متن خود را برای جستجو وارد کنید

پروفیل تقویتی گالوانیزه UPVC و کاربردهای آن

پروفیل تقویتی گالوانیزه

آیا شما هم کلمه گالوانیزه را شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید گالوانیزه چیست؟ اگر در جریان نوسازی ساختمان و بازسازی خانه های قدیمی با کم ترین هزینه باشید به هنگام خرید درب و پنجره یو پی وی سی کلمه گالوانیزه را می‌شنوید. امروزه برای ساخت درب و پنجره از پروفیل گالوانیزه استفاده می‌شود. مزایای پروفیل تقویتی گالوانیزه سبب استقبال از این محصول شده است. در این مقاله قصد داریم در رابطه با پروفیل گالوانیزه و انواع آن به شما توضیحاتی ارائه دهیم. همچنین در پایان شما را با قیمت پروفیل‌های تقویتی گالوانیزه آشنا می‌کنیم.

گالوانیزه چیست؟

گالوانیزه آهنی است که با یک لایه روی پوشانده شده است. لایه روی از زنگ زدگی آهن جلوگیری کرده و مقاومت آن را افزایش می‌دهد. برای گالوانیزه کردن آهن، از روی مذاب با دمای حدود 460 درجه سانتی گراد استفاده می‌شود. آهن پس از غوطه‌ور شدن در روی ذوب شده ابتدا با اکسیژن و سپس با کربن واکنش داده و یک لایه مقاوم در برابر زنگ‌زدگی تشکیل می‌شود. روش غوطه‌ور کردن آهن در روی، یکی از روش‌های محبوب برای جلوگیری از زنگ‌زدگی آهن است، به این روش گالوانیزاسیون گفته می‌شود که نسبت به دیگر روش‌ها هزینه کمتری دارد. لایه ایجاد شده در این روش دو ویژگی مهم دارد یکی چسبندگی به فلز اولیه و دیگری مقاومت در برابر اصطکاک است.

گالوانیزه چیست؟

پروفیل گالوانیزه چیست؟

پروفیل‌ها در حالت خام در برابر اکسید شدن و خراشیدگی مقاومت کمی دارند. برای افزایش مقاومت آن‌ها در برابر زنگ زدگی و اصطکاک از روش آبکاری با روی استفاده می‌شود. زمانی که لایه روی سطح پروفیل خام را پوشاند، اصطلاح پروفیل گالوانیزه به کار برده می‌شود. روکش روی هیچ‌گونه اثر منفی در مقاومت فلز ندارد چه بسا که مقاومت آن را نیز افزایش می‌دهد. به دلیل امتیازاتی که این نوع پروفیل داراست در دسته محبوب‌ترین و پرکاربردترین‌ها قرار گرفته است.

انواع پروفیل گالوانیزه

  • پروفیل گالوانیزه سنگین
  • پروفیل گالوانیزه سبک
  • پروفیل گالوانیزه صنعتی
  • پروفیل گالوانیزه کشاورزی

مزایا و معایب گالوانیزه در پروفیل‌های درب و پنجره

پروفیل گالوانیزه به دلیل مزایای زیادی که دارد در بین تولیدکنندگان محصولات مختلف محبوب شده است. برخی از مزایای گالوانیزه به شرح زیر است:

  • استفاده از این روش برای جلوگیری از زنگ زدگی بسیار مقرون به صرفه است. پنجره‌های گالوانیزه upvc سالیان سال به همان شکل و فرم اولیه زینت بخش ساختمان و خانه شما خواهند بود.
  • معمولا درب و پنجره‌های گالوانیزه نیاز به تعمیرات ندارند و به طور کلی نگهداری آن‌ها آسان و اقتصادی است.
  • رعایت استانداردها در زمان ایجاد لایه روی باعث افزایش کیفیت و جلب اعتماد مصرف کنندگان شده است.
  • مقاومت بالا در برابر سایش، ضربه و خوردگی
  • به دلیل غوطه ورشدن پروفیل در پوشش روی تمام بخش‌ها شامل فرورفتگی‌ها، تورفتگی و گوشه‌ها کاملا پوشانده شده و هیچ بخشی از پنجره دچار زنگ زدگی نمی‌شود.
  • پنجره‌ها و درب‌ها با پروفیل گالوانیزه نیاز به رنگ ندارند.
  • در و پنجره‌هایی که با پروفیل گالوانیزه ساخته می‌شوند در تمام شرایط جغرافیایی قابل استفاده هستند.
  • قیمت گالوانیزه پنجره و در مقرون به صرفه است.
کاربرد چسب سیلیکون در عایق‌ کردن پنجره‌های دوجداره
حتما بخوانید

کاربردهای گالوانیزه در پنجره سازی

با توجه به اینکه پوشش ایجاد شده مقاومت قابل قبولی دارد یکی از مهم‌ترین کاربردهای پروفیل گالوانیزه در ساخت درب و پنجره است. درب و پنجره با پروفیل‌های تقویتی گالوانیزه در مناطقی که دارای رطوبت زیادی هستند بیشترین کاربرد را دارند. استفاده از پروفیل گالوانیزه در مکان‌هایی مانند پارکینگ که در معرض دید عموم قرار دارد رایج است. پروفیل گالوانیزه برای مقاوم‌سازی و تقویت قاب در درب و پنجره‌های یو پی وی سی کاربرد دارد. ضخامت‌ها و سایزهای مختلفی از این محصول وجود دارند که می‌توانند مانع از تغییر فرم قاب در و پنجره‌ یو پی وی سی شوند. استفاده از این نوع پروفیل‌ها از هرز شدن پیچ‌ها و افتادگی بازشوی پنجره‌ها جلوگیری می‌کند. دیگر کاربردهای گالوانیزه به شرح زیر است:

  • در ساپورت های تاسیساتی جهت مهار کانال
  • سینی کابل
  • انواع لوله
  • جهت مهار برخی قطعات خاص در سازه های ساختمانی
  • استفاده از پروفیل گالوانیزه در ساخت در و پنچره
  • استفاده از آن در محیط های بیرونی و در نواحی با رطوبت بالا امکان پذیر است

قیمت پروفیل گالوانیزه

خوشبختانه ایران در زمینه تولید پروفیل های تقویتی گالوانیزه به خودکفایی رسیده و واردکننده این محصول نیست. همین موضوع سبب شده است که قیمت پروفیل گالوانیزه در وضعیت مناسبی قرار گیرد. تولیدکنندگان مختلف محصولات خود را با قیمت‌های متفاومت عرضه می‌کنند و یک قیمت ثابت وجود ندارد. معیارهایی از قبیل برند تولیدی، کیفیت محصول، استانداردهای رعایت شده در گالوانیزه و …در قیمت پروفیل گالوانیزه اثرگذار هستند.

سخن آخر این است که پروفیل گالوانیزه با توجه به مقاوتی که در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد یکی از بهترین انتخاب‌ها در زمینه درب و پنجره‌های یو پوی سی است. خوشبختانه قیمت پروفیل های تقویتی گالوانیزه upvc با توجه به تولید داخلی این محصول مناسب است. شما می‌توانید با استفاده از گالوانیزه یو پی وی سی کیفیت و استحکام پنجره‌های خود را بالا ببرید.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط