متن خود را برای جستجو وارد کنید

کاربرد و مزایای زهوار پنجره دوجداره

زهوار دو جداره

امروزه استفاده از پنجره‌های دوجداره به دلیل مزایای زیادی که دارند گسترش یافته است. تمام ساختمان‌های نوساز از درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی استفاده می‌کنند. مهم‌ترین مزیت پنجره‌های دوجداره با قاب پروفیل جلوگیری از اتلاف انرژی، مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی است.

زهوار یکی از انواع پروفیل درب و پنجره دوجداره و نصب آن است. در این مطلب قصد داریم به شما توضیح دهیم که زهوار پنجره چیست، چه مزایایی دارد و در رابطه با انواع زهوار پنجره اطلاعاتی به شما ارائه دهیم.

زهوار پنجره چیست؟

زهوار که با نام زوار هم خوانده می‌شود پروفیلی از یو پی وی سی یا آلومینیوم است که در پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود. وظیفه آن، ثابت و فیکس نگه داشتن شیشه پنجره روی سش یا فریم است و باعث می‌شود پنجره در جای خود محکم فیکس شده و ثابت قرار گیرد. زهوار روی فریم درب و پنجره نصب می‌شود و در ابعاد مختلف موجود است. همچنین رنگ یا لمینیت زهوار قابلیت هماهنگی با پروفیل را دارد تا ظاهری زیبا ایجاد شود. پروفیل زهوار آبایان در میان برندهای موجود دارای محبوبیت بسیاری است.

مزایای پروفیل زهوار پنجره upvc

  • عایق صوت، حرارت و گرد و غبار
  • رنگ‌بندی متنوع
  • جلوگیری از ورود آب و باران
  • نصب آسان و طول عمر بالا
  • غیر اشتعال بودن
  • قابلیت نصب شیشه یک و چند جداره
  • مقاوم در برابر اشعه uv
  • امنیت بالا
  • نظافت آسان
  • سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف

انواع زهوار پنجره

زهوار پنجره بر اساس ضخامت و تعداد شیار دارای انواع مختلفی به شرح زیر است:

زهوار پنجره تک جداره

زهوار تک جداره برای قرارگیری شیشه تک جداره ۶ میلی استفاده می‌شود. ابعاد این زهوار نسبت به سایر زهوارها بزرگ‌تر است. قبل از معرفی پنجره‌های UPVC این نوع پرمصرف‌ترین زهوار محسوب می‌شد؛ اما امروزه اکثرا افراد از پنجره دوجداره استفاده می‌کنند.

زهوار پنجره دوجداره

پرمصرف ترین زهوار درب و پنجره upvc زهوار دوجداره است. زوار پنجره دوجداره به طور معمول از شیشه‌های دوجداره با ضخامت های ۲۰ و ۲۲ میلیمتر در پروفیل‌ها پشتیبانی می‌کند.

زهوار پنجره سه جداره

برای شیشه‌های با ضخامت تقریبی ۳۲ میلی متر و یا شیشه سه جداره از این زهوار استفاده می‌شود.

جزئیات زهوار دوجداره

زوار دارای دندانه‌های ریزی است که با قرارگیری شیشه روی آن، شیشه ثابت شده و بدون هیچ گونه تکانی در محل خود قرار می‌گیرد. ابتدا شیشه را در داخل  فریم پروفیل قرار دهید و Upvc فارسی‌بر شده (برش با زاویه 45 درجه) را بر روی شیار انتهایی پروفیل قرار دهید. با چکش پلاستیکی روی زوار ضربه بزنید تا در محل خود ثابت شود.

علت بخار زدن پنجره دو جداره چیست؟
حتما بخوانید

اگر قصد خرید پروفیل درب و پنجره upvc را دارید می‌توانید از محصولات آبایان بازدید کنید تا با انواع پروفیل آشنا شوید. پروفیل در و پنجره آبایان جزو باکیفیت‌ترین پروفیل‌های بازار است که علاوه بر کیفیت عالی هزینه مناسبی نیز دارد.

آیا زهوار همه پروفیل ها یکسان است؟

زوار پنجره در هر برند پروفیل با دیگری متفاوت است. زوار پنجره براساس نقشه صنعتی هر پروفیل (فریم، سش، مولیون) طراحی و تولید می شود. جالب است بدانید که فاصله‌ای که زوار برای قرارگیری شیشه ایجاد می‌کند در هر برند متفاوت است. به طور مثال زوار پنجره آبایان فقط مخصوص پنجره‌های یو پی وی سی آبایان مناسب است.

نحوه نصب زهوار پنجره

زهوار پنجره دارای دهانه‌های کوچکی است که شیشه داخل آن قرار می‌گیرد و باعث ثابت ماندن شیشه می‌شود. بعد از آن که شیشه داخل آن قرار می‌گیرد، زهوار با زاویه مناسب برش داده شده و سپس روی پروفیل نصب می‌کنند. برای این که شیشه به درستی در جای خود قرار گیرد و پنجره دوجداره عایق باشد، بهتر است نصب را به دست متخصص بسپارید. همچنین برای داشتن ظاهر زیباتر شما می‌توانید زهوار را در رنگ دلخواه خود سفارش دهید.

زهوار تک جداره

قیمت زهوار پنجره دوجداره

زوار پنجره را باید از همان برندی خریداری کنید که پروفیل پنجره را خریده‌اید. قیمت‌های متفاوتی بر اساس نوع زوار و برند موجود است اما در میان همه‌ی آن‌ها پروفیل و زوار آبایان از کیفیت و قیمت مناسب‌تری برخوردار است. برای اطلاع از قیمت دقیق زهوار پنجره دوجداره پیشنهاد می‌کنیم با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

سخن آخر

زوار پنجره یک قطعه اصلی در نصب پنجره upvc است. هنگام خرید پروفیل درب و پنجره یو پی وی سی، زهوار مناسب آن را نیز از همان برند تهیه کنید زیرا زوارها در همه برندها یکسان نیستند. حتما دقت کنید، کیفیت زهوار بسیار مهم است زیرا نقش مهمی در ثابت و محکم نگه داشتن شیشه دارد. همان‌طور که گفتیم، قیمت زهوار نیز برحسب کیفیت و برند آن متفاوت است.

زهوار پنجره و در آبایان پروفیل با کیفیت بسیار بالا می‌تواند برای شما مناسب باشد. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم به صفحه محصول زهوار پنجره مراجعه کنید. برای خرید زهوار پنجره نیز می‌توانید با تیم پشتیبانی آبایان پروفیل در ارتباط باشید. همچنین برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره انواع آن و پروفیل درب و پنجره دو جداره upvc پیشنهاد می‌کنیم مطالب بلاگ آبایان پروفیل را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط