متن خود را برای جستجو وارد کنید

چگونه درب و پنجره UPVC را رنگ کنیم؟ 

رنگ کردن پروفیل درب و پنجره

قبل از آن که راجع به رنگ کردن درب و پنجره UPVC صحبت کنیم، لازم است تا با ماهیت این نوع درب و پنجره‌ها آشنا شویم.

UPVC ماده‌ای بسیار سخت و محکم و شکلی مقاوم از PVC است که معمولا برای ساخت پنجره و لوله‌کشی از آن استفاده می‌شود. در UPVC ماده فتالت یا BPA وجود ندارد و به همین دلیل این متریال برای سلامتی مضر نیست. درب و پنجره‌های UPVC به دلیل مزایای فوق‌العاده‌ای که دارند، بسیار محبوب و البته کارآمد هستند. از UPVC در لوله‌های آب و فاضلاب به علت مقاومت خوبی که دارد به مدت 100 سال استفاده می‌شده و طول عمر میانگین این متریال حدود ۴۰ تا ۸۰ سال است. این متریال بسیار مقاوم بوده و به همین دلیل نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد. تنها باید این درب و پنجره‌ها را هر زمان که احساس نیاز کردید، تمیز کنید.

مزایای استفاده از درب و پنجره UPVC

  1. این درب و پنجره‌ها رسانای گرمایی بسیار کمی دارند و از نظر دمایی بسیار به صرفه هستند.  علاوه بر این، نیاز به نگهداری کمی دارند و به راحتی تمیز می‌شوند.
  2. UPVC مقاومت بالایی در برابر آسیب‌دیدگی و خوردگی دارد و به همین دلیل درب و پنجره‌های UPVC کیفیت بالایی دارند. همچنین پنجره‌های UPVC در برابر معرض اشعه‌ فرابنفش خورشید هم مقاومت بالایی دارند. این متریال از درب و پنجره در برابر تابش شدید و دائم آفتاب جلوگیری می‌کند.
  3. UPVC حداقل 10 بار قابل بازیافت است و به همین دلیل به محیط زیست آسیب نمی‌رساند و پس از تعویض درب و پنجره UPVC قدیمی، می‌توان از آن‌ها در تولید لوله‌ها و سایر موارد استفاده کرد.
  4. این درب و پنجره‌ها می‌توانند صدا را تا 70 درصد کاهش دهند و به همین دلیل عایق صدا هستند. استفاده از این درب و پنجره‌ها می‌تواند محیطی ساکت و آرام را برای شما فراهم کند.
  5. همچنین درب و پنجره‌های ساخته شده از این متریال، دارای امنیت بالایی هستند، چرا که می‌توان از یراق‌آلات ضدسرقت در آن‌ها استفاده کرد.
  6. درب و پنجره‌های ساخته شده از UPVC در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف همچون بارندگی، تابش شدید خورشید و گرد و غبار عایق بوده و رنگ و شکل آن‌ها تغییر نمی‌کند.
  7. قیمت درب و پنجره‌های ساخته شده از متریال UPVC از آلومینیوم ارزان‌تر بوده و برخلاف آن مزایای بیشتری هم دارد. یکی از مزایای قابل توجه آن، تعمیر و نگهداری کم درب و پنجره‌های UPVC است.
مناسب‌ترین پنجره برای خانه‌ی شما کدام است؟
حتما بخوانید

به‌طورکلی مزایای استفاده از درب و پنجره UPVC عبارت است از:

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • نظافت آسان
  • مقاومت بالا
  • سازگار با محیط زیست
  • عایق صدا و کاهش آلودگی صوتی
  • امنیت بالا
  • عدم تغییر رنگ و شکل
  • قیمت ارزان
  • تعمیر و نگهداری کم

آیا می‌توان درب و پنجره UPVC را رنگ کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رنگ کردن درب و پنجره UPVC امکان‌پذیر است، اما بهتر است که قبل از اقدام به رنگ کردن درب و پنجره‌ با شرکت سازنده صحبت کنید. مشاورین آبایان پروفیل می‌توانند درباره‌ نوع رنگی که باید استفاده کنید شما را راهنمایی کنند، ‌چرا که استفاده از رنگ‌های تیره ترممکن است باعث بالا رفتن حرارت شده و به درب و پنجره آسیب بزند.

لازم است که قبل از رنگ زدن درب و پنجره را آماده کنید. ابتدا درب و پنجره را با آب و صابون و حوله‌ بدون پرز تمیز کنید. انرژی سطح UPVC پایین است و به همین دلیل نوع رنگی که برای این کار انتخاب می‌کنید اهمیت زیادی دارد. استفاده از رنگ‌های اکرلیک و پلی اورتان به این منظور مناسب‌تر است.

اگر تازه‌کار هستید و برای تغییر دکوراسیون مطابق جدیدترین دکوراسیون منزل 2022 تصمیم به تغییر رنگ درب و پنجره UPVC گرفته‌اید، یا درب و پنجره‌ UPVC خود را به تازگی نصب کردید به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که آن‌ها را خودتان رنگ کنید، چرا که لایه‌ی رزینی که روی درب و پنجره وجود دارد، فضای مناسب و آسانی را برای رنگ کردن فراهم نمی‌کند.

رنگ کردن پنجره upvc

کلام آخر

درب و پنجره UPVC یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساختمان‌ها و مراکز مختلف است. قیمت پروفیل درب و پنجره ساخته شده از متریال UPVC نسبت به آلومینیوم ارزان‌تر است و مزایای بسیاری دارد. این درب و پنجره‌ها عایق بوده و ماندگاری بالایی دارند. یکی از قابلیت‌های این متریال، امکان رنگ کردن درب و پنجره‌های UPVC است که با رعایت نکاتی می‌توان آن‌ها را به رنگ دلخواه درآورد.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط