متن خود را برای جستجو وارد کنید

انتخاب پنجره مناسب آشپزخانه

پنجره آشپزخانه

شاید تا به حال به این موضوع زیاد دقت نکرده باشید اما انتخاب انواع پنجره‌ برای محیط‌های مختلف خانه اهمیت بسیاری دارد. این موضوع هم از نظر ظاهری اهمیت دارد و هم از نظر کاربردی بودن پنجره‌ها. مثلا پنجره‌ای که برای اتاق خواب انتخاب می‌شود کارکرد متفاوتی نسبت به پنجره اتاق نشیمن دارد و بنابراین نوع آنها با هم متفاوت خواهد بود. در بین محیط‌های مختلف خانه یکی از کاربردی‌ترین و پر رفت و آمدترین قسمت‌ها، آشپزخانه است. در آشپزخانه هم پخت و پز انجام می‌شود و هم ساکنان خانه مخصوصا خانم‌ها وقت زیادی را در آن می‌گذرانند.

هنگام پخت و پز و آشپزی بهتر است هوای آشپزخانه عوض شود تا بوی مواد غذایی در خانه نپیچد؛ اما هودهای برقی معمولا نمی‌توانند تمام بو را خارج کنند و آشپز مجبور است از خروجی دیگری مانند پنجره برای این کار استفاده کند. به همین علت است که پنجره آشپزخانه از دیگر نقاط خانه کاربرد بیشتری دارد و علاوه بر تهویه، وظیفه تامین نور این قسمت را هم دارد. در بین انواع پنجره‌ از نظر جنس و کیفیت ساخت، پنجره های upvc برای آشپزخانه مناسب‌تر هستند.

ایده مناسب برای پنجره آشپزخانه

بهتر است هنگام ساخت خانه جدید و یا تعویض پنجره‌ها به پنجره آشپزخانه دقت بیشتری کرده و بعد از بررسی کافی آن را انتخاب کنید. نصب کردن یک پنجره مناسب در آشپزخانه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و علاوه بر آن محیط آشپزخانه را دلبازتر و دوست داشتنی‌تر کند. استفاده از ایده‌های ساده، کمک می‌کند پنجره آشپزخانه زیباتر به نظر برسد؛ مثلا نصب پرده‌های خاص و یا قرار دادن گل و گیاه پشت پنجره آشپزخانه می‌تواند نشان دهنده سلیقه شما باشد. اگر از قبل از این دست ایده‌ها در ذهن داشته باشید بهتر می‌توانید پنجره مناسب آشپزخانه را انتخاب کنید. همچنین نصب کردن آویزهای زینتی، استفاده از شیشه‌ها و برچسب‌های رنگی روی شیشه‌ها و یا نور پردازی‌های مختلف در چهارچوب پنجره می‌تواند به زیباتر شدن آن کمک کند.

انواع پنجره آشپزخانه

از انواع مختلف پنجره می‌توان برای آشپزخانه استفاده کرد. انواع مختلف پنجره؛ از پنجره لولایی که رایج‌ترین نوع پنجره است و به یک سمت باز می‌شود تا پنجره‌های لولایی‌ای که از دو سمت باز می‌شوند و پنجره‌هایی که از ضلع افقی باز می‌شود را دربر می‌گیرد تا پنجره‌هایی که به صورت کشویی باز می‌شوند. پنجره کشویی جدیدتر از نوع لولایی بوده و بازشوی آن به صورت ریل است. دو لنگه پنجره به صورت موازی بر روی ریل قرار می‌گیرند و به سمت چپ یا راست یا هر دو حرکت می‌کنند. در واقع پنجره کشویی می‌تواند یک لنگه یا دو لنگه باشد، یعنی یا یکی از اجزاء‌ آن متحرک و یکی از اجزاء ثابت باشند و یا هر دو جزء پنجره متحرک باشند.

پنجره دو جداره یو پی وی سی با پنجره آلومینیوم چه تفاوتی دارد؟
حتما بخوانید

همچنین پنجره‌های دو حالته هم برای آشپزخانه بسیار مناسبند. این پنجره‌ها هم به صورت لولایی و کامل از طرف افقی باز و بسته می‌شوند و هم از بالا به صورت نیم باز شو از طرف عمودی می‌توان آنها را حرکت داد. این پنجره‌ها بیشتر برای آشپزخانه‌هایی مناسبند که تهویه لازم در آنها انجام می‌شود و نمی‌خواهند پنجره کامل باز شود. به این صورت که در حالت عمودی پنجره کمی باز شده و هوا به راحتی وارد و خارج می‌شود اما قسمت بیشتری از پنجره بسته است و به این ترتیب از ورود آلودگی و سر و صدا هم جلوگیری می‌شود. همچنین برای پنجره آشپزخانه بهتر است از توری‌های کشویی استفاده شود تا نگرانی بابت باز ماندن پنجره وجود نداشته باشد. برای استفاده همزمان تمام این ویژگی‌ها بهترین انتخاب همواره پنجره‌های upvc هستند. این پنجره‌ها با توجه به عایق بودن و عبور ندادن آب و سر و صدا و کنترل هدر رفت انرژی بسیار مناسب آشپزخانه‌ها هستند و بهتر است در انتخاب پنجره آشپزخانه؛ پنجره دو جداره یو پی وی سی را در نظر داشته باشید.

بهترین مدل پنجره برای آشپزخانه

برای اشپزخانه بهتر است پنجره‌هایی انتخاب شوند که با دکوراسیون خانه همخوانی دارند. مثلا در دکوراسیون مدرن، پنجره های upvc بهترین انتخاب هستند. البته مدل پنجره آشپزخانه باید متناسب با سلیقه ساکنان خانه هم باشد. برخی از افراد پنجره‌های لبه دار را برای قرار دادن اشیاء مختلف انتخاب می‌کنند یا برخی از افراد پنجره‌هایی را ترجیح می‌دهند که بسیار بزرگ هستند. بهترین مدل پنجره آشپزخانه، مدلی است که هم کاربردی‌تر باشد و هم بیشترین همخوانی را با دکوراسیون سایر قسمت‌های خانه داشته باشد. از بهترین سبک پنجره های آشپزخانه هم می‌توان به انواع مختلف پنجره‌های یو پی وی سی اشاره کرد. با توجه به قیمت پروفیل در و پنجره upvc و مزایای بسیار زیاد آن‌ها، مقرون به صرفه‌ترین گزینه استفاده از همین نوع پنجره‌هاست.

پنجره آشپزخانه کشویی

پنجره کشویی برای آشپزخانه گزینه بسیار مناسبی است؛ چرا که این نوع پنجره‌ها فضای چندانی هنگام باز و بسته شدن اشغال نمی‌کنند. این موضوع مخصوصا برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مهم است؛ زیرا ممکن است افراد در چیدمان وسایل مجبور شوند بخشی از وسیله‌ای سنگین را تا جلوی پنجره هم قرار دهند. همچنین میزان باز و بسته شدن پنجره‌های کشویی اختیاری است و می‌توان تنها بخشی از آن را باز کرد. این مزیت بسیار مهم باعث می‌شود افراد در آشپزخانه کنترل بیشتری روی دکوراسیون و چیدمان داشته باشند.

مدل های پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه

اگر می‌دانید پروفیل در و پنجره چیست حتما به این نتیجه هم رسیده‌اید که بهترین انتخاب برای خانه، پنجره‌های دوجداره هستند. خوشبختانه پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی انواع بسیار مختلفی از جمله پنجره‌های کشویی دوجداره؛ پنجره‌های لولایی دوجداره و پنجره‌های عمود باز شو و پنجره‌های مختلف دیگر دارند و این تنوع دست افراد را برای انتخاب باز می‌گذارد. همچنین این پنجره‌ها در سریع‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن در آشپزخانه نصب می‌شوند و نیازی به تخریب و بنایی هم نخواهند داشت.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط