متن خود را برای جستجو وارد کنید

پنجره مناسب برای آپارتمان‌های کنار اتوبان

پنجره مناسب برای آپارتمان‌های کنار اتوبان

با تغییر سبک زندگی و روی آوردن اکثر افراد به زندگی مدرن، با ساخت‌وساز گسترده‌ایی مواجه هستیم. اما همان‌طور که زندگی مدرن دستاوردهای زیادی برای انسان‌ها داشته، برای آن‌ها دچار مشکلات زیادی هم شده است. یکی از این مشکلات، ساخت اتوبان‌های گسترده در سراسر شهر بوده که باعث ایجاد مشکلات زیادی برای آپارتمان‌های نزدیک به آن شده است. از بزرگ‌ترین معضلات خانه‌های کنار اتوبان، آلودگی صوتی است. آلودگی صوتی باعث بروز آسیب‌های زیادی برای انسان شده و آرامش آن را بهم می‌زند. یکی از بهترین راهکارها برای کاهش این آلودگی استفاده از پنجره‌های دوجداره و عایق صدا برای این آپارتمان‌ها است. این پنجره‌ها مانع از ورود سروصدا به ساختمان شده و نصب آن‌ها به شدت ضروری است. با ما همراه باشید تا پنجره مناسب برای آپارتمان‌های کنار اتوبان را به شما معرفی کنیم.

رایج‌ترین مشکلات زندگی در آپارتمان‌های کنار اتوبان

آلودگی هوا، آلودگی صوتی، ورود خاک و گردوغبار، دوده‌های سرب، ذرات معلق و … همگی از مشکلات زندگی در آپارتمان‌های کنار اتوبان است. آلودگی صوتی بیشترین میزان را بین مشکلات دیگر دارد و علاوه بر این‌که آرامش افراد داخل خانه را بهم می‌زند باعث بروز سردرد، استرس، کاهش شنوایی، مشکلات قلبی، ناراحتی عصبی، کاهش تمرکز، زوال عقل، تنش در ارتباطات و … می‌شود و از همه مهم‌تر، خواب شبانه را بهم زده و سلامتی را به خطر می‌اندازد.

بهترین پنجره برای آپارتمان‌های کنار اتوبان کدام است؟

پنجره کنار اتوبان

با توجه به این‌که شدت آلودگی صوتی در کنار بزرگراه و اتوبان، بین 70 تا 80 دسیبل است و این به این معنی‌ست که برای حل این مشکل باید به فکر یک راهکار درست و اصولی باشید. خرید و نصب پروفیل درب و پنجره یو پی وی سی، یکی از بهترین راهکارها برای حل این مشکل است.

پنجره‌های یو پی وی سی، عایق صدا بوده و مانع از ورود هرگونه سروصدا به داخل می‌شوند و آلودگی صوتی را کاهش می‌دهند. البته نکته‌ایی که در پنجره‌های UPVC حائز اهمیت است، روش نصب آن است. پنجره دوجداره اگر به درستی رگلاژ شود، به خوبی حرکت کرده و بسیار راحت و روان باز و بسته می‌شودهمچنین کیفیت نهایی پنجره های یو پی وی سی در کنترل صدا و گرد غبار مستقیما به کیفیت نصب و رگلاژ ان بستگی دارد.

ابعاد پروفیل درب و پنجره UPVC
حتما بخوانید

این پنجره‌ها علاوه بر جلوگیری از آلودگی صوتی، آلودگی محیط را هم کنترل می‌کنند و جلوی هدر رفتن انرژی را هم می‌گیرند. مقاومت در برابر سرما و گرما، زنگ‌زدگی، خوردگی و مقاومت بالا در برابر نفوذ آلاینده‌های هوا از دیگر مزیت‌های پنجره‌های دوجداره است.

البته باید به این نکته توجه کنید که اگر پنجره دوجداره بی‌کیفیت باشد، نمی‌تواند به خوبی نیاز شما را رفع کند. بنابراین هنگام خرید این پنجره‌ها حتما باید دقت کنید. یکی از مراکزی که می‌توانید برای خرید انتخاب کنید، آبایان پروفیل است. این مجموعه با تولید و عرضه محصولات و پروفیل‌های مختلف درب و پنجره‌ی باکیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا، گزینه مناسبی برای انتخاب و خرید است.

با مراجعه به سایت آبایان پروفیل، می‌توانید از مشاوران آن‌ها، مشورت گرفته و بهترین محصول را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که پنجره‌های دوجداره، تا حدودی می‌توانند از شدت صدای بیرون بکاهند اما نمی‌توانند به صورت کامل آلودگی صوتی را از بین ببرند. اگر به صدا خیلی حساس هستید، بهتر است که از پنجره‌های سه‌جداره استفاده کنید.

پنجره‌های سه‌جداره، برای مناطقی با شدت آلودگی صوتی 120 دسی‌بل به بالا مثل فرودگاه‌ها و … مناسب هستند. این پنجره‌ها از سه لایه شیشه ساخته شده و درصد صداگیری بیشاری نسبت به پنجره‌های دوجداره دارند. ولی همان‌طور که گفته شد، در اکثر موراد پنجره‌های دوجداره استاندارد، برای جلوگیری از سروصدای بیرون آپارتمان‌ها و خانه‌های نزدیک به اتوبان و اماکن شلوغ و حفظ دما برای منازلی که در کوهستان قرار دارند، مناسب هستند و نیاز شما را برطرف می‌کنند.

کلام پایانی

همانطور که گفته شد، با رشد و افزایش جمعیت و تغییر زندگی به سبک مدرن، تغییرات زیادی در زندگی به وجود آمده است. یکی از این تغییرات ساخت زیاد اتوبان و بزرگراه مخصوصا در شهرهای بزرگ بوده و این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای انسان‌ها شده است. آلودگی صوتی، مشکل بزرگی است که کاملا بر روح و روان و سلامت افراد تاثیر می‌گذارد. برای جلوگیری و کاهش این مشکل، بهترین گزینه انتخاب پنجره‌های دوجداره و در مواردی مثل زندگی کنار ایستگاه قطار، فرودگاه، شهرک‌های صنعتی و … انتخاب پنجره‌های سه‌جداره می‌تواند کمک‌کننده باشد.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط