متن خود را برای جستجو وارد کنید

مراحل تعمیر پنجره دوجداره

howto_repairwind

howto_repairwind

تعمیر پنجره‌های دوجداره، یکی از سوالاتی‌ست که حتما هنگام خرید آن در ذهن‌تان نقش می‌بندد. البته در حال حاضر برای ساخت اکثر خانه‌ها و ساختمان‌ها، از پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود و همین موضوع، اهمیت دانستن مراحل تعمیر این پنجره‌ها را دوچندان می‌کند. البته که پنجره‌های دوجداره به خاطر مزیت‌هایی که دارند، به ندرت دچار مشکل می‌شوند؛ اما دانستن مراحل تعمیرشان خالی از لطف نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را باهم بررسی کنیم.

ویژگی‌های پنجره دوجداره چیست؟

پنجره‌های دوجداره دارای مزایای زیادی هستند. از مزایای این پنجره‌ها می‌توان به عایق حرارتی، صوتی، کاهش هزینه‌های ساختمان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی اشاره کرد. البته مهم‌ترین مزیت پنجره‌های دوجداره؛ امکان نصب آن‌ها در ساختمان‌هایی با پنجره‌های قدیمی، تک جداره، جداره آلومینیومی، آهنی و … است.

اجزای پنجره‌های دوجداره شامل چه مواردی است؟

پنجره‌های دوجداره از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند و هریک دارای جنس و استحکام خاصی هستند. پروفیل UPVC، لاستیک درزبندی، شیشه یا پنل، یراق آلات، زهواره و … اجزای این پنجره‌‌ها را تشکیل می‌دهند. در ادامه بیشتر راجع به اجزای پنجره‌های دوجداره صحبت می‌کنیم.

  • پروفیل UPVC

پروفیل‌ یوپی‌وی‌سی، استحکم بالایی دارد و انعطاف‌پذیر نیست و به همین دلیل، عایق صدا و حرارت است. این پروفیل‌ها سبک هستند و عمر بالایی دارند.

  • یراق آلات

استفاده از یراق آلات بی‌کیفیت باعث بروز مشکلات جدی در ساختمان خواهد شد. بنابراین؛ توجه به این موضوع باعث افزایش استحکام پنجره و بالا رفتن مقاومت آن در برابر خوردگی می‌شود.

  • شیشه

برای پنجره‌های دوجداره، از دو ورق شیشه استفاده می‌شود. نحوه دوجداره‌سازی به صورت زیر است.

ابتدا شیشه‌ها را روی هم قرار داده و فضای خالی بین آن‌ها را با گاز آرگون پر می‌کنند. با این‌کار، پنجره‌های دوجداره عایق حرارت و صدا شده و مانع از انتقال حرارت بین فضای داخلی و فضای بیرونی پنجره‌ها می‌شوند.

مراحل تعمیر پنجره دوجداره به چه شکل است؟

خراب شدن و ایجاد مشکل در پنجره‌های دوجداره، باتوجه به مزیت‌ها و قابلیت‌های بی‌شمار این پنجره‌ها، امکان‌پذیر نیست و در موارد نادری پیش می‌آید؛ البته اگر این پنجره‌ها، باکیفیت و استاندارد باشند! در ادامه این موارد را باهم بررسی می‌کنیم.

گیرکردن پنجره موقع باز و بسته شدن

گیر کردن پنجره‌ هنگام باز و بسته شدن، از بارزترین ایرادات آن است. گاهی این گیر به قدری زیاد شده که پنجره به سختی باز و بسته می‌شود و در مواردی رگلاژ آن، به قدری سفت شده که اصلا امکان باز کردن آن وجود ندارد. البته در مواردی هم، پنجره‌ی باز شده، به هیچ عنوان باز نمی‌ماند و اگر مانعی جلوی آن قرار ندهیم بسته می‌شود. برای رفع تمام این موارد، پنجره‌ها باید رگلاژ شوند.

هرچیزی که باید راجع به پروفیل‌های گالوانیزه بدانید
حتما بخوانید

نفوذ سرما، گرما و گردوغبار

اگر در زمستان از پنجره سرما وارد خانه شود یا در تابستان، سرمای سیستم‌های سرمایشی از خانه به بیرون برود و گردوغبار روی وسایل بشیند، مشکل از نصب پنجره‌های دوجداره است. در وهله اول بهتر است که با یک متخصص تماس بگیرید. اگر مشکل از درزهای پنجره دوجداره باشد باید برای تعمیر آن اقدام کنید. از بهترین متخصصان این صنعت، آبایان پروفیل است. این مجموعه با در دست داشتن متخصصین این حوزه و تولید و عرضه محصولات باکیفیت، بهترین مرجع برای خرید پروفیل درب و پنجره به شمار می‌رود.

نفوذ صدا

نفوذ صدا نیز یکی دیگر از مشکلاتی‌ست که برای پنجره‌ها به وجود می‌آید. همان‌طور که گفته شد، پنجره‌های دوجداره عایق صدا هستند و اگر پنجره‌ دوجداره‌ایی نتواند شدت آلودگی صوتی را کاهش دهد، عملا کارایی ندارد. اگر بعد از خرید پنجره دوجداره با این مشکل مواجه شدید، با مجموعه‌ایی که پنجره را از آن تهیه کرده‌اید تماس گرفته و مشکل را بازگو کنید. این معضل نشان‌دهنده کیفیت پایین محصول است.

تعویض شیشه شکسته در پنجره دوجداره

شکسته شدن یا ترک خوردن شیشه، باعث پایین آمدن عملکرد پنجره‌های دوجداره می‌شود. تعویض شیشه شکسته از پنجره دوجداره نیازمند متخصص است؛ پس در صورت وجود این مشکل با تعمیرکار مخصوص تماس بگیرید.

تعویض یراق آلات

اگر می‌خواهید پنجره شما، به راحتی باز و بسته شود، باید یراق آلات آن درست کار کند. البته این‌کار نیز باید زیرنظر متخصص انجام شود، زیرا در صورت خرابی به‌جای تعویض، مجبور به خرید مجدد یراق آلات خواهید شد. با مراجعه به سایت آبایان پروفیل، می‌توانید از متخصصین این مجموعه کمک بگیرید.

تعمیر لولا

لولاهای پنجره‌ها به راحتی خراب نمی‌شوند؛ مگر آن‌که به دلیل استفاده نادرست، نصب اشتباه و اتفاقات دیگر نظیر؛ زلزله، نشتی و … دچار آسیب شوند. طبعا، این آسیب می‌تواند عملکرد پنجره را تحت تاثیر قرار دهد و حتما باید برای تعمیر لولاهای آسیب‌دیده، اقدامات لازم را انجام دهید.

تغییر جهت باز شدن پنجره

در مواردی که نیاز به تغییر دکوراسیون یا بازسازی منزل به وجود می‌آید، شما مجبور به تغییر جهت باز و بسته شدن پنجره‌ها خواهید شد. برای این‌کار کافی‌ست تا با مرکز نصب و تعمیر پنجره‌های دوجداره تماس گرفته و درخواست خود را اطلاع دهید.

در  آخر

در این مطلب سعی کردیم تا تمام مشکلات احتمالی که ممکن است برای پنجره دوجداره پیش آید را مورد بررسی قرار دهیم، اما لازم است بدانید که شما اگر پنجره دوجداره باکیفیت و استاندارد را از مراکز فروش معتبر تهیه کنید، تا سال‌های سال، می‌توانید از این پنجره‌ها استفاده کرده و آرامش را به منزل خود هدیه کنید. آبایان پروفیل با ساخت بهترین و باکیفیت‌ترین پروفیل‌ها، خیال شما را از تمام جوانب راحت می‌کند.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط