متن خود را برای جستجو وارد کنید

چرا از پنجره UPVC استفاده کنیم؟

پنجره UPVC

پنجره‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس کارکرد و سلیقه افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما هم حتما پنجره‌های چوبی قدیمی را دیده‌اید. این نوع پنجره‌ها در کنار پنجره‌های آهنی و پنجره‌های قاب آلومینیومی مرسوم‌ترین پنجره‌های جهان بوده‌اند. اما امروزه اکثر افراد از پنجره های UPVC استفاده می‌کنند.

اما چرا باید از UPVC استفاده کنیم؟ پنجره یو پی وی سی در واقع از ترکیب شیمیایی پولیمری خاص ساخته می‌شود که به راحتی در قالب‌های مختلف فرم‌دهی شده و با اضافه شدن ورق گالوانیزه در داخل آن استحکام پیدا می‌کند. مثلا یکی از انواع آن پروفیل مولیون و سش درب است.

چرا باید از پنجره دوجداره استفاده کنیم؟

از مزایای پروفیل UPVC می‌توان به استحکام و طول عمر بالای آن اشاره کرد. این نوع از پنجره‌ها نیاز به تعمیر سالانه ندارند و به صورت ذاتی دارای رنگ سفید هستند. همچنین UPVC عایق بسیار عالی‌ای در برابر آب باران است و سرما و گرما را هم از خود عبور نمی‌دهد. پس یک گزینه بسیار مناسب و اقتصادی برای صرفه جویی در مصرف انرژی است. در کنار این‌ها انواع مختلف پنجره UPVC و تنوع آن و در دسترس بودنش هم از دیگر مزایای UPVC است.

معرفی پنجره دوجداره

پنجره‌های UPVC و انواع پروفیل UPVC زمانی بسیار کاربردی و عالی می‌شوند که از شیشه‌های دوجداره در آن‌ها استفاده شده باشد. بخصوص زمانی که در مناطق خیلی سرد یا خیلی گرم زندگی می‌کنیم یا اینکه خانه ما کنار یک خیابان شلوغ و پر تردد است، داشتن پنجره دوجداره یک نعمت محسوب می‌شود. استفاده از پنجره‌های دوجداره بخصوص در دراز مدت باعث صرفه جویی در پول انرژی می‌شود و با خود آسودگی و آرامش به همراه می‌آورد.

اجزای تشکیل دهنده پنجره دوجداره

اما برای جواب به این سوال که چرا از UPVC استفاده کنیم بهتر است ابتدا اجزای آن را بشناسیم. همانطور که از نام این نوع شیشه برمی‌آید، پنجره دو جداره از دو لایه شیشه ساخته می‌شود. بجز دو لایه شیشه پنج جزء دیگر هم دارد که شامل درزگیر اولیه، درزگیر ثانویه، نوار فاصله گذار و فضای بین دو شیشه است که با هوا یا گاز مخصوص پر می‌شود. شیشه‌های پنجره دوجداره هم خودشان انواع مختلفی دارند و می‌توانند مات، شفاف یا دارای ویژگی ریفلکس نور باشند. همچنین در فضای میانی که با گاز یا هوا پر می‌شود ماده رطوبت گیر وجود دارد که فضای میانی شیشه‌ها در تغییرات دمایی بخار نکند و همیشه شفاف باشد.

مزایای استفاده از پنجره دوجداره

حال می‌توانیم به سوال چرا از UPVC استفاده کنیم پاسخ دهیم. زیرا مزایای زیادی وجود دارند که باید آن‌ها را بشناسیم. تمام مزایای شیشه دوجداره هم دقیقا به دوجداره بودنش و گاز میانی شیشه‌ها برمی‌گردد. وجود فضای خالی بین دو شیشه بهترین عایق ممکن در برابر دما است. به هیچ عنوان سرمای زمستان و گرمای تابستان از این شیشه‌ها عبور نمی‌کند. همچنین وجود این فضای خالی باعث می‌شود تا ارتعاشات موجود در هوا که صدا را منتقل می‌کنند، قطع شوند و به داخل خانه راه پیدا نکنند و برعکس از داخل اتاق و خانه به بیرون نروند.

نکاتی که در بازسازی خانه باید به آنها توجه کرد
حتما بخوانید

این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا در خانه‌ای که از پنجره UPVC با شیشه دوجداره استفاده می‌کند، مصرف انرژی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش یابد. این یعنی هزینه کمتر و گرما و سرمای دلخواه‌تر. این اتفاق در دراز مدت باعث کاهش فشار بر روی لوازم خانگی هم می‌شود و عمر آن‌ها را هم افزایش می‌دهد.

همچنین علاوه ‌بر اینکه این پنجره‌ها سر و صدا را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهند، نسبت به پنجره‌های قدیمی ایمن‌تر هم هستند. به علت اینکه هیچ درزی در پنجره‌های دوجداره وجود ندارد استحکام بسیار بیشتری از دیگر پنجره‌ها دارند. همچنین شکستن شیشه دوجداره به مراتب سخت‌تر از شیشه‌های معمولی است. از طرف دیگر پنجره UPVC با شیشه دو جداره در برابر آتش سوزی هم مقاوم است. شما می‌توانید از مدل‌های سش درب و مولیون برای خانه خود استفاده کنید.

این‌ها همه به علاوه زیبایی ظاهری پنجره UPVC با شیشه دو جداره است که هم بسیار شیک هستند و هم متنوع. و حتی قرار گرفتن پنجره UPVC با شیشه دو جداره بر روی یک خانه آن را مشتری پسندتر و قیمتی‌تر هم می‌کند.

معایب پنجره دوجداره

اما پنجره UPVC با شیشه دو جداره معایبی هم دارد که در شرایطی خاص بروز می‌کند. مثلا اینکه مقاومت پنجره UPVC با شیشه دو جداره کمتر از پنجره‌های آلومینیومی است و مناسب قاب‌های بزرگ و ارتفاعات بالای ساختمان‌ها نیست. همچنین از معایب دیگر این پنجره‌ها این است که اگر از مواد اولیه خوبی تولید نشده باشند، به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهند و ظاهر زیبای خود را از دست ‌می‌دهند. همچنین اگر از ورقه گالوانیزه کامل داخل آن‌ها استفاده نشود، به زودی کج می‌شوند و تغییر شکل می‌دهند و معمولا هم هیچ نوع تعمیری ندارند.

چرا پنجره دوجداره با خانه‌های قدیمی‌تر هماهنگی ندارد؟

 این سوالی است که بسیاری از افراد که خانه قدیمی دارند می‌پرسند. بهتر بگوییم که اینگونه نیست و این تصور که نمی‌توان از پنجره UPVC با شیشه دو جداره در خانه قدیمی استفاده کرد غلط است. برخی از افراد فکر می‌کنند که برای تعویض پنجره قدیمی خانه خود حتما باید بخشی از دیوار تخریب شود که اصلا اینگونه نیست و به دلیل ناآگاهی از قیمت پروفیل درب و پنجره تصور دارند که هزینه زیادی را باید انجام دهند. اما با مشورت گرفتن از یک متخصص می‌توان مراحل آن را به راحتی دانست و از مزایای پنجره UPVC با شیشه دو جداره بهره‌مند شد.

امتیاز

4 دیدگاه

  • شیوا رحمانی گفت:

    سلام و قتتون بخیر. برای بازسازی خونه قدیمی میشه از پنجره دوجداره هم استفاده کرد؟ یا حتما باید تخریب بشه؟

    • Abayan Pr گفت:

      سلام بله میشه بدون تخریب از پنجره ی دوجداره استفاده کرد، برای این کار از پروفیل های upvc بازسازی استفاده میشه.

  • تهامی گفت:

    مدل سش درب با مدل مولیون فرق داره؟

  • جلال گفت:

    یعنی برای طبقات بالای برج نمیشه از یو پی وی سی استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط