متن خود را برای جستجو وارد کنید

بررسی مدل پنجره یو پی وی سی و مزایای پروفیل های UPVC

مدل-پنجره-یو-پی-وی-سی

پلی وینیل کلرید بدون پلاستیک (Unplasticised Poly Vinyl Chloride)، یا آن‌طور که ما می‌شناسیم UPVC نوعی ماده پلاستیکی است که در پتروشیمی‌ها تولید شده و یکی از محصولات ارزشمند آن‌ها به شمار می‌آید. یو پی وی سی که با نام‌های PVC سخت و یا PVCU نیز شناخته می‌شود؛ از همان مشتقات پی وی سی ساخته می‌شود با این تفاوت که از نرم کننده و سرب در آن استفاده نمی‌شود.

بیش از 50 درصد از UPVCهایی که در جهان تولید می‌شوند در ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند. UPVC به دلیل استحکام بیشتر نسب به PVC، کاربرد گسترده‌تری دارد. در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب انواع مدل پنجره یو پی وی سی را بررسی کرده و همچنین نگاه دقیق‌تری به انواع بازشوی پنجره‌های UPVC داشته باشیم.

مزایای انواع مدل پنجره یو پی وی سی

پروفیل‌های در و پنجره UPVC مزایای زیادی داشته و به دلیل داشتن همین مزایا جای پنجره‌های چوبی و آلومینیومی را گرفته‌اند. شیوه تولید و مواد به کار رفته در ساخت پروفیل UPVC نیز در تعیین کیفیت آن نقش کلیدی دارند. پروفیل در و پنجره آبایان همواره از بهترین مواد و شیوه‌های نوین تولید یو پی وی سی استفاده می‌کند و به همین دلیل از مزایای زیادی برخوردار است.

در ادامه چند مورد مزایای پنجره یو پی وی سی را معرفی می‌کنیم:

عایق هوا

در گذشته از آلومینیم برای ساخت فریم پنجره استفاده می‌کردند. آلومینیم به دلیل فلز بودن، رسانای سرما و گرما است. درحالی ‌که پروفیل‌های UPVC عایق حرارت و سرما به شمار می‌روند. به همین دلیل بهره‌وری انرژی را افزایش می‌دهند و دمای خانه را حفظ می‌کنند.

عایق صدا

در محیط شهرها، آلودگی صوتی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و مزاحمت زیادی ایجاد کنند. پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی عایق صوت هستند و می‌توانند جلوی هر صدایی را بگیرند.

تنوع در رنگ

معمولاً پروفیل‌های در و پنجره به رنگ سفید تولید می‌شوند اما می‌توان در صورت سفارش مشتری آن را با هر رنگ و طرحی تولید کرد. شما می‌توانید رنگی که به خانه شما بیشتر می‌آید را برای فریم پنجره‌تان انتخاب کنید.

نصب آسان

نصب در و پنجره‌های یو پی وی سی نسبت به نمونه‌های آلومینیومی و چوبی ساده‌تر است و نصب آن به ظرافت و دقت کمتری احتیاج دارد.

سبک بودن

سبک بودن پروفیل‌های در و پنجره UPVC حمل آن را راحت می‌کند. علاوه بر آن به دلیل وزن پایین‌تر امنیت بیشتری نیز دارند. در صورت وقوع زلزله یا طوفان شدید، اگر پنجره از چارچوب خارج شود و روی کسی بیفتد، به دلیل سبک بودن فریم آسیب بسیار کمتری نسبت به پنجره‌های چوبی یا آلومینیومی می‌بیند.

معایب پروفیل های یو پی وی سی

مدل-پنجره-یو-پی-وی-سی

البته با وجود مزیت‌های فراوان، پروفیل در و پنجره UPVC ایراداتی هم دارد. با اینکه این ایرادات، اساسی و مهم نیستند ولی دانستن آن‌ها باعث خریدی آگاهانه می‌شود. در ادامه به بیان ایرادات انواع مدل پنجره پی وی سی می‌پردازیم.

  • درست است که نصب پروفیل‌های UPVC راحت است ولی اگر بخواهید پنجره چوبی یا آلومینیومی خود را با پروفیل‌های پنجره جایگزین کنید، کار ساده‌ای در انتظارتان نیست. به دلیل تفاوت‌های اساسی در جنس این پنجره‌ها جایگزینی آن‌ها با هم دیگر سخت است ولی نشدنی نیست.
  • قیمت آن نسبت به پنجره‌های آلومینیومی بالاتر است.
آشنایی با قطعه‌های پروفیل یو پی وی سی
حتما بخوانید

مدل باز شدن پنجره یو پی وی سی (UPVC)

چند مدل رایج برای باز شدن پروفیل درب و پنجره دوجداره وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و محیطی که پنجره در آن نصب می‌شود مدل باز شدن پنجره خود را انتخاب کنید.

  • پنجره‌های دوجداره یک حالته: این پنجره‌ها از یک طرف و بر روی یک محور عمودی می‌چرخند و باز می‌شوند.
  • پنجره‌های دوجداره دو حالته: این پنجره‌ها می‌توانند هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی باز و بسته شوند.
  • پنجره‌های فرانسوی: در این پنجره‌ها هر دو سمت پنجره باز و بسته می‌شوند و در بین دو لنگه پنجره، هیچ ستونی وجود ندارد.
  • پنجره‌های کشویی: این پنجره‌ها مناسب مکان‌های کوچک‌تر هستند چون باز و بست کردن آنها به فضای زیادی احتیاج ندارد.
  • پنجره‌های آکاردئونی: اگر در یا پنجره بسیار عریض باشد از این نوع مکانیزم برای باز و بست کردن در و پنجره استفاده می‌شود.
  • پنجره کلنگی: این پنجره‌ها فقط در یک جهت آن هم از بالا یا پایین باز می‌شوند.

حرف پایانی

بهتر است قبل از خرید پروفیل درب و پنجره UPVC از مزایا و معایب آن اطلاع داشته باشیم. سعی کردیم در این مقاله به مهم‌ترین مزیت‌ها و معایب انواع مدل پنجره یو پی وی سی اشاره کنیم و به مدل‌های بازشوی این پنجره‌ها نیز نگاهی بیندازیم. در حال حاضر بهترین گزینه برای خرید در و پنجره، در و پنجره دوجداره UPVC است و برتری این محصولات را نسبت به پنجره‌های چوبی و آلومینیومی نمی‌شود انکار کرد. برای بهترین پنجره یو پی وی سی به سایت آبایان پروفیل مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. مزایای یو پی وی سی چیست؟
    پایداری رنگ، پایداری شکل درب و پنجره، عدم پوسیدگی و عمر طولانی، سهولت در نصب، نظافت آسان
  2. UPVC چقدر ایمن است ؟
    قفل و یراق آلات درب و پنجره UPVC به گونه ای هستند که در هر چهار طرف قاب اصلی قفل می شوند و ایمنی بالایی دارد
  3. آیا یو پی وی سی سازگار با محیط زیست است؟
    پی وی سی یکی از پایدارترین محصولات جهان است که این ماده به انرژی و منابع کمتری برای تولید نسبت به مواد با فناوری قدیمی نیاز دارد و تولید آن عملاً هیچ ضایعاتی ایجاد نمی کند و نهایتا یو پی وی سی قابل بازیافت است
  4. آیا یو پی وی سی سمی است؟
    پروفیل های upvc به هیچ عنوان خطری ندارد اما دو ماده هنگام احتراق uPVC نگران کننده هستند: 1_کلرید هیدروژن، که یک گاز خورنده و بسیار سمی است که می تواند پوست را بسوزاند و باعث آسیب شدید و دائمی تنفسی شود. 2_دیوکسین، خطرناک ترین ماده سرطان زا ساخته دست بشر است که برای مدت طولانی در محیط باقی می ماند.
امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط