متن خود را برای جستجو وارد کنید

بهترین روش درزگیری پنجره‌های دوجداره

window_n_door_seals_800_med

عایق کردن و درزگیری درب و پنجره‌ها، علاوه‌بر بالا بردن آسایش افراد باعث کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. البته که ماهیت پنجره‌های دوجداره همان عایق بودنشان است و اگر بعد از خرید پنجره UPVC متوجه شدید که پنجره خریداری شده، عایق خوبی برای صدا و حرارت نیست، باید مواردی از قبیل نوع شیشه دوجداره، فریم پنجره، دستگیره و … را بسنجید. در ادامه توضیح می‌دهیم که این موراد چه نقشی در درزگیری دارند.

ذکر این نکته ضروری‌ است که اگر برای خرید به مراکز معتبر مراجعه و پنجره دوجداره استاندارد و باکیفیت تهیه کنید نیازی به درزگیری و عایق‌بندی نخواهید داشت. آبایان پروفیل، از تولیدکنندگان معتبر کشور است و با تولید و عرضه انواع محصولات باکیفیت و مطابق با تکنولوژی روز دنیا، بهترین محصول را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند. با ما همراه باشید تا با عوامل موثر بر درزگیری و بهترین‌ روش‌های مربوط به آن آشنا شوید.

عوامل موثر بر درزگیری پنجره دوجداره

عوامل مختلفی نظیر کیفیت، استاندارد بودن، جنس متریال مصرفی، نحوه تولید و … هستند که بر درزگیری پنجره دوجداره تاثیرگذارند اما اگر احساس می‌‌کنید پنجره شما عایق خوبی نیست، 3 مورد زیر را باید چک کنید:

1.     شیشه دوجداره و درزگیری

شیشه دوجداره، از عوامل تاثیرگذار بر عایق بودن پنجره دوجداره است که متناسب با مناطق مختلف تعداد آن مشخص می‌شود. به عنوان مثال در مناطقی که سروصدا بیشتر از مکان‌های دیگر است مثل نزدیک بودن منازل به فرودگاه، از شیشه سه جداره باید استفاده شود. برای پنجره‌های دوجداره، معمولا از دو شیشه استفاده می‌شود و فاصله بین آن‌ها را با گاز آرگون پر می‌کنند. اگر گاز به درستی تزریق نشود، پنجره دوجداره عایق نبوده و  سروصدا، سرما و گرما را به راحتی از خود عبور می‌دهد و هیچ فرقی با پنجره معمولی نخواهد داشت.

2.     فریم پنجره

برای درزگیری پنجره دوجداره، در اطراف فریم باید از فوم‌های استاندارد و چسب‌های مخصوص استفاده کنید. همچنین اگر لاستیک‌های دور لنگه پنجره، کیفیت خود را بر اثر گرما و سرما از دست داده باشند، باید برای تعویض آن‌ها اقدام کنید.

برند آبایان، یک شریک قابل اعتماد برای شما
حتما بخوانید

3.     دستگیره پنجره دوجداره

اگر پنجره از رگلاژ خارج شده باشد، پنجره خوب بسته و جفت نمی‌شود. این‌ اتفاق باعث ورود و خروج هوا و سروصدا شده و عملکرد پنجره دوجداره را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و در اینجاست که اهمیت رگلاژ پنجره دوجداره، مشخص می‌شود.

بهترین روش‌ درزگیری پنجره‌های دوجداره

بهترین روش برای درزگیری استفاده و خرید پنجره دوجداره UPVC است. این پنجره‌ها خود عایق هستند و نیازی به درزگیری ندارند. اما اگر نمی‌خواهید از این پنجره‌ها استفاده کنید کافی‌ست تا از چسب‌ها و ابرهای موجود در بازار استفاده کنید. این روش، کم هزینه، موقت و کوتاه مدت است.

چسب آب‌بندی پنجره دوجداره

چسب مخصوص پنجره‌های دوجداره، چسب سیلیکونی و یا ماستیک است که پس از نصب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چسب نوعی ماده پلیمری است که بسته به ترکیبات تشکیل‌دهنده خود دارای انواع مختلفی است. مدل حرارتی آن برای محیط‌هایی با درجه حرارت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و نوع خنثی آن برای محیط‌هایی که نباید هیچ‌گونه واکنش شیمیایی میان چسب و محیط صورت گیرد، کاربرد دارد.

کلام آخر

پنجره‌های دوجداره، نقش زیادی در کاهش هزینه‌ها دارند و عایق صدا، گرما و سرما هستند اما این پنجره‌ها با گذشت زمان دچار مشکلاتی می‌شوند. رگلاژ یکی از مواردی است که می‌تواند بیشتر از سایر قسمت‌های پنجره دوجداره، آسیب ببیند و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد. پس اگر رگلاژ پنجره شما دچار آسیب شد حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید؛ زیرا این‌کار نیاز به ابزار مخصوص دارد و در صورت خرابی بیش از حد، مجبور به خرید پنجره خواهید شد. همان‌طور که می‌دانید اگر پنجره‌ایی که قصد خرید آن را دارید، باکیفیت و استاندارد باشد، بعد از مدت زمان زیادی ممکن است با خرابی و مشکل روبه‌رو شود؛ اما اگر پنجره دوجداره کیفیت مدنظر را نداشته باشد، از همان ابتدا متوجه عایق نبودن آن می‌شوید و هزینه گزافی برای جبران آن باید بپردازید. با مراجعه به وبسایت آبایان پروفیل و مشاوره گرفتن از متخصصین آن‌ها، می‌توانید با خیال راحت و قیمت مناسب، پنجره مدنظر خود را بخرید و سال‌های سال از آن استفاده کنید و لذت ببرید

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط