متن خود را برای جستجو وارد کنید

مراحل خرید و نصب پنجره یو پی وی سی چیست؟

window-fitter

پس از خرید یک پنجره با کیفیت، مرحله نصب آن اهمیت زیادی دارد. به‌همین دلیل شرکت‌های زیادی در کنار تولید محصولات با کیفیت، خدمات پس از فروش را به‌عنوان یکی از مزایای خود معرفی می‌کنند. از این‌رو اطلاع از مراحل خرید و نصب می‌تواند در انتخاب شما تاثیر زیادی داشته باشد. در این مقاله این مراحل را به‌طور کامل توضیح خواهیم داد.

مراحل نصب پنجره upvc

پیش از نصب پنجره‌های دوجداره upvc باید مراحل زیر را انجام داد و سپس پنجره‌ها را نصب کرد. این مراحل را به‌ترتیب می‌توان به‌صورت زیر بیان کرد:

آماده سازی محل نصب پنجره

آماده‌سازی پنجره‌ها به دو صورت انجام می‌شود:

  • آماده‌سازی محل نصب در ساختمان‌های نوساز: نصب پنجره در این شرایط بسیار ساده‌تر خواهد بود. محل قرارگیری پنجره علاوه‌بر بخش‌های مشخص شده برای نصب باید دارای کلاف فلزی باشد تا استحکام بیشتری ایجاد کند. ضمن اینکه فرآیند نصب پنجره را ساده‌ تر می‌کند و در نهایت کیفیت و مقاومت بیشتری را می‌توان از آن انتظار داشت. (البته امکان نصب پنجره یو پی وی سی بدون این کلاف‌ها هم وجود دارد)
  • آماده‌سازی محل نصب در تعویض: اگر در ساختمانی، قصد تعویض پنجره را داشته باشید، در این شرایط ابتدا پنجره قبلی به‌طور کامل برداشته می‌شود و پنجره دوجداره جدید در قاب قبلی نصب خواهد شد. نکته‌ای که اینجا باید مورد توجه قرار گیرد، این است که نحوه برداشتن پنجره قدیمی اهمیت زیادی دارد و باید به‌درستی انجام شود تا قاب آن آسیبی نبیند. در غیر این صورت برای نصب قاب جدید دچار مشکل خواهید شد.

تمیز کردن محل نصب

یکی دیگر از مراحل مهم قبل از نصب پنجره‌های UPVC پاک کردن محل نصب است که آلودگی و کثیفی‌های ناشی از استفاده از مصالح و رنگ ساختمانی را از بین ببرد. برای مثال اگر در قاب پنجره حفره، برآمدگی یا ضایعاتی وجود دارد باید به وسیله گچ و سیمان از بین برود، در غیر این‌صورت قابلیت عایق پنجره‌های UPVC از بین خواهد رفت.

در ساختمان‌های چند ساله نیز برای تعویض پنجره، پس از برداشتن آن‌ها باید بخش‌های مختلف آن به‌ طور کامل تمیز شود.

در صورت عدم تمیزکاری، نصب پنجره‌ها با کیفیت مورد انتظار انجام نخواهد شد و پس از نصب نیز امکان تمیز کردن آن‌ها وجود ندارد.

تعیین محل نصب پیچ‌های اتصال

پس از آماده سازی و تمیزکاری محل نصب مرحله بعدی یعنی مشخص کردن محل پیچ‌ها برای ایجاد اتصال پنجره و دیوار یا قاب انجام می‌شود. رایج‌ترین انواع پیچ‌ها برای این‌کار؛ دو نوع پیچ سرمته و یا پیچ بولتکس هستند که با توجه به مصالح به‌کار رفته در دیوارها انتخاب می‌شوند.

پنجره کشویی چیست؟
حتما بخوانید

در بین انواع دیوارها، پیچ های مناسب برای دیوارهای آجری در هر دو نوع ذکر شده است. برای دیوارهای سیمانی و بتنی از پیچ‌های بولتکس استفاده می‌شود و بهترین پیج برای نصب فریم آهنی، پیچ سرمته است.

نکته مهم: برای افزایش کیفیت و نصب دقیق‌تر، از تراز عمودی استفاده کنید تا هم محل سوراخ کردن پیچ‌ها به‌صورت دقیق مشخص شود و هم از لحاظ ظاهری پنجره زیبا باشد.

عایق‌بندی با تزریق فوم و چسب

در این مرحله، با استفاده از تزریق فوم و چسب‌های سیلیکونی در قسمت درزها، عایق‌بندی و درزبندی با کیفیت بیشتری انجام خواهد شد. به همین منظور ابتدا روی درزها با چسب سیلیکونی پوشانده می‌شود، سپس باید آن‌ها را به‌طور کامل یکنواخت کنید. پس از اتمام چسب‌کاری، برچسب‌های محافظ قاب از آن جدا خواهند شد.

از فوم‌ها نیز برای پر کردن فاصله یک سانتی‌متری پنجره با دیوار استفاده می‌شود. این فوم‌ها از جنس پلی اورتان، هستند که پس از تزریق، حجیم می‌شوند و تمام منافذ خالی را پر می‌کنند.

نصب شیشه دوجداره

پروفیل گالوانیزه

تا اینجا پروفیل پنجره‌ها به‌طور کامل نصب شده‌اند و آخرین مرحله مربوط به نصب شیشه‌های دوجداره است. پیش از نصب شیشه‌ها باید محل اتصال شیشه و سطح پروفیل به‌طور کامل تمیز شود. سپس نوبت به قرار دادن شیشه روی سطح می‌رسد که به‌همین منظور از قطعات پلاستیکی که به تاکوز یا فیلرمعروف هستند، استفاده می‌شود. هر شیشه نیاز به دو تاکوز ثابت و دو تاکوز متحرک دارد. در مرحله بعد زهوارهای پنجره از طریق چکش‌های غیر فلزی در جای خود قرار می‌گیرد تا هیچ‌گونه آسیبی به آن وارد نشود.

نکات کلیدی نصب پنجره UPVC

در نصب پنجره‌های UPVC علاوه‌ بر اطلاع از مراحل آن، نکات مهمی را باید مورد نظر قرار دهید:

  • نگهداری از پنجره‌های UPVC تاثیر مستقیمی در طول عمر آن خواهد داشت که پس از نصب باید به آن توجه کافی داشته باشید.
  • بهترین دما برای استفاده از پنجره‌های UPVC در محیط‌هایی‌ست که دمای آن‌ها بین ۵ تا ۳۵ درجه است.
  • جابه‌جایی غیراصولی و زیاد پروفیل‌ها قبل از نصب، ممکن است باعث آسیب رسیدن به آن‌ها شود.
  • استفاده از پروفیل و یراق آلات باکیفیت علاوه‌ بر تحمل فشارها، مقاومت زیادی در دماهای مختلف دارد.
  • بهترین زمان نصب پنجره در فصل گرم و زمانی‌ست که دمای هوا خیلی پایین نباشد. اگر در فصل سرد محبور به نصب پنجره هستید، دمای داخلی ساختمان را متعادل کنید.

سخن پایانی

تولید پروفیل باکیفیت اولین فاکتور تاثرگذار در ساخت یک درب و پنجره با کیفیت است. پروفیل آبایان با ارائه مشاوره‌های لازم برای خرید پروفیل‌های درب و پنجره امکان سفارش محصولات با کیفیت را به‌شما می‌دهد. فاکتور مهم دیگر در رابطه با پنجره‌های UPVC با کیفیت، نحوه نصب آن‌هاست. نصب پنجره مراحلی مختلفی از آماده‌سازی تا تمیزکاری و نصب شیشه دارد و هر مرحله باید با دقت کافی انجام شود.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط