متن خود را برای جستجو وارد کنید

انواع مدل توری پنجره

توری پنجره

حتما برای شما هم پیش آمده است که در بهار و تابستان می‌خواستید پنجره باز بگذارید تا هوای خانه تازه شود. اما یکی از موانع انجام اینکار وجود حشراتی مانند پشه و مگس و سوسک است که به راحتی از طریق پنجره وارد خانه می‌شوند و باعث آزار و اذیت خانواده می‌شوند. تنها دو راهکار برای این اتفاق وجود دارد؛ آن هم این است که یا پنجره را باز نکنید و یا برای پنجره توری نصب کنید. اما نصب توری در پنجره هم به این سادگی‌ها نیست و شاید هم زمان بر باشد و هم جلوه و زیبایی پنجره را بگیرد. اما بهترین راهکار برای نصب توری چیست؟

به صورت کلی انواع توری پنجره دو دسته است، توری ثابت و توری متحرک. همانطور که از نام این دو نوع مشخص است توری ثابت در واقع توری‌ای است که بر روی چهارچوب پنجره نصب و یا چسبانده می‌شود و دیگر امکان باز و بسته شدن و یا جمع شدن ندارد. معمولا هم این نوع توری‌ها از جنس نخ یا الیاف پلاستیکی هستند و سالانه دچار آسیب‌های زیادی می‌شوند و افرادی که از نوع ثابت توری استفاده می‌کنند مجبورند هر سال آن را تعویض کنند.

اما نوع دوم از انواع توری پنجره که نوع متحرک توری پنجره است یک ویژگی بزگ دارد و آن هم باز و بسته شدن آن است. این کار باعث می‌شود که ماندگاری و عمر این نوع از توری‌ها بسیار بیشتر از نوع ثابت باشد. البته امروزه در اکثر ساختمان‌های مسکونی و اداری از پنجره UPVC و انواع پروفیل پنجره upvcاستفاده می‌شود. اما سوال اصلی این است که بهترین توری پنجره UPVC چیست؟ و هنگام خرید پروفیل در و پنجره به چه نکاتی درباره انواع توری پنجره باید توجه کرد؟

توری پنجره UPVC

توری‌های پنجره UPVC از نظر جنس ساخت تقریبا همگی از الیاف فایبرگلس تولید می‌شوند و ضد گرد و غبار هستند و در برابر نور آفتاب و سرما مقاومند؛ در غیر این صورت جنس توری مرغوب نیست. بهتر است با انواع پروفیل پنجره upvc و توری آشنا شوید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. از نظر نوع باز و بسته شدن و نوع نصب بر روی چهارچوب در به چند دسته مشخص تقسیم بندی می‌شوند:

توری پنجره پلیسه یا توری کرکره ‌ای

این نوع توری رایج‌ترین نوع از انواع توری پنجره است که هم از چپ و هم از راست بر روی پنجره UPVC نصب می‌شود و به مدل پنجره UPVC بستگی ندارد. ویژگی اصلی آن این است که به صورت کرکره‌ای باز و بسته می‌شود و این امر به طول عمر توری پلیسه‌ای کمک کرده و ماندگاری و دوام آن را در برابر پاره شدن و خراب شدن افزایش می‌دهد.

توری مگنتیک یا توری مگنتی

این نوع توری در واقع همان نوع پلیسه‌ای است اما از نظر نوع نصب بر روی قاب پنجره UPVC متفاوت است. توری مگنتیک یا مگنتی در واقع به صورت ثابت بر روی پنجره نصب نمی‌شود و به وسیله آهن‌رباهایی که دارد به چهارچوب پنجره می‌چسبد. و تنها در حالی که توری جمع شده است می‌توان آن را از پنجره جدا کرد.

بررسی مدل پنجره یو پی وی سی و مزایای پروفیل های UPVC
حتما بخوانید

توری رولینگ یا توری رولی

توری رولینگ از بین انواع توری پنجره تنها گونه‌ای است که به صورت رول جمع می‌شود. این نوع توری به صورت ثابت بر روی قاب پنجره نصب شده و قابلیت آن را دارد که هم افقی و هم عمودی از بالا به پایین نصب شود. مزیت دیگر آن این است که به صورت کرکره‌ای هم باز و بسته شده و ویژگی‌های توری پلیسه‌ای را هم دارد.

توری ریلی

توری‌های ریلی هم کاملا برای همه آشناست زیرا در پنجره‌های آلومینیومی قدیمی بسیار پر کاربرد بودند. قاب این توری هم به صورت ثابت بر روی قاب پنجره UPVC نصب می‌شود و ریل‌های آن تنها به صورت افقی از هر دو طرف قرار می‌گیرند و فقط به صورت افقی امکان باز و بسته شدن آن وجود دارد. این نوع توری بیشتر مناسب پنجره‌هایی است که خودشان هم ریلی هستند. بنابراین اگر قصد خرید پروفیل در و پنجره لولایی را دارید؛ به این گزینه فکر کنید.

توری لولایی  یا توری ثابت UPVC

توری لولایی هم همانطور که از نامش مشخص است مانند درها از لولا استفاده می‌کند. این نوع توری ثابت UPVC در همان طرفی که لولای پنجره قرار دارد نصب می‌شود. توری لولایی برای بازو بسته شدن به فضای زیادی یعنی هم اندازه عرض خودش نیاز دارد و این یکی از محدودیت‌های آن است. این نوع توری از انواع توری پنجره و درب، بیشتر مناسب استفاده در پنجره‌های خیلی بزرگ و در است.

دیگر انواع توری پنجره

به جز موارد رایج، دو نوع دیگر از توری‌های پنجره هم هستند که از نظر جنس توری و قاب روی آن متفاوتند و برای مکان‌های خاص‌ استفاده می‌شوند.

توری گالوانیزه

این نوع توری‌ها از جنس آهن گانوانیزه شده هستندو به همین دلیل، بسیار محکم و مقاومند و تغییر رنگ هم نمی‌دهند. این نوع توری هم در دو نوع ورقه ای و مفتولی وجود دارد و معمولا برای مکان‌هایی مانند مرغ داری‌ها که فنس کشی سخت است اما نیاز به چیزی مشابه فنس دارند کاربرد بیشتری دارد. به همین علت به نوعی از آن توری حصاری و توری مرغی هم می‌گویند.

توری پنجره امنیتی

این نوع توری از جنس فولاد ساخته می‌شود و بسیار محکم است و در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد. و معمولا بر روی پنجره‌های مکان‌هایی که امنیت بالایی دارند نصب می‌شود.

مراقبت و نگهداری از توری پنجره اول از هرچیزی هنگام باز و بسته شدن انواع توری پنجره باید حواسمان باشد که به لولا یا قاب و کشوی توری آسیبی نزنیم. در درجه دوم نباید اشیاء نوک تیز را بر روی آن‌ها بکشیم. و در نهایت باید اصول شست و شو و تمیز کردن توری پنجره UPVC را بدانیم. استفاده از بخار شور، جارو برقی و فشار آب از آسیب دیدن توری جلوگیری می‌کند، اما اگر این امکانات را نداشتیم بهتر است از افراد متخصص کمک بگیریم.

امتیاز

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط