متن خود را برای جستجو وارد کنید

چه پنجره‌هایی برای مناطق مرطوب مناسب‌اند؟

آبایان پروفیل

انتخاب پنجره‌ی مناسب برای خانه انتخاب ساده‌ای نیست، به خصوص زمانی که پای انتخاب‌های زیادی مثل پنجره‌های چوبی، آلومینیومی، آهنی، یو پی وی سی و …در میان است. از آن‌جایی که برای پنجره خانه هزینه زیادی صرف می‌شود و انتظار می‌رود سال‌های زیادی بتواند کارایی داشته باشد، باید هنگام انتخاب آن دقت عمل داشته باشید .پنجره نیز جزو مواردی است که باید متناسب با آب‌وهوای منطقه انتخاب شود. به عنوان مثال؛ برای انتخاب پنجره در مناطق مرطوب و ساحلی حساسیت بیشتری به خرج دهید. خیلی از متخصصان در این زمینه معتقدند پنجره‌ UPVC انتخاب مناسبی برای مناطقی که رطوبت بالا دارند است، پس بهتر است بدانیم پنجره مناسب برای این آب و هوا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

ویژگی پنجره‌های مناسب مناطق مرطوب

  • به تدریج تحلیل نرود یا زنگ نزند

در شهرهای ساحلی رطوبت هوا بالا است. هوای مرطوب و رطوبت بالا باعث می‌شود که پنجره‌ها به راحتی دچار خوردگی شوند یا به اصطلاح تحلیل روند. در این مورد پنجره‌های یو پی وی سی نشان داده‌اند که بسیار عملکرد خوبی دارند و خیلی سخت دچار خوردگی یا زنگ زدگی می‌شوند.

  • در برابر باد و باران مقاوم باشد

در شهرهای ساحلی و مرطوب با توجه به آب و هوای آن‌ها می‌توان گفت باد و باران‌های شدیدتری اتفاق می‌افتد و افراد لازم است پنجره‌ای انتخاب کنند تا بتواند در این موارد از خود مقاومت مناسبی نشان دهد. معمولا در این مناطق بیشتر افراد به خرید پنجره‌های یو پی وی سی می‌پردازند و خیلی کم پیش می‌آید افراد سراغ موارد دیگری بروند.

  • در برابر شور بودن آب و هوا مقاوم باشد

در مناطقی که رطوبت بالا و آب و هوای شوری دارند، به اصطلاح می‌گویند رطوبت این شهرها شور است و این به دلیل آب شوری که در سواحل آن‌ها موجود است اتفاق می‌افتد. تقاضا برای پنجره‌های UPVC در این مناطق بسیار بالاست و با وجود شور بودن آب و هوا در این مناطق پنجره‌های یو پی وی سی می‌توانند ظاهر براق خود را حفظ کنند.

  • ضد آب باشد
پنجره و نقش آن در زیبایی ساختمان
حتما بخوانید

همانطور که قبل‌تر گفتیم این مناطق باران‌های شدیدی را تجربه می‌کنند به همین دلیل افراد ساکن در این شهرها در تلاشند که خانه خود را ضد آب نگه دارند.در این مورد به علت جلوگیری از نشتی و دو جداره بودن پنجره UPVC بهترین انتخاب است.

چرا پنجره UPVC برای مناطق مرطوب مناسب است؟

همانطور که در مطالب قبل گفتیم یو پی وی سی از پلی وینیل کلرید تولید شده که یکی از متنوع‌ترین مواد موجود است. این ماده به دلیل انعطاف‌پذیری خوب و عملکرد مناسبی که دارد توانسته در بسیاری از موارد از رقیبان خود پیشی بگیرد. این ماده‌ی بسیار مقاوم، قابل بازیافت و به لحاظ انرژی کارآمد است به همین دلیل توانسته خود را به انتخاب مناسبی برای آب و هوای ساحلی تبدیل کند.

کلام آخر

همان‌طور که قبلا نیز گفته شد، انتخاب پنجره از اهمیت بالایی برخوردار و نیازمند دقت بالایی است. از آنجا که درجه حرارت هوا، ارتفاعات و سطح رطوبت در سراسر جهان متفاوت است، الزامات مورد نیاز برای پنجره‌ها در ارتفاعات متفاوت از سطح دریا متفاوت خواهد بود. بر اساس گرم بودن یا سرد بودن منطقه زندگی شما، پنجره‌های یو پی وی سی برای به حداکثر رساندن یا به حداقل رساندن دما، گزینه‌ی مناسبی هستند و در واقع می‌توان گفت پنجره UPVC به خاطر ماده‌ی اولیه استفاده شده در آن مناسب‌ترین پنجره برای هر نوع اقلیم هوایی بخصوص مناطق ساحلی و با رطوبت بالا محسوب می‌شود. با مراجعه به وبسایت آبایان پروفیل می‌توانید بهترین پنجره را برای خانه، شرکت، ویلا و … خود انتخاب کنید.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط