متن خود را برای جستجو وارد کنید

مراحل و هزینه بازسازی خانه های ویلایی قدیمی

بازسازی خانه های ویلایی

امروزه با رشد آپارتمان نشینی و ساخت و ساز بیشتر آپارتمان‌ها، خانه‌های ویلایی و مستقل بسیار کمی باقی مانده‌اند. این خانه‌های ویلایی به جا مانده حسی خاطره انگیز و نوستالژیک دارند. صاحبان این خانه‌‌ها می‌خواهند این حس خاطره انگیز را برای خود و خانواده‌شان حفظ کنند. بازسازی خانه ویلایی راهی برای حفظ و نگهداری از خاطرات خانه و حفظ تعلق به خانه است.

در این مطلب قصد داریم درباره بازسازی خانه‌های ویلایی توضیح دهیم. شما می‌توانید برای بازسازی خانه‌های ویلایی از پروفیل بازسازی آبایان و پروفیل پنل upvc استفاده کنید.

بازسازی خانه ویلایی قدیمی

رشد چشم گیر آپارتمان سازی با طرح و نقشه‌های جدید باعث شده است که خانه‌های مستقل و ویلایی قدیمی شوند و طراحی داخلی آن‌ها نیز از مد افتاده به نظر برسد. بنابراین بازسازی خانه ویلایی می‌تواند راهی برای حفظ و نوسازی خانه شما باشد. بازسازی خانه های قدیمی مانند آپارتمان‌ها نیست. در بازسازی آپارتمان‌ها صرفاً به نوسازی و تغییراتی جزئی اکتفا می‌کنند اما در بازسازی خانه‌های مستقل و ویلایی باید علاوه بر تغییرات در ساختمان و نوسازی، طراحی داخلی آن را نیز تغییر داد. همچنین در بازسازی خانه‌ ویلایی باید نمای خارجی خانه نیز عوض شود. این در صورتی است که در بازسازی واحدهای آپارتمانی نمی‌توان نمای خارجی را بازسازی کرد.

از مهم ترین مواردی که باید برای بازسازی و نوسازی خانه‌های قدیمی در نظر گرفت اصول تخریب است. نقشه و طراحی بازسازی و مدرن کردن فضای داخل و خارج خانه باید به نحوی باشد که هم کم ترین میزان تخریب را داشته و هم تخریب‌ها به درستی انجام شود تا بتوانید از هزینه‌های گزاف جلوگیری کنید. همچنین باید توجه داشت که در عملیات تخریب خسارتی به دیگر بخش‌های خانه وارد نشود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقالات آبایان را نیز چک کنید.

بازسازی خانه ویلایی در تهران

بازسازی خانه‌ها اصولاً بر اساس سبک زندگی و محل زندگی انجام می‌شود. طی بازسازی، فضای داخلی خانه از حالت قدیمی به فضایی جدید و لوکس تبدیل خواهد شد. در بازسازی فضای داخلی خانه می‌بایست لوازمی نظیر کابینت‌ها، درب و پنجره‌‌ها عوض ‌شوند. حتی مواردی که فضای خانه را قدیمی جلوه می‌دهند یا به طراحی لطمه وارد می‌کنند نیز برداشته خواهند شد. تمامی متریال‌های قدیمی به کار رفته در خانه و طراحی داخلی باید با مدل‌های جدید تعویض شوند.

یکی از مهم ترین مواردی که هم در نمای داخل خانه و هم نمای خارج خانه تأثیر دارد، درب و پنجره است. برای زیبایی و کاربرد بیشتر می‌توان از پروفیل UPVC استفاده کرد. برای استفاده از پروفیل‌های UPVC به عنوان پنجره، باید یک قاب بندی درست نیز داشته باشید. برای این قاب بندی‌ها از پروفیل مولیون استفاده می‌شود.

شما می‌توانید برای بازسازی خانه‌ ویلایی در رشت، بازسازی خانه ویلایی جنوبی و خانه ویلایی در تمام شهرها از پروفیل بازسازی یو پی وی سی استفاده کنید.

انواع پروفیل پنجره UPVC و کاربردهای آن
حتما بخوانید

برآورد هزینه بازسازی خانه ویلایی

برای بازسازی خانه ویلایی باید در ابتدا خانه مورد نظر توسط یک معمار داخلی و افراد با تجربه دیده شود. سپس زمانی برای طول انجام پروژه و مصالحی که قرار است به کار برده شود را در نظر بگیرید. این وسایل شامل قیمت سیم کشی‌ها، لوله کشی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، قیمت تعویض وسایل و سایر امکانات در نظر هستند. در این صورت می‌توان یک برآورد هزینه کلی به صورت حدودی انجام داد.

باید توجه داشته باشید که برآورد هزینه بسته به قیمت پروفیل درب و پنجره، مصالح انتخابی، لوله کشی‌ها، انتخاب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی برای بازسازی خانه ویلایی متغیر خواهد بود. بدون برآورد مصالح، وسایل و تعداد نفرات مورد نیاز نمی‌توان برآورد دقیقی از قیمت بازسازی خانه داشت. می‌توانید با مراجعه به صفحه محصول آبایان پروفیل از قیمت پروفیل یو پی وی سی مطلع شوید.

مراحل بازسازی خانه ویلایی

در ابتدا با توجه به نقشه و طرحی که برای بازسازی خانه در نظر گرفته می‌شود باید موارد اضافی را که به طراحی و نوسازی لطمه می‌زند، حذف کرد. البته نقشه طراحی و نوسازی در ابتدا باید به تأیید کار فرما و صاحب خانه برسد، سپس برای هر گونه تخریب اقدام شود. همچنین باید تمامی لوازم قدیمی خانه مانند درب و پنجره‌های قدیمی، کابینت‌ها، نوع گچ کاری‌های قدیمی، لوله‌ها و موارد دیگر عوض شود. از مواردی که باید حتماً در بازسازی خانه ویلایی در نظر گرفته شود تعبیه سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی است. معمولاً برای سیستم‌های گرماشی از پکیج و برای سیستم سرمایشی از کولرهای گازی و اسپیلت استفاده می‌شود.

بعد از نقشه ریزی و طراحی، نوبت به مرحله اضافه کردن و اجرای طراحی داخلی و خارجی برای بازسازی خانه ویلایی می‌رسد. برای زیبا سازی طراحی داخلی و بازسازی خانه قدیمی، به جای رنگ می‌توان از کاغذ دیواری‌های طرح دار یا ساده، بنا به سلیقه صاحب خانه، استفاده کرد.

پروفیل بازسازی، بهترین گزینه برای بازسازی درب و پنجره خانه های قدیمی

همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین بخش‌ها بازسازی درب و پنجره دوجداره است. شما می‌توانید با استفاده از پروفیل UPVC بازسازی، بدون نیاز به تخریب درب و پنجره بازسازی این بخش از خانه‌ها را انجام دهید. این پروفیل به دلیل خاصیت‌ها و مزیت‌هایش بهترین انتخاب برای نوسازی خانه‌های قدیمی و ویلایی محسوب می‌شود.

جمع بندی

در چند دهه اخیر آپارتمان نشینی رشد چشم گیری داشته است. با این وجود خیلی از افراد همچنان علاقه مند به زندگی در خانه‌های مستقل و ویلایی هستند. همچنین رشد قیمت آپارتمان‌ها به قدری زیاد بوده که بازسازی خانه ویلایی عملی مقرون به صرفه تر و ارزان تر از خرید یک خانه جدید در نظر گرفته می‌شود. از طرفی دیگر خیلی از این خانه‌ها برای صاحبان خود پر از خاطره هستند. بنابراین با حفظ، بازسازی و نوسازی خانه‌های خود هم می‌توانید کم تر هزینه کرده و هم خاطره‌های خود را به همراه خانه‌تان حفظ ‌کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه

  • مسعود گفت:

    سلام و وقت بخیر.
    سوال داشتم که برای بازسازی خونه ویلایی چه پروفیلی بهتره؟

  • سحر گفت:

    سلام. خسته نباشید.
    من قصد دارم خونه خودم رو که 20 سال ساخته بازسازی کنم ولی نمیخوام تخریب زیاید اتفاق بیفته با توجه به اینکه خودم و خانوادم داخل منزل زندگی میکنیم. آیا تعویض پنجره ها بدون تخریب امکان پذیره؟

  • شهرام گفت:

    برای خونه ای که افراد مسن و حساس به گرما و سرما داخلش زندگی میکنن؛ بهتره چه نوع پروفیلی استفاده بشه که کمترین میزان ورود و خروج هوا رو داشته باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط