متن خود را برای جستجو وارد کنید

آشنایی با انواع طراحی داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی

مدرن، صنعتی، مینیمال و…، سبک‌های طراحی داخلی منزل آنقدر زیاد است که شاید نتوانیم همه آن ­ها را بررسی کنیم. به دلیل عدم آشنایی کافی با انواع سبک های طراحی داخلی، مشکل بسیاری این است که نمی­توانند دقیقا بگویند که دوست دارند دکوراسیون داخلی منزل خود را به چه سبکی طراحی کنند یا نام سبک مورد نظر خود را نمی­دانند. البته با توجه به زیاد بودن انواع دکوراسیون داخلی و سبک­ های معماری فضای خانه، حتی با داشتن دانشی از سبک­ های مختلف نیز کار انتخاب دشوار است و به همین دلیل بعضی ترجیح می­دهند چند طرح را با هم ادغام کنند و سبک مورد پسند خود را بسازند.

اولین قدم برای شروع یک پروژه­ی طراحی مطالعه­ی سبک شناسی در دکوراسیون داخلی منزل است تا درباره استایل هر سبک و چگونگی تفاوت آن­ ها آگاهی بیشتری کسب کنید.

انواع طراحی داخلی منزل

انواع سبک های طراحی داخلی

  • دکوراسیون مدرن: سبک مدرن به صورت تخصصی یک واژه­ی کلی برای نوعی از دیزاین است و معمولا به خانه‌ای اطلاق می­شود که دارای خطوط صاف و تمیز، پالت رنگی ساده و المان­هایی مانند شیشه و استیل است. دکوراسیون مدرن به دنبال سادگی در تمام جزئیات و مبلمان است. کلمه ای که معمولاً برای توصیف سبک مدرن استفاده می شود، صاف و صیقلی است شلوغی یا لوازم جانبی زیادی در سبک مدرن وجود ندارد.
  • دکوراسیون معاصر: استایل مدرن و استایل معاصر دو سبک هستند که ممکن است گاهی به اشتباه به جای یکدیگر استفاده شوند. دکوراسیون معاصر با دکوراسیون مدرن تفاوت دارد و نشان دهنده­‌ی استایلی است که در حال حاضر روی بورس است. تفاوت اصلی که سبک مدرن را از سبک معاصر تمایز می­دهد این است که شروع سبک مدرن به سده بیست میلادی برمی­گردد. از سوی دیگر، استایل معاصر ساکن نیست و می‌تواند حس روان بودن را با پایبندی کمتر به یک سبک خاص نشان دهد. برای مثال سبک معاصر ممکن است دارای خطوط منحنی باشد در حالی که در سبک مدرن فقط از خطوط صاف استفاده می­شود.
  • دکوراسیون مینیمال: یکی از پرطرفدارترین سبک‌­های معماری داخلی خانه دکوراسیون مینیمال است. سبک مینیمال المان­‌های دیزاین مدرن را تقلید کرده و آن­ها را ساده‌­تر می­کند. رنگ­‌ها طبیعی و محو هستند؛ مبلمان ساده و دارای خطوط صاف بوده و از تزیینات اضافی و پر زرق و برق خبری نیست. مینیمالیسم همیشه با فضای کاربردی و خطوط کاملا صاف توصیف می­شود.
  • دکوراسیون صنعتی: همانطور که از نام آن برمی‌­آید، دکوراسیون صنعتی از سوله­‌ها و یا خانه­‌های شیروانی شهری الهام گرفته شده است. این سبک حسی مانند نیمه کار بودن دارد و اصلا عجیب نیست که در این سبک آجر­های لخت، تیر­های سقف یا ستون‌­های چوبی در معرض دید باشند. یک نمونه‌­ی بارز در استفاده از دکوراسیون صنعتی، بازسازی سوله ­های قدیمی و تبدیل آن­‌ها به خانه است. در این صورت در بازسازی خانه ویلایی قسمت‌­هایی از تاریخچه‌­ی بنا نگه داشته می­شود. سقف‌­های بلند و کلفت، تنه‌­های درخت قدیمی، چراغ­‌های آهنی آویزان و مبلمان کم و کاربردی از ویژگی‌­های دکوراسیون صنعتی هستند. ممکن است از چند قطعه هنری اتزاعی برای اضافه کردن رنگ به پالت رنگی طبیعی خانه استفاده شود.
  • دکوراسیون اسکاندیناویایی: معماری داخلی اسکاندیناویایی ادای احترامی به سبک زندگی ساده در کشورهای واقع در شبه­‌جزیره‌­ی اسکاندیناوی است. اثاثیه در سبک اسکاندیناویایی با وجود سادگی و بی­‌آلایشی مانند یک اثر هنری هستند. این مبلمان با تاکید بر کارا بودن دارای خطوط بسیار گیرایی هستند که آن­ها را مانند یک مجسمه میکند. از دیگر ویژگی‌­های سبک اسکاندیناویایی استفاده از پالت رنگی تمام سفید و هارمونی المان‌­های طبیعی مانند چوب فشرده شده، پلاستیک براق، آلومینیوم، آهن و کفپوش­‌های عریض است. اگر رنگی در محیط وجود دارد معمولا متعلق به قطعه­‌های هنری، الیاف طبیعی، خز و یا یک تک مبل رنگی است. نورپردازی طبیعی در سطح وسیع، جزئیات کم و مبلمان کاربردی از مشخصه­‌های سبک اسکاندیناویایی هستند.
جدیدترین دکوراسیون منزل 2022
حتما بخوانید

انواع سبک دکوراسیون رایج در خانه‌های بزرگ

  • دکوراسیون سنتی: دکوراسیون سنتی برای بازسازی خانه های قدیمی ایده­‌آل است و دارای جزئیات کلاسیک، مبلمان کارشده و لوازم جانبی زیادی است که ریشه در فرهنگ اروپای قدیم دارد. خانه‌هایی با سبک سنتی معمولا با چوب‌­های تیره و رنگ شده تزیین می­شوند که با یک پالت رنگی غنی، سطوح مختلف و خطوط منحنی همراه است. اثاثیه دارای جزئیات و پارچه های پیچیده و پرآذینی مانند مخمل، ابریشم و پارچه­‌های براق هستند که ممکن است با الگوها و بافت­ه‌ای مختلف تزیین شده باشند. از دیگر ویژگی­‌های این سبک معماری، عمق، لایه­‌های زیاد و بعد داشتن دکوراسیون است.
  • دکوراسیون روستایی فرانسوی: استفاده رنگ­‌های گرم و خاکی و اثاثیه چوبی فرسوده و تزیینی از ملزومات دکوراسیون روستایی فرانسوی هستند. این استایل از خانه­‌های روستایی و خانه باغ­‌های فرانسوی الهام گرفته شده است. در سبک فرانسوی ممکن است از رنگ­‌هایی مانند قرمز، زرد یا طلایی که نماد مواد طبیعی از جمله آجر و سنگ هستند استفاده شود. طراحی روستایی فرانسوی می‌تواند شامل مجموعه‌ای از ظروف چینی تزئین شده و ملحفه‌های سنگین و روتختی‌­های مجلل باشد.
  • دکوراسیون بوهمین: بوهمین استایلی پرطرفدار برای طراحی خانه و همچنین فشن است. این استایل سبک زندگی آزادی را نمایش می­دهد که در آن هر کس به دنبال علایق و خواسته­‌های قلبی خود می­رود. در دکوراسیون بوهمین از اثاثیه­‌ی و چراغ­‌های قدیمی، پارچه ­ها و فرش­‌هایی که طرح آن­ها از سراسر دنیا الهام گرفته شده­است و تزییناتی که در سفر یا دست فروشی‌­ها خریداری شده­اند استفاده می­شود. در این سبک از دکور ممکن است بالش­ت هایی بر روی زمین ببینید که نقطه‌­ای راحت برای لم دادن و نشستن را ایجاد کرده است.
  • دکوراسیون روستیک: دکوراسیون روستیک یا روستایی از طبیعت الهام می­گیرد و در آن بیشتر از نماهایی دست نخورده مانند چوب خام و سنگ تراش نخورده استفاده می­شود. طراحی روستیک ممکن است با اثاثیه‌­ای تزیین شود که معمولا در فضای باز استفاده می­شوند و با طراحی بخصوصی از جمله سقف‌­های طاقدار، تیر­های چوبی و کف فرش شده با چوب به فضا گرما بخشیده می­شود. در طراحی­‌های جدید، دکوراسیون روستیک با اثاثیه مدرن ترکیب می­شوند تا حس خانگی بیشتری به فضا داده شود.

نقش پنجره در انواع دکوراسیون داخلی

 همانطور که که گفته شد، نورپردازی طبیعی از ملزومات اکثر سبک ­های دکوراسیون داخلی منزل است و به همین جهت در هنگام خرید پروفیل در و پنجره باید تمامی جوانب طراحی در نظر گرفته شود تا بتوان پنجره­‌هایی با اندازه مناسب و با کیفیت قابل قبول تهیه کرد.

از آنجایی که پروفیل UPVC قابلیت اجرا در اندازه­های مختلف را دارد، می­تواند برای هر استایلی از دکوراسیون داخلی مناسب باشد. از دیگر مزایای پروفیل UPVC عایق صدا و حرارت بودن، مقاومت در برابر خوردگی و سادگی محصول است. برای تجربه خرید بهتر، حتما پروفیل UPVC را از فروشگاه­های معتبر تهیه کنید.

3/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه

  • فخاری گفت:

    برای خونه های بزرگ استفاده از دکوراسیون کلاسیک خیلی زیباتره البته اگه بهش علاقه مند باشید. بعد هم دکوراسیون روستیک برای افراد جسوری که ازتجربه نمیترسن..

  • زهرا گفت:

    دکوراسیون روستایی فرانسوی و دکوراسیون روستیک با هم چه تفاوتی دارن؟

  • شرمین گفت:

    مطلب بسیار خوبی بود.
    نکته ای که دوست دارم بهش تاکید کنم اینه که قرار نیست دکوراسیون مینیمال کاملا سفید باشه. توصیه میکنم به عزیزانی که دنبال این سبک هستن، حتما دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی رو هم سرچ کنن.

  • فریبا گفت:

    میشه ابعاد پروفیل یو پی وی سی رو خودمون تعیین کنیم که بر اساس اون ساخته بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط