متن خود را برای جستجو وارد کنید

دوجداره کردن پنجره‌های قدیمی

تعویض پنجره قدیمی

اگر ساکن خانه‌ای قدیمی بوده باشید حتما این موضوع را می‌دانید که پنجره‌ها همیشه یکی از معضلات این خانه‌ها هستند. مثلا هنگام بارندگی آب داخل خانه می‌شود و یا در فصل سرما به شدت هوای سرد به داخل خانه وارد می‌شود. البته تمام این مشکلات با تعویض پنجره‌های قدیمی قابل حل شدن است. برخی از افراد فکر می‌کنند که برای تعویض پنجره قدیمی خانه خود حتما باید بخشی از دیوار را تخریب کنند و یا ابعاد دریچه پنجره لزوما باید عوض شود، اما اصلا این گونه نیست. برخی هم به دلیل ناآگاهی از قیمت پروفیل درب و پنجره تصور دارند که هزینه زیادی باید برای این کار صرف شود. اما با مشورت گرفتن از یک متخصص می‌توانید متوجه شوید که پنجره UPVC چیست و با مراحل نصب و تعویض آن کاملا آشنا شده و از مزایای پنجره UPVC با شیشه دو جداره بهره‌مند شوید. پس بدون اینکه نگران تخریب دیوار یا زمان‌بر بودن دوجداره کردن پنجره های قدیمی باشید؛ می‌توانید این کار را انجام دهید تا از شر تلف شدن انرژی و سر و صدای خیابان خلاص شوید.

آیا دوجداره کردن پنجره قدیمی ممکن است؟

پنجره‌های قدیمی عموما از جنس آلومینیوم یا چوب یا آهن بودند. این پنجره‌ها بر اساس استانداردهای زمان خود ساخته می‌شدند و زیاد مناسب زمان حال نیستند؛ بخصوص الان که استانداردهای ساخت و ساز مسکن به سمت صرفه جویی انرژی رفته است. اما برخی از افراد فعلا قصد و امکان تخریب و بازسازی خانه خود را ندارند. تنها راهکاری که به نظر می‌رسد این است که در این خانه‌ها درب و پنجره‌ها با درب و پنجره upvc تعویض شوند. این کار خانه را از ناحیه پنجره عایق می‌کند. خوب است بدانید که این کار هم شدنی است و هم به صرفه و در دراز مدت بر روی مصرف انرژی خانه هم بسیار اثرگذار است. اما چطور می‌توان این کار را انجام داد؟ برای پاسخ به این سوال باید با مراحل دوجداره کردن پنجره‌های قدیمی آشنا شوید.

تعویض پنجره قدیمی با دو جداره

تعویض پنجره آلومینیومی بسیار ساده است و فرق چندانی هم با پنجره فلزی و آهنی ندارد. ابتدا و در هنگام تصمیم گیری حتما با یک فرد متخصص در زمینه پنجره های upvc مشورت کنید. در این صورت می‌توانید نظر کارشناسی شده و دقیق یک متخصص را بدانید و با دقت بیشتری تصمیم نهایی خود را بگیرید. از آنجایی که پنجره‌های دو جداره در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند به احتمال زیاد هنگام خرید پروفیل درب و پنجره نیاز خواهید داشت که ابعاد مورد نظر خود را سفارش بدهید. بعد از سفارش دادن به شرکت مورد نظر یک کارشناس در محل حاضر شده و ابعاد پنجره را اندازه گیری می‌کند.

سپس کارشناس این ابعاد را در اختیار شرکت سازنده قرار می‌دهد و این شرکت هم بر اساس استانداردهای خود اقدام به ساخت پنجره می‌کند.  بعد از اینکه پنجره مورد نظر در ابعاد مناسب ساخته شد شرکت سازنده این پنجره را برای مشتری می‌فرستد. همزمان با ارسال پنجره چند متخصص نصب پنجره دوجداره هم حضور خواهد داشت تا پنجره را در جای خود به خوبی نصب کنند. باید در نظر داشت که تعویض پنجره‌های قدیمی یک خانه احتمالا چند ساعت زمان خواهد برد. بنابراین برای اینکار باید حداقل یک روز وقت بگذارید و در فاصله چند متری پنجره‌ها وسایل را جابجا کرده و پرده‌ها را هم باز کنید.

آیا نصب درب و پنجره دوجداره بدون تخریب امکان‌پذیر است؟
حتما بخوانید

در شروع فرایند تعویض پنجره‌ها، شیشه‌ها درآورده می‌شوند. سپس قاب داخلی پنجره قدیمی و همه اضلاع افقی و عمودی با فرز بریده می‌شود. آنگاه قاب داخلی برداشته شده و تنها قاب اصلی پنجره باقی می‌ماند. این قاب حد فاصل مصالح ساختمانی و پنجره دوجداره خواهد بود و به همین دلیل برداشته نمی‌شود. سپس جای پیچ‌های پنجره جدید با استفاده از دریل بر روی قاب محیطی سوراخ می‌شود و فریم پنجره UPVC بر روی آن نصب خواهد شد. این کار تقریبا اصلی‌ترین بخش عملیات دوجداره کردن پنجره های قدیمی است.

در مرحله نهایی هم دور تا دور چهارچوب پنجره به وسیله فوم و چسب مخصوص پر شده و کاملا عایق بندی و آب بندی می‌شود. حالا چهارچوب پنجره ما تعویض شده است و تنها شیشه دوجداره باقی مانده است که نصاب آن را هم در داخل قاب قرار می‌دهد و نصب می‌کند. تنها مرحله‌ای که باید در آخرین مرحله انجام شود؛ رگلاژ کردن است. حتما باید در اخر کار پنجره رگلاژ بشود زیرا عمر مفید آن را افزایش می‌دهد و کارکرد آن را هم روان‌تر و بهتر می‌کند.

هزینه تعویض پنجره آلومینیومی

دوجداره کردن پنجره های قدیمی زیاد کار سختی نیست و نیاز به تخریب دیوار هم ندارد. هزینه آن هم کاملا متغیر است. ابتدا باید بدانید پروفیل در و پنجره چیست و تصمیم خود را برای انجام این کار نهایی کنید. سپس باید نوع و جنس و مرغوبیت UPVC را انتخاب کنید. بدیهی است که هرچه کیفیت و مرغوبیت محصول بالاتر باشد، قیمت در و پنجره یو پی وی سی هم بالاتر می‌رود. البته در همان مرحله مشورت گرفتن از کارشناس می‌توان به نتیجه‌گیری خوبی رسید و در و پنجره استاندارد و متناسب با بودجه و محل سکونت خود را انتخاب کرد. فراموش نکنید که قیمت‌های معمول بازار هم کمی وابسته به قیمت ارز هستند بنابر این باید قیمت لحظه‌ای آن را دائما چک کنید. در نظر داشته باشید که هزینه تعویض پنجره بدون تخریب و تبدیل آن به نوع دوجداره باعث کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود و در دراز مدت می‌تواند هزینه‌های خودش را هم جبران کند. از طرف دیگر ایمنی پنجره دوجداره بسیار بالا‌تر از پنجره‌های قدیمی است و این پنجره‌ها در برابر سرقت و یا آتش سوزی امنیت بالاتری دارند و از این نظر هم بسیار به کاهش هزینه‌ها کمک خواهند کرد.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط