشتر و کیفیت بالاتر آن است. همچنین به راحتی تمیز می‌شود و پس از گذشت زمان مجبور نیستید ظاهر سیاه و پر از دوده توری را تحمل کنید.

نام دیگر توری پلیسه‌ای، توری آکاردئونی یا تاشو بوده و همانطور که از نام‌های آن پیدا است، با انعطاف پذیری بالا به راحتی باز و بسته می‌شود تا محدودیتی برای ارتباط با بیرون پنجره ایجاد نکند. اگر می‌خواهید برای در و پنجره یو پی وی سی خود از توری آکاردئونی استفاده کنید، نگران قرارگیری توری در قاب پنجره نباشید؛ چرا که به راحتی نصب شده و مانع ورود هرگونه آلودگی از پنجره دوجداره شما می‌شود.

بهترین توری پلیسه ای

پرکاربردترین و بهترین توری پلیسه‌ای که در حال حاضر در بازار موجود و قابل خرید است، توری پلیسه‌ای مگنتی یا همان آهنربایی می‌باشد. برای نصب توری پلیسه‌ای آهنربایی در تنه پنجره، احتیاجی به پیچ و مهره ندارید. به دلیل وجود آهنربا، توری مگنتی به راحتی به قاب پنجره شما می‌چسبد.

همچنین جالب است بدانید توری پلیسه‌ای مخصوص پنجره یو پی وی سی، از جنس فایبرگلاس با کیفیت بوده و میزان دید را کاهش نمی‌دهد؛ چرا که از شفافیت بالایی برخوردار است. اگر از توری آهنربایی صرف نظر کنیم، بهترین توری‌های پلیسه‌ای، شفاف‌ترین آن‌ها هستند که مزاحمتی برای دید از پنجره ایجاد نمی‌کنند.

البته باید این نکته را در نظر بگیریم که هر پنجره متناسب با مدل خود، توری متفاوتی نیاز دارد. برای مثال، توری پلیسه تک‌فریم مناسب پنجره‌های آهنی مانند پنجره‌های دوجداره است که ریل اختصاصی برای نصب توری ندارند.

در این میان، توری پلیسه ای دبل فریم، مناسب جداره آهنی ناهموار پنجره است. در نهایت، انواع دیگر توری پلیسه‌ای به این چند مورد محدود نمی‌شوند و با وجود مدل‌های توری پلیسه ای طرح‌دار، توری پلیسه رنگین و توری طرح چوب، انتخاب بهترین توری پلیسه‌ای بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد.

مزایای توری پلیسه

توری-پلیسه‌-ای

توری پلیسه‌ای به آسانی نصب می‌شود و برای در و پنجره‌های یک جداره و دوجداره مناسب است. فقط کافیست پروفیل درب و پنجره دوجداره یا تک جداره مناسب تهیه استفاده کنید. همچنین این توری در هرسایزی که بخواهید تولید می‌شود و قابلیت نصب در هر جهتی که بخواهید را دارد. از دیگر مزیت‌های توری پلیسه‌ای می‌توان به مواردی از قبیل مقاومت در برابر دمای بالا، کاهش آلودگی، تطابق رنگ با پروفیل در و پنجره، کیفیت عالی و… اشاره کرد.

پنجره کشویی چیست؟
حتما بخوانید

معایب توری پلیسه

معایب توری پلیسه در برابر مزایای آن کاملاً ناچیز است. شاید تنها عیب این توری‌ها را به قیمت آن‌ها نسبت داد که این موضوع هم با توجه به کیفیت بالا و عمر طولانی توری‌های پلیسه‌ای، می‌تواند قابل چشم‌پوشی باشد. چرا که شما یک‌بار برای همیشه، اقدام به خرید توری برای پنجره خود می‌کنید و تا سال‌ها از گزند حشرات موذی و گرد و خاک در امان خواهید بود.

قیمت انواع توری پلیسه ای

هرچه متراژ بیشتری مصرف شود، قیمت انواع توری پلیسه‌ای هم تغییر می‌کند. همچنین بسته به این که شما برای خرید، کدام مدل میان سه نوع ثابت، تک‌فریم و دبل‌فریم را انتخاب می‌کنید، هزینه توری پلیسه‌ای متفاوت است. از طرفی دیگر همان‌طور که گفتیم، توری پلیسه انواع مختلفی دارد و قیمت هرکدام متفاوت است.

قیمت توری پلیسه ترکیه

قیمت توری پلیسه ترکیه با توجه به اندازه و تعداد پنجره‌ها تعیین می‌شود. همچنین مواردی مانند مدل‌های متنوع مگنتی، چسبی، ساده و… در شهرهای گوناگون، از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت توری پلیسه ترکیه هستند.

قیمت توری پلیسه ایرانی

قیمت توری پلیسه ایرانی با توجه به متراژ مصرفی و نوع نصب آن متغیر است. در برخی موارد، هزینه توری پلیسه ایرانی تحت تأثیر نوع پنجره‌ای است که روی آن نصب می‌شود. چرا که برخی پنجره‌ها یا حتی درها به گونه‌ای خاص طراحی شده‌اند و در نتیجه، زمان زیادی می‌برند که همین مورد، دلیل افزایش هزینه است.

اما در حالت کلی، قیمت توری پلیسه‌ای ایرانی بسیار مقرون به صرفه است و در صورت خرید، آسودگی خاطر در برابر ورود آلودگی‌ها به منزلتان را فراهم می‌کند.

نصب توری پلیسه درب و پنجره چگونه است

نصب توری پلیسه درب و پنجره برای تمامی درها و پنجره‌ها ممکن است. این توری‌ها به دو حالت افقی و عمودی قابل نصب هستند. شما می‌توانید تعیین کنید که توری در جهت راست به چپ نصب شود یا چپ به راست و حتی بالا به پایین و برعکس.

اگر پنجره ارتفاع کمی دارد، پیشنهاد می‌شود از توری عمودی استفاده کنید. برای پنجره‌های بزرگ‌تر با عرض بالا، توری افقی مناسب‌تر است. شما می‌توانید توری آکاردئونی را در تمامی درب‌های بالکن، تراس و… نصب کنید. هزینه ساخت و نصب این توری‌ها بر اساس ابعاد آن‌ها تعیین می‌شود.

شست و شوی توری پلیسه ای

برای شست و شوی توری پلیسه‌ای می‌توانید پس از تشخیص نوع فریم، آن را جدا کرده و پس از پهن کردن روی یک سطح صاف، گردگیری کرده و سپس به خوبی بشویید. برای منافذ ریزتر می‌توانید از اسپری‌های پاک‌کننده چندمنظوره هم استفاده کنید. تمیزی آسان این توری‌ها بدون آسیب‌زدن به کیفیت‌شان در مکان‌هایی که آلودگی بالا است، یک مزیت محسوب می‌شود.

سخن آخر

همان‌طور که توری آکاردئونی یا همان توری پلیسه‌ای از نظر کیفیت بسیار بهتر از توری پارچه‌ای است و مزایای زیادی دارد. توری پلیسه‌ای برای درب و پنجره یو پی وی سی نیز استفاده می‌شود که می‌توانید با خرید پروفیل در و پنجره آبایان پروفیل از سلامت آن‌ها مطمئن شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط