متن خود را برای جستجو وارد کنید

نکاتی که در بازسازی خانه باید به آنها توجه کرد

بازسازی خانه

آیا می‌خواهید با بازسازی خانه قدیمی خود احساس راحتی بیشتری داشته باشید و فضای زندگی خود را زیباتر و تازه‌تر کنید؟ اگر پیمانکاری را استخدام می‌کنید، او برای شما در نحوه بازسازی منزل برنامه ریزی خواهد کرد، اما اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، اولین قدم این است که مسئولیت پروژه را خودتان بر عهده بگیرید.

در هر صورت، موضوع مهم در بازسازی خانه، برنامه ریزی کردن بر اساس نیازهای موجود است. شما باید بررسی کنید که کدام فضاها نیاز به تغییر دارند و چه مقدار بودجه برای آنها در نظر گرفته شده است. پس اگر به دنبال یافتن روش‌های خلاقانه برای بازسازی خانه قدیمی خود هستید، نکات زیر از سری مقالات آبایان را از دست ندهید.

اهداف بازسازی خانه های قدیمی ایرانی

بازسازی یا Remodeling، به ترمیم، تغییر و نوسازی فضای خانه اطاق می‌شود. اگر شما کابینت‌های کهنه آشپزخانه را عوض می‌کنید یا به دنبال جایگزین کردن پروفیل یو پی وی سی به جای قاب پنجره فلزی زنگ زده خود هستید، کار بازسازی را انجام داده‌اید. پس هرگونه تغییر در جهت مثبت به معنای انجام بازسازی خواهد بود.

هر تغییر اساسی که در خانه خود به اجرا در می‌آورید، باید با برنامه ریزی انجام شود. بهتر است برای هر منطقه از خانه خود یک طرح داشته باشید. پس باید نیازهای خود را ارزیابی کرده و سپس براساس نیازسنجی فرآیند بازسازی را شروع کنید. هدف نهایی خود را برای هر فضا در خانه تعیین کنید و سپس به سراغ موارد زیر بروید:

بودجه بندی در بازسازی خانه های فرسوده

از آنجایی که می‌خواهید خانه خود را به لحاظ اقتصادی بازسازی کنید، تصمیم گیری در مورد نیازها و محدودیت برای شما مهم است. بنابراین، در بودجه بندی به یاد داشته باشید که نمی‌توانید بودجه خود را بیش از حد تخمین بزنید. زیرا خانه‌های فرسوده تا حدودی پیش بینی نشده هستند و ممکن است در ادامه کار هزینه های بیشتر برای شما داشته باشند.

پس بهتر است حداکثر مقدار بودجه خود را لحاظ کنید. ممکن است پروفیل درب‌های خانه شما از درون پوسیده شده باشند یا اینکه قاب پنجره از کیفیت مناسب برخوردار نباشد و باعث ورود سرما در زمستان به داخل منزل می‌شود. پس باید به دنبال خرید پروفیل درب و پنجره یو پی وی سی مناسب باشید.

تحقیق در بازسازی خانه های قدیمی کوچک

مرحله تحقیق بسیار مهم است؛ زیرا به شما بینش قوی از نیازهایتان می‌دهد. برای مثال، ممکن است خانه شما کوچک و قدیمی باشد، پس باید از چه رنگی در فضای پذیرایی خود استفاده کنید تا کوچک بودن اتاق را تداعی نکند. یا ممکن است بخواهید آشپزخانه خود را به حالت اپن در آورید تا فضا بازتر به نظر برسد.

پس ابتدا باید نیازهای فضاهای مختلف منزل خود را بررسی کنید. پس بخشی از تحقیقات شما مربوط به نیازهای فضاهای مختلف منزلتان است و بخشی دیگر، وسایل و تجهیزاتی که باید از بازار خریداری کنید. شما باید ببینید بهترین رنگ بازار کدام است یا چطور می‌توانید کفپوش با کیفیت تهیه کنید. تحقیقات بازار به شما در تهیه محصولات مناسب کمک بسیاری می‌کند.

پنجره یو پی وی سی؛ ترکیبی از زیبایی، استحکام و عایق‌بندی
حتما بخوانید

نکات مهم در بازسازی خانه های قدیمی قبل و بعد

در مورد اینکه چگونه می‌توانید خانه کلنگی خود را زیبا و به شکلی اقتصادی بازسازی کنید، نکات مهم زیر را در نظر بگیرید:

در بازسازی خانه کلنگی رنگ بسیار مهم است

همانطور که قبلاً ذکر شد، نقاشی روی نور تاثیر می‌گذارد و هنگام بازسازی خانه خود، ممکن است رنگ جدیدی را انتخاب کنید. خرید پالت‌های رنگی متفاوت ممکن است غیر معمول به نظر برسد، اما می‌تواند به شادابی فضای شما کمک کند. به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم فقط از سه رنگ اصلی از جمله دو رنگ خنثی مانند کرم و سفید و یک رنگ شاد (آبی یا سبز) استفاده کنید. رنگ‌های روشن فضای خانه را روشن و بازتر می‌کنند.

از پنجره‌های بزرگ در بازسازی منزل استفاده کنید

نیمی از تجربه زندگی در داخل خانه، دیدن فضای باز بیرون است. بنابراین هنگام بازسازی منزل خود از پنجره‌های بزرگ استفاده کنید. این کار باعث افزایش نور طبیعی به داخل فضا می‌شود. اما نکته مهم دیگر این است که از شیشه نو و پروفیل‌های باکیفیت استفاده کنید. شیشه پنجره قدیمی شما دیگر کدر و خراب شده است و باید آن را عوض کنید. از سویی دیگر، برای مسائل برودتی (سرمایش و گرمایش) تعییر پروفیل قدیمی به جدید و استفاده از پروفیل زهوار در قاب پنجره ضروری است.

به بازسازی آشپزخانه توجه داشته باشید

اگر خانه خود را بازسازی می‌کنید، احتمالاً سعی بر این دارید تا فضای آشپزخانه خود را زیباتر کنید و به حداکثر برسانید. استفاده از آشپزخانه با حداکثر ظرفیت، می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات ذخیره سازی محصولات غذایی را به حداقل برسانید. همچنین، ممکن است به تغییر کابینت‌ها فکر کنید. بازسازی آشپزخانه می‌تواند روحیه شما را دگرگون کند و تداعی کننده احساسات مثبت باشد.

کلام آخر

اگر بودجه کمی دارید، ممکن است بازسازی منزل گران به نظر برسد. در این حالت بهتر است به سراغ جزئیات اساسی‌تر دکوراسیون منزل خود بروید. نکته کلیدی برای بازسازی خانه های قدیمی این است که روی عناصری مانور دهید که بیشتر تاثیر را در نوسازی فضا دارند.

تغییر پوشش دیوارها (رنگ یا کاغذ دیواری)، عوض کردن کفپوش و بهبود نورپردازی خانه، تغییرات محسوسی در زیبایی فضای زندگی شما ایجاد می‌کنند. هدف نهایی شما باید ترسیم مواردی باشد که برایتان مهم است. فضای خانه شما محیطی برای دوستی‌ها، گرمی‌ها و عاشقانه‌ها است، پس در طراحی و بازسازی آن کوشا باشید. همچنین برای تعویض پروفیل درب و پنجره می‌توانید از پروفیل بازسازی آبایان استفاده کنید. پروفیل بازسازی علاوه بر راحتی کار شما، از دوام و مقاومت بیش‌تری نیز در مقابل هدر رفتن انرژی دارد.

سوالات متداول

  • چه مواردی برای بازسازی خانه های قدیمی و ویلایی باید در نظر گرفته شود؟
    معمولا در بازسازی خانه های قدیمی مواردی مانند رنگ دیوار، تعویض پروفیل در، تعویض پروفیل پنجره و تعمیر موارد خراب در نظر گرفته می‌شود.
  • مراحل بازسازی خانه های قدیمی چگونه است؟
  1. تعیین هدف و برنامه ریزی برای بازسازی
  2. محاسبه هزینه و تعیین بودجه مورد نیاز برای تعمیر خانه
  3. بازسازی خانه های قدیمی
  • هزینه بازسازی خانه های فرسوده چقدر است؟
    هزینه بازسازی خانه به موارد مختلفی وابسته است. برحسب بودجه تعیین کرده و مساحت منزل خود ممکن است هزینه تعمیر خانه‌های ایرانی متفاوت باشد.
1/5 - (1 امتیاز)

3 دیدگاه

  • رها گفت:

    سلام روز شما بخیر.
    با توجه به اینکه بودجه من برای بازسازی محدوده بهتره چه تغییراتی انجام بدم؟

  • شهرام گفت:

    سلام روزتون بخیر. من یه خونه 110 متری تو محددوده دروس رو میخواستم بازسازی کنم که تقریبا 25 سال ساخته و 10 تا پنجره داره. هزینه پنجره ها تقریبا چقدر میشه؟

  • علی گفت:

    دوست عزیز به نظر شما برای بازسازی یک خونه 70 متری تو تهران استفاده از کدوم پروفیل بهتره؟ هم از نظر کیفیت و هم از نظر نصب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط