متن خود را برای جستجو وارد کنید

جدیدترین دکوراسیون منزل 2022

جدیدترین-دکوراسیون-2022

با نگاهی به روندهای جدید دکوراسیون خانه می ‌توانیم بینش جدیدی از فضای زندگی خود داشته باشیم و از طریق آن ‌ها به تغییرات اساسی در طراحی داخلی منزل بپردازیم. درواقع، هر ایده جدید می ‌تواند به زیباتر شدن و دمیدن روحی تازه به دکوراسیون داخلی ساختمان و مزایای معماری مدرن کمک شایانی کند. با در نظر گرفتن همه این‌ها، ما به 10 ترند برتر و جدیدترین دکوراسیون منزل در سال 2022 نگاهی می‌اندازیم. با مقالات آبایان همراه باشید.

رنگ ‌های زمینی در طراحی داخلی مدرن منزل

بیایید با رنگ شروع کنیم. اگرچه رنگ سال پنتون آبی کلاسیک و رنگ‌های سرد را در بر می ‌گیرد اما الگوی دیگری در حال ظهور است. رنگ‌ های خاکی یا زمینی، یکی از گرایش‌ های رنگ‌ های طراحی داخلی در سال 2022 است. سبز زیتونی، زرد اخرایی و نارنجی سوخته، رنگ ‌هایی هستند که نه تنها گرما را به ارمغان می‌ آورند بلکه ارتباطی با فضای بیرون نیز ایجاد می ‌کنند.

لوازم جانبی و مبلمان که عناصر طبیعی مانند چوب، گیاهان و فلزات را تقلید می ‌کنند. فرصتی برای یک محیط آرام ایجاد می ‌کنند که بسیار شبیه به فضای بیرون از خانه است. برای بسیاری از ما که زمان زیادی را در داخل خانه می ‌گذرانیم، استفاده از رنگ ‌های زمینی یک احساس خوشایند را فراهم می‌ کند. ترکیب این رنگ ‌ها باید به شکلی خلاقانه به اجرا درآیند تا ظاهری منحصر به فرد برای جدیدترین دکوراسیون منزل شما ایجاد کنند.

اشکال منحنی طراحی داخلی مدرن آپارتمان ایرانی

روند طراحی داخلی در سال 2022، بازگشت دوباره به اشکال منحنی است. مبلمان گرد با الهام از دهه‌ های 60 و 70 با پیچ و تابی مدرن به شکل گذشته بازگشته‌ اند. همچنین شاهد طراحی موج ‌دار و عدم تقارن در مبلمان‌ ها هستیم. هنگام جستجوی ایده ‌های طراحی اتاق نشیمن، دیدن مبل ‌های منحنی معمول است زیرا به افزایش گفتگو و گرمی در بین افراد داخل خانه کمک می‌ کنند.

چنین طرح‌ هایی با فرم آزاد امسال به اوج خود رسیدند و به فرم ارگانیک اشاره می ‌کنند. طراحی شبیه‌ سازی شده از امواج، دایره‌ ها و منحنی ‌ها ظاهری ظریف را ارائه می ‌دهند که ما آرزوی آن را در دکوراسیون منزل خود داریم اما باید به هزینه ‌های خرید وسایل خانه خود از جمله قیمت مبلمان، عناصر تزئینی، قیمت پروفیل درب و پنجره هم توجه داشته باشید.

کاغذ دیواری گلدار در طراحی داخلی مدرن پذیرایی

کاغذ دیواری گلدار، یکی از ایده ‌های دکوراسیون خانه است که امتحان خود را به خوبی پس داده. البته در مورد کاغذ دیواری ‌های گدار قدیمی صحبت نمی ‌کنیم؛ بلکه به طرح‌ هایی اشاره می ‌کنیم که از سبک معاصر بیرون می‌ آیند. با جذابیت رنگ‌ های پرجنب و جوش و متضاد، می ‌توان الگوهای کاغذ دیواری فعلی را در اندازه ‌ها و طرح‌ های مختلف و مطابق با سبک جدیدترین دکوراسیون منزل یافت.

با گل ‌های زیبا در پس زمینه سیاه، به فضای پذیرایی مدرن خود شخصیت بیافزایید. اتاق خواب خود را با باغچه ‌ای از گل ‌های وحشی که روی کاغذ دیواری نقش بسته ‌اند، تزئین کنید. کاغذ دیواری گلدار برای حمام و فضاهای ورودی انتخابی جدید و تازه خواهند بود. کاغذ دیواری می‌ تواند یک فضای مرده را زنده کند و جذابیتی بی ‌انتها به آن ببخشد.

مزیت‌هایی که باعث شده‌اند آبایان در بازار، نسبت به رقبای خود پیشتاز باشد
حتما بخوانید

فضاهای چند منظوره طراحی داخلی مدرن ساختمان

برای افرادی که در خانه کار می‌ کنند، فضاهای چند منظوره به یکی از روندهای جدیدترین دکوراسیون منزل در سال 2022 تبدیل شده  ‌اند. مدتی است که طراحی خانه‌ها به سمت پلان‌ های باز کشیده شده ‌اند و وجود اتاق ‌های چند منظوره را ممکن ساخته‌ اند. در این طرح ‌ها دو برابر شدن فضا و عملکرد بیشتر در آشپزخانه و اتاق غذاخوری دیده می‌ شود. آشپزخانه‌ ها با طراحی به سبک جزیره می ‌توانند هم به میز غذاخوری و هم به ایستگاه کاری تبدیل شوند. به این ترتیب، افراد می ‌توانند آشپزی، غذا خوردن، معاشرت و کار را همزمان با هم انجام دهند.

اگر دوست دارید در حین آشپزی یا کار مراقب کودکان خود باشید، قسمت ‌های دیگری از فضا مانند گوشه‌ای از اتاق نشیمن یا فضای زیر پله‌ها را می‌توان به محلی برای مراقبت از کودکان تبدیل کرد. تبدیل اتاق خواب به یک فضای دو عملکردی که بتوان هم در آن استراحت کرد و هم کار، یک ویژگی مهم در جدیدترین دکوراسیون منزل در سال 2022 است. برای هرگونه تغییرات بهتر مانند پنجره نیز می‌توانید از بهترین پروفیل درب و پنجره نیز استفاده کنید.

طراحی بیوفیلیک در طراحی داخلی مدرن لوکس

طراحی بیوفیلیک یک گرایش جدید در دکوراسیون منزل در 2022 است که عناصر طبیعی را مانند متریال، نور و پوشش گیاهی در فضاهای مدرن و لوکس ترکیب می‌کند. تحقیقات نشان می‌ دهند که ترکیب عناصر مستقیم یا غیرمستقیم طبیعی به کاهش استرس و متعادل کردن سطح فشار خون کمک و ضربان قلب انسان را کنترل می‌ کند. این نوع سبک طراحی باعث افزایش بهره وری، خلاقیت و رفاه اعضای خانواده می ‌شود. اگر برایتان سوال پیش آمده که طراحی بیوفیلیک چگونه به نظر می‌ رسد؟ به دو مورد زیر توجه کنید:

1- تجربه مستقیم از طبیعت

  • استفاده از نور طبیعی
  • استفاده از آب به صورت آبنما
  • استفاده از گیاهان در فضای داخل

2- تجربه غیرمستقیم طبیعت

  • استفاده از مواد طبیعی و ترجیحاً بازیافتی مانند سنگ، چوب، فلزات
  • انتخاب رنگ‌هایی که در طبیعت یافت می ‌شوند
  • استفاده از تصاویر و تابلوهایی که طبیعت را منعکس می‌ کنند

خانه ‌ای که هم به پایداری در محیط و هم به ارتقای سلامتی اهمیت می ‌دهد، طراحی بیوفیلیک دارد.

دکور لایه ‌ای در طراحی داخلی مدرن خانه دوبلکس

این طراحی از عناصری که ظاهری ظریف و خنثی را ارائه می‌ دهد، فاصله می‌ گیرد. در عوض، طراحی با کنتراست بالا در قالب رنگ‌ ها، مواد و سبک ‌ها به چشم می‌ خورد. اگر می‌ خواهید کابینت آشپزخانه خود را به رنگ آبی پررنگ (آبی کلاسیک پنتون) رنگ یا کاشی‌ هایی با طراحی خاص نصب کنید، فرصت خوبی برای انجام این کار در خانه دوبلکس خود دارید.

ترفند اصلی این است که با انتخاب ‌های درست به اعتدال برسید. تطبیق عناصر قدیم و جدید چیزهایی هستند که طراحی التقاطی از آن ساخته شده است. با تمایز قائل شدن بین سبک ‌های طراحی جدیدترین دکوراسیون منزل، جذابیت بی ‌نظیری به فضای خود ببخشید.

برای این کار به چند ایده زیر توجه کنید:

  • یک نیمکت براق زیر یک کنسول یا میز پرزرق و برق قرار دهید.
  • یک میز عتیقه به سبک روستایی را با صندلی‌ های چوبی ترکیب کنید.
  • یک اثر هنری مدرن مانند تابلو را در اتاقی پر از لوازم قدیمی آویزان کنید.

کافی است ترکیبی ایجاد کنید که سلیقه شما را منعکس می ‌کند.

کلام آخر

برای استفاده از جدیدترین دکوراسیون منزل در سال 2022 باید به بازسازی خانه های قدیمی توجه کرد. هر عنصر از دکوراسیون خانه می‌تواند طراحی قدیمی را به سبکی مدرن تبدیل کند. هدف نهایی ایجاد محیطی زیبا، آرامش بخش و کاربردی است. اگر به دنبال تغییر پروفیل درب و پنجره دوجداره upvc خود هستید، ضروری است که به دنبال تهیه زهوار دو جداره نیز باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط