متن خود را برای جستجو وارد کنید

آشنایی با قطعه‌های پروفیل یو پی وی سی

قطعه-های-پروفیل-یو-پی-وی-سی

قطعه‌های پروفیل یو پی وی سی بهترین گزینه برای افزایش امنیت، جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه‌های ساخت و ساز محل کار یا محل زندگی شما هستند. برای استحکام هرچه بیشتر ماده بی‌ضرر UPVC، از پرکننده‌هایی مانند کلسیم کربنات استفاده می‌شود. به این ترتیب و همچنین با استفاده از شیشه‌های دوجداره، پروفیل درب و پنجره دوجداره به عنوان عایق صدا هم عمل کرده و آرامش شما را در محیط کار یا منزل فراهم می‌کند. در ادامه با انواع پروفیل‌های upvc و قطعات آن‌ها آشنا خواهیم شد. پس با ما همراه باشید.

انواع پروفیل UPVC

از انواع پروفیل یو پی وی سی، می‌توان به پروفیل چارچوب پنجره (Frame)، پروفیل وسط (Mullion)، پروفیل بازشو یا لنگه (Sash) و پروفیل پنل اشاره کرد که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم. یکی دیگر از بخش‌های مهم پروفیل UPVC، نوع شیشه دوجداره آن است که در پنج حالت شیشه دوجداره رنگی، ساده، رفلکس، سکوریت و لمینیت طراحی و تولید می‌شود.

قطعه‌های پروفیل یو پی وی سی

پروفیل چارچوب یا فریم

از جمله قطعه‌های پروفیل یو پی وی سی که به عنوان قاب دور درب و پنجره دوجداره استفاده می‌شود، چارچوب یا فریم است. این پروفیل یکی از رایج‌ترین انواع مورد استفاده است؛ چرا که دور تمامی پنجره‌ها به کار برده می‌شود.

برای خرید پروفیل درب و پنجره یو پی وی سی از نوع فریم، می‌توانید ابعاد شش و هفت سانتی‌متری را سفارش دهید. این پروفیل‌ها خود به سه دسته کشویی، بازسازی و نوسازی تقسیم می‌شوند که شما می‌توانید بسته به نیاز خود، هرکدام از آن‌ها را از پروفیل در و پنجره آبایان خریداری کنید.

پروفیل وسط یا مولیون

این پروفیل در ابعاد ۶۰ میلی‌متری برای پنجره‌های دوجداره و ۷۰ میلی‌متری مخصوص پنجره‌های سه‌جداره تولید می‌شود. کاربرد پروفیل مولیون در دو حالت میانی ثابت و میانی متحرک است.

پروفیل بازشو یا سش

شکل پروفیل سش، مانند حرف S انگلیسی طراحی می‌شود. انواع این پروفیل عبارتند از پروفیل بازشو پنجره، درب و کشویی.

پروفیل پنل

پروفیل‌های پنل معمولاً با ارتفاع دیواره داخلی و خارجی ۱۰۰ میلی‌متر و عرض ۲۰ میلی‌متر ساخته می‌شوند که این عرض برای پوشاندن درب و پنجره یو پی وی سی و قسمت‌های پاخور به کار می‌رود.

پروفیل درب و پنجره چیست؟
حتما بخوانید

پروفیل زهوار

پروفیل زهوار، نوعی پروفیل جانبی است که به جهت حفاظت از شیشه در قسمت داخلی پنجره استفاده می‌شود و در دو نوع معمولی و دکوراتیو در بازار موجود است که تنها تفاوت آن‌ها ظاهر آن‌ها است.

پروفیل قفل کشویی

این نوع پروفیل که به آن اینترلاک نیز گفته می‌شود، یکی از پروفیل‌های UPVC است که در پنجره‌های کشویی کاربرد دارد و شیار جانبی پروفیل پنجره را پوشش داده و عایق می‌کند. همچنین باعث زیبایی بیشتر پنجره می‌شود.

پروفیل آداپتور لوله

این پروفیل در ناحیه اتصال دو در یا دو پنجره استفاده می‌شود و هدف آن ایجاد چرخش است.

طراحی قطعات پروفیل به چه صورت است؟

طراحی قطعه های پروفیل یو پی وی سی باید به گونه‌ای صورت بگیرد که استحکام و ایمنی پنجره را تضمین کند. این موضوع مهم فقط در حالتی امکان‌پذیر است که اجزای سازنده یا همان یراق‌آلات از کیفیت و هماهنگی بالایی برخوردار باشند. ویژگی‌هایی مانند استحکام و مقاومت محصول نهایی در برابر ضربه و خوردگی، به نوع یراق‌آلات به کار رفته در پروفیل در و پنجره بستگی دارد.

در میان قطعات وابسته به ابعاد، نوع یراق و نوع مکانیزم، تعدادی قطعه اصلی وجود دارند که جزء ثابت قطعه‌های پروفیل یو پی وی سی به شمار می‌روند. در ادامه به توضیح مفصل هریک پرداخته‌ایم که با مطالعه آن، می‌توانید یک پروفیل UPVC باکیفیت را به خوبی شناسایی ‌کنید.

خرید قطعه های پروفیل یو پی وی سی

اگر به دنبال خرید پروفیل درب و پنجره upvc در بالاترین کیفیت با کمترین هزینه نسبت به محصولات موجود در بازار هستید، ما پروفیل در و پنجره آبایان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 این برند با تضمین کیفیت قطعات و یراق‌آلات به همراه طراحی استاندارد پروفیل های یو پی وی سی، به شما تجربه خریدی لذت‌بخش با پشتیبانی تیمی معتبر را می‌دهد. همچنین در صورت نیاز به هرگونه تعمیر و رگلاژ پروفیل در و پنجره آبایان، تنها با چند کلیک می‌توانید از کمک مختصصان این حوزه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

  1. ابعاد پروفیل پنل یا پانل چقدر است؟
    سری 60 چهار کاناله
  2. پروفیل وسط چیست؟
    پروفیل وسط که نام دیگر آن  پروفیل وسط (Mullion)است.
  3. کاربرد پروفیل زهوار چیست؟
    پروفیل زهوار برای حفاظت از شیشه در قسمت داخلی پنجره استفاده می‌شود
  4. انواع قطعه‌های پروفیل یو پی وی سی چیست؟
    پروفیل پنل، پروفیل زهوار، پروفیل سش، پروفیل فریم، پروفیل مولیون، لوله پروفیل
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط