متن خود را برای جستجو وارد کنید

پروفیل پنل upvc چیست؟ معرفی انوع پروفیل پنل یو پی وی سی

پروفیل پنل upvc

درب سرویس‌های بهداشتی و حمام همواره در معرض رطوبت و بخار قرار دارند. بنابراین لازم است برای این مکان‌ها از درهایی استفاده شود که برای محیط‌های مرطوب مناسب باشند. معمولا از نوعی پروفیل به نام پنل به جای شیشه در درهای UPVC  استفاده می‌شود. پروفیل پانل upvc مانند سایر پروفیل‌ها دارای حفره‌هایی است که موجب عایق شدن مکان‌های مورد نظر می‌شود. پنل‌ها علاوه بر درب سرویس‌ها، به عنوان پروفیل در و پنجره نیز به‌کار می‌روند .

نوع دیگری از پروفیل پنل یو پی وی سی وجود دارد که جدیدا وارد بازار شده  و به پانل دکوراتیو شناخته می‌شود. این پنل‌ها به صورت آماده‌ برای دکوراتیو و با شیشه‌های پرس شده وجود دارند که جهت استفاده‌ برای در ورودی، سرویس، حمام و مستر مناسب هستند.

در این مطلب قصد داریم به شما توضیح دهیم که پروفیل پنل UPVC چیست، همچنین شما را با مزایا و قیمت پروفیل یو پی وی سی پانل آشنا کنیم.

مزایای پروفیل پنل upvc

در ابتدا به بررسی مزایای پنل‌های upvc می‌پردازیم و بعد به سراغ مشخصات فنی آن‌ها می‌رویم. از جمله مزیت‌های پروفیل در و پنجره که ارزش استفاده آن را بالا می‌برند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پروفیل پنل upvc به راحتی قابل نصب و جایگذاری است.
  • پانل با توجه به وزن سبکی که دارد مشکلی برای پروفیل از لحاظ کج کردن و تاب دادن ایجاد نمی‌کند.
  • پروفیل یوپی‌وی‌سی پانل به راحتی قابل شست و شو است.
  • زنگ نمی‌زند و مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و خوردگی دارد.
  • می‌توان از آن در کلیه درب‌ها مثل درب اتاق خواب یا سرویس‌ها استفاده کرد.
  • به راحتی قابل تعویض و جایگزینی است.
  • عایق حرارت، صوت و جریان الکتریسته است.
  • تنوع رنگی و ظرافت و زیبایی خوبی دارد.
  • غیرقابل اشتعال است.
  • امنیت بسیار بالایی دارد.
  • به شما امکان نصب توری و حفاظ را می‌دهد.
  • قابلت بازیافت دارد که این نکته برای حفظ محیط زیست بسیار مهم است.
  • از ورود آب باران و گردوغبار جلوگیری می‌کند
  • برای هر نوع آب و هوایی مناسب است.
  • بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

مشخصات فنی پروفیل پنل upvc

چگالی پروفیل پنل upvc، ١٣٨٠ کیلوگرم بر متر و نقطه دمای تغییر شکل در آن ٨٣ درجه سانتی گراد است. این پنل‌ها بین ٣٠ تا ۴۰ دسی‌بل عایق صدا هستند و حداکثر دمایی که در آن‌ها می‌توان از این پنل‌ها استفاده کرد حدود ۶٠ درجه سانتی گراد است. همچنین پروفیل پنل upvc تنش کششی در حدودN55  میلی‌متر و نقطه ذوبی برابر با ٩٠ درجه سانتی گراد دارد.

کلیه پنل‌ها در ابعاد ١/٩٠×٨٠ سانتی‌متر هستند و با توجه به نیاز مشتری برش می‌خورند و اندازه می‌شوند. قطر استاندارد پنل‌ها ٢٠ میل است که با این قطر در تمام پروفیل‌ها قابل جایگذاری هستند. پانل‌ها به صورت ٣ لایه، یعنی دولایه‌ی بیرونی پی‌وی‌سی و یک لایه‌ی داخلی، وجود دارند.

قیمت پروفیل پنل upvc

عوامل زیادی در محاسبه قیمت یک پنجره‌ upvc دخیل است و به همین دلیل محاسبه قیمت آن‌ را کمی مشکل می‌کند. عواملی مانند اندازه‌، متریال استفاده شده، شیشه و… که تاثیر مستقیمی در قیمت گذاری پنل‌ها و پنجره‌های upvc دارند. در ادامه چند مورد از عوامل موثر در قیمت پنجره‌های upvc را شرح می‌دهیم. همچنین شما می‌توانید برای آشنایی بیش‌تر با پروفیل در و پنجره آبایان و قیمت آن، به بلاگ آبایان پروفیل مراجعه کنید.

استانداردهای لازم برای پنجره‌های یو پی وی سی
حتما بخوانید

مدل پنجره

مدل پنجره‌ای که مدنظر دارید در قیمت تمام شده برای شما تاثیر زیادی دارد. برای مثال هرکدام از انواع پنجره لولایی یا کشویی پانل خاص خودش را می‌خواهد که همین مساله در تعیین قیمت آن موثر خواهد.

ابعاد پنجره

طبیعی است که هرچه پنجره انتخاب شده توسط شما بزرگتر باشد، گران‌تر هم خواهد بود. همچنین در نظر داشته باشید که قیمت یک پنجره ثابت از یک پنجره باز شو ارزان‌تر است.

شیشه به کار رفته

اکثر افراد اقدام به خرید پروفیل درب و پنجره دوجداره می‌کنند که برای بیشتر مناطق مناسب است؛ مگر این که محل زندگی شما در نقاط سردسیر باشد و شما احتیاج به پنجره‌ی سه جداره داشته باشید. همچنین انواع دیگر شیشه مانند سکوریت و لمینت نیز قابل استفاده است که علاوه بر قیمت بالاتر، امنیت بیشتری نیز خواهند داشت.

نوع پروفیل یا جنس قاب پنجره

نوع پروفیلی که در ساخت پنجره به کار گرفته شده و یا جنس قاب پنجره در قیمت تمام شده آن موثر است. پروفیل در و پنجره آبایان با فراهم کردن انواع پروفیل‌ مطرح در بازار، تنوع محصول و همچنین گستره قیمتی مناسبی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

بهترین نوع پروفیل پنل upvc

پروفیل یو پی وی سی از دهه 60 در اروپا تولید و استفاده می‌شود. این پروفیل دو استاندارد مهم و اصلی دارد: استاندارد انگلستان (BS EN 12608) و استاندارد آلمان (RAL GZ 716-1)! در هر دو استاندارد یاد شده، پروفیل‌های کلاس یک یا نوع A، دارای دیواره‌های اصلی با ضخامت بیش از 2.8 میلی متر و دیواره‌های فرعی با ضخامتی بیش از 2.6 میلی متر هستند.

همچنین در پروفیل‌های نوع B دیواره‌های اصلی ضخامتی بالاتر از 2.5 و دیواره‌های فرعی ضخامتی بالاتر از 2 میلی متر دارند. درصورتی که ضخامت دیواره‌ها، چیزی خارج از ابعاد یاد شده و طبق ملاک سازنده تعیین شوند، در کلاس C قرار می‌گیرند. برای تعیین بهترین نوع پروفیل، استاندارد‌های دیگری نیز وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. در ادامه این استاندارد‌ها را بررسی می‌کنیم.

پروفیل پنل upvc

مواد اولیه یو پی وی سی به‌کار رفته در تهیه پنل‌ها باید سنجیده شوند و مورد بررسی قرار بگیرند. بدیهی است که متریال مرغوب‌تر، کیفیت و استاندارد پنل را بالا می‌برد.

شرایط ظاهری: ظاهر و زیبایی یک پنجره و طراحی آن، هرچقدر با کیفیت‌تر باشد، آن پنجره به حد استاندارد نزدیک‌تر می‌شود.

مقاومت پنل پروفیل در برابر ضربه: از دیگر ملاک‌هایی که برای تعیین استاندارد یک پنل باید در نظر گرفته شود، مقاومت آن در برابر ضربه است. این مورد به متریال به‌کار رفته در ساخت پروفیل و مراحل تولید آن برمی‌گردد که چقدر به حدود استاندارد نزدیک بوده است.

مقاومت در برابر حرارت: پروفیل پنل upvc باید در برابر حرارت آزمایش شود و حد حرارت مشخص شده را بدون خرابی تحمل کند تا بتوان آن را جزء بهترین نوع پنل‌ها قرار داد.

جمع بندی

حال که با انواع پروفیل پنل یو پی وی سی آشنا شدید و مزایای آن‌ها را شناختید، می‌توانید برای خرید پروفیل درب و پنجره upvc با بهترین کیفیت که مطابق با استانداردهای جهانی نیز باشد، به سایت آبایان پروفیل مراجعه کنید و پروفیل مورد نظر خود را تهیه نمایید. پروفیل در و پنجره آبایان تمام استانداردهای لازم برای بهترین پروفیل یو پی وی سی را دارا می‌باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه

  • رضا گفت:

    سلام جنس پروفیل های upvc چی هست؟

  • فرزام گفت:

    با درود و وقت بخیر.
    آیا این پنجره ها قابلیت شستشو دارند؟ یا نمیتوان آنها را تمیز کرد و باید توسط تیم مخصوص شسته شوند؟

  • سارا گفت:

    سلام خدمت شما.
    من انزلی زندگی میکنم و بارش باران و آب گرفتگی اینجا خیلی زیاده… متاسفانه الان آب از پنجره ها وارد میشه و کناره فرش ها از بین رفته. این پنجره ها میتونن از ورود اب به داخل خونه جلوگیری کنن؟

  • فرهاد گفت:

    ببخشید یه سوال داشتم.
    ما داریم خونه رو بازسازی میکنیم به دلیل قدیمی بودن. خونه تقریبا متعلق به بیست سال قبله و به دلیل کاهش سرو صدا قصد داریم پنجره دوجداره براش بذاریم. ایا امکانش هست؟ یا باید حتما بنایی صورت بگیره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط