متن خود را برای جستجو وارد کنید

بررسی علت عبور صدا از درب و پنجره دوجداره

پنجره ضد صدا

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از پنجره‌های UPVC عایق صدا بودن آن‌ها و جلوگیری از ورود صدا به داخل ساختمان است و وقتی که علی‌رغم استفاده از این نوع پنجره‌ها، صدا به داخل نفوذ کند، بی‌کیفیت بودن درب و پنجره دوجداره را نشان می‌دهد. در این مطلب سعی داریم تا به بررسی علت عبور صدا از درب و پنجره دوجداره بپردازیم؛ تا انتها با ما همراه باشید.

علت عبور صدا از درب و پنجره دوجداره

عبور صدا از پنجره باعث از بین رفتن آرامش و آسایش ساکنین شده و اجازه استراحت کردن را به افراد نمی‌دهد. در بعضی مکان‌های پرسروصدا، وجود این مشکل می‌تواند باعث بروز بیماری‌های قلبی، عصبی و … شود و خواب شبانه را مختل کند که همین مورد نیز باعث به وجود آمدن مشکلات بی‌خوابی در فرد خواهد شد. بنابراین؛ عایق صدا بودن این پنجره‌ها بسیار حائز اهمیت است.

کاربرد عایق صدا بودن پنجره‌های دوجداره چیست؟

تمام افراد در اماکن مختلف نظیر؛ مدرسه، بیمارستان، مراکز آموزشی، ساختمان مسکونی، تجاری، اداری و … دوست دارند در محیطی آرام روز خود را بگذرانند و به فعالیت‌های روزمره‌شان برسند. عایق بودن پنجره یکی از عواملی‌ست که به این‌کار بسیار کمک کرده و فضای عالی و دلپذیری را به افراد داخل ساختمان هدیه می‌دهد.

آیا هر پنجره دوجداره‌ایی، عایق صداست؟

پنجره ضد صدا

پنجره دوجداره پنجره‌ای‌ است که بتواند در بازه 20 تا 40 دسیبل، صدای ورودی را کاهش دهد. هرچه کیفیت آن بیشتر باشد، میزان صدای ورودی نیز کاهش می‌یابد. پروفیلی که در ساخت این پنجره‌ها به کار گرفته می‌شود، نقش موثری در کاهش صدا دارد. پس نمی‌توان هر پنجره دوجداره‌ایی را عایق صدا دانست.

در ادامه عوامل موثر در تغییر عملکرد پنجره‌های دوجداره را باهم بررسی می‌کنیم. عوامل زیادی مانند استفاده از شیشه‌های دوجداره بی‌کیفیت و غیراستاندارد، استفاده از لولاهای معمولی و … می‌تواند باعث به‌وجود آمدن این مشکل شود. موارد زیر از مهم‌ترین دلایل برای بروز این مشکل هستند:

1.     کیفیت

کیفیت پایین متریال مصرفی در ساخت درب و پنجره دوجداره باعث بروز این مشکل می‌شود. برای همین هم حتما باید هنگام خرید به نکات مهم قبل از آن دقت کنید تا بتوانید انتخاب مناسب و باکیفیتی داشته باشید. پروفیل آبایان با ارائه محصولات استاندارد و باکیفیت خیال شما را از این بابت آسوده می‌کند. با مراجعه به وبسایت و مشاوره گرفتن از متخصصان ما، برحسب نیاز خود بهترین انتخاب را خواهید داشت.

آشنایی با انواع طراحی داخلی منزل
حتما بخوانید

2.     ضخامت

ضخامت شیشه نیز یکی دیگر از عواملی‌ست که می‌تواند باعث عبور سروصدا از پنجره دوجداره شود. در صورتی‌که پنجره شما، ضخامت استاندارد را نداشته باشد، نمی‌توانید انتظار عایق صدا بودن از آن را داشته باشید.

3.     گاز آرگون

از مهم‌ترین عواملی که بر کیفیت پنجره دوجداره تاثیرگذار است، تزریق گاز آرگون[1]  بوده که در مطالب قبل به آن به صورت مفصل اشاره کردیم اما در حالت کلی؛ گاز آرگون، گازی‌ست که بین شیشه‌های پنجره دوجداره تزریق شده و مانع از عبور صدا، سرما و گرما می‌شود و نقش کلیدی و اساسی بر کیفیت این محصولات دارد. در صورتی‌که این گاز در پنجره دوجداره تزریق نشده باشد، آن پنجره عایق صدا نبوده و به راحتی سروصدا را از بیرون به داخل ساختمان می‌آورد.

4.     یراق‌آلات

یراق‌آلات بی‌کیفیت، یکی دیگر از عوامل مهم بر عبور صدا از درب و پنجره دوجداره است. اگر پنجره و در، یراق‌آلات درست و اصولی نداشته باشند، کارکرد آن‌ها دچار اختلال شده و به درستی بسته نمی‌شوند. بنابراین؛ هنگام خرید پنجره UPVC، حتما به کیفیت یراق‌آلات آن توجه کنید.

5.     نصب

نصب درب و پنجره، تاثیر مستقیمی  بر عملکرد آن‌ها دارد. اگر برای نصب در و پنجره دوجداره از افراد غیرمتخصص کمک بگیرید امکان آسیب رساندن به در و پنجره را افزایش داده‌اید و در نتیجه عملکرد آن‌ها را مختل کردید.

در آخر

درب و پنجره دوجداره علاوه‌بر عایق سرما و گرما بودن و زیبایی که به نمای ساختمان می‌دهند، عایق صدا نیز هستند که این مورد از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از آن‌هاست و در واقع به این علت است که این پنجره‌ها، در سراسر دنیا پرطرفدار شده‌اند. عملکرد این پنجره‌ها ممکن است بعد از مدتی، دچار اختلال شوند ولی اگر هنگام خرید به کیفیت و استاندارد بودن آن توجه کنید، دچار این مشکل نخواهید شد.


به نظرم اینجا به یکی از بلاگای گاز ارگون ماه پیش لینک بدیم خوبه

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط